Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Ja, er akkurat sånn. Sånne <13-17 gamle østlendinger.

Åh, huff. Folk som skriver "dn" "mn" eller "dt" er fæle, er jo en forbanna bokstav mindre.

Jeg gjør sånn for å korte inn ett par ord hvis jeg har skrevet ferdig en sms og den akkurat har bikket over til 2 sms'er med bare noen få bokstaver..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Transportstreiken...

 

Bremsedelene til min firehjuling kommer jo faen ikke frem, så nå kommer jeg 45min før jeg vanligvis ruller inn på skolen, og jeg må haike eller ta den helvettes bussen hjem!

 

Vi venter også ny bil om ikke lenge, så denne jævla streiken bør ta slutt nå!

 

Jævla norske befolkning som skal streike for alt.

Lenke til kommentar

Skrives det norskeksamen?

Selvsagt, på samme måte som at "butikk", ikke skrives "bu tikk", eller "skole" ikke skrives "sko le". Særskriving eller orddeling er et fenomen som er blitt mer og mer vanlig, jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å la være å dele opp ordene, eller orddeler folk når de prater også?

Norsk og eksamen er også to ord alene, det er ikke sko og le, bu og tikk. Så akkurat der er det vel litt forskjell.

 

Du har altså aldri hatt sko på beina? Du har heller aldri hørt om infinitivsformen av ordet "ler", å le ...

 

Du har heller aldri hørt om ei bu antar jeg, som i f.eks Brustad-bu. Tikk-takk sier klokka - i tillegg kan det bety et lett slag. Du må gjerne slå opp i ordboka hvis du ikke stoler på meg.

 

Så hvor var det du ville med disse forskjellene sa du? :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skrives det norskeksamen?

Selvsagt, på samme måte som at "butikk", ikke skrives "bu tikk", eller "skole" ikke skrives "sko le". Særskriving eller orddeling er et fenomen som er blitt mer og mer vanlig, jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å la være å dele opp ordene, eller orddeler folk når de prater også?

Norsk og eksamen er også to ord alene, det er ikke sko og le, bu og tikk. Så akkurat der er det vel litt forskjell.

 

Du har altså aldri hatt sko på beina? Du har heller aldri hørt om infinitivsformen av ordet "ler", å le ...

 

Du har heller aldri hørt om ei bu antar jeg, som i f.eks Brustad-bu. Tikk-takk sier klokka - i tillegg kan det bety et lett slag. Du må gjerne slå opp i ordboka hvis du ikke stoler på meg.

 

Så hvor var det du ville med disse forskjellene sa du? :wee:

Dette tar jeg ikke seriøst. Så innlegget ditt om bu tikk og sko le var useriøst til å begynne med?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...