Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare meg hvorfor jeg vil bruke Spotify?

Dritten mangler jo mange essensielle låter i min samling.

Et godt eksempel er Rank 1 - Airwave, ikke noe remix-drit, gi meg originalen. Nesten definisjonen på awesome.

 

Det har kommet en ny funksjon som gjør at du kan dra og slippe musikk fra harddisken din over til Spotify-spillelistene dine. Man må ha selve musikkfilene på datamaskinen for å kunne spille dem av, så andre brukere kan ikke høre på musikken du selv har lastet over, og vice versa. Men hvem bryr seg, jeg har lastet over hele Led Zeppelin-diskografien + noe Beatles og storkoser meg.

Lenke til kommentar

Det har kommet en ny funksjon som gjør at du kan dra og slippe musikk fra harddisken din over til Spotify-spillelistene dine. Man må ha selve musikkfilene på datamaskinen for å kunne spille dem av, så andre brukere kan ikke høre på musikken du selv har lastet over, og vice versa. Men hvem bryr seg, jeg har lastet over hele Led Zeppelin-diskografien + noe Beatles og storkoser meg.

Hva F* er poenget da?!

Trodde hele poenget var at jeg kunne høre på allverdens musikk gratis uten å ha dårlig samvittighet, men enten må jeg betale eller finne 'alternativ metode' for å skaffe låta for å så legge den inn på Spotify? Det er jo høl i huet.

Nei, Spotify, ta deg en bolle om du hører på elektronisk musikk. Sikkert greit for liste-vrak, men resten av oss forventer litt kvalitet.

Lenke til kommentar

 

Hva F* er poenget da?!

Trodde hele poenget var at jeg kunne høre på allverdens musikk gratis uten å ha dårlig samvittighet, men enten må jeg betale eller finne 'alternativ metode' for å skaffe låta for å så legge den inn på Spotify? Det er jo høl i huet.

Nei, Spotify, ta deg en bolle om du hører på elektronisk musikk. Sikkert greit for liste-vrak, men resten av oss forventer litt kvalitet.

 

Grunnen til at f.eks. Led Zeppelin ikke er blant assortementet til Spotify er fordi bandet eller plateselskapene deres rett og slett ikke vil det, det vet da alle. Så da kan man enkelt og greit laste over CD-ene sine over til spillelistene sammen med alt det andre slik at man kan høre på hele dritten i ett sett uten å bytte til WMP eller Winamp eller hva for et program man bruker, for å høre på musikk Spotify ikke har. Har du allerede betalt for musikken du så sårt ikke finner i Spotify-katalogen ser jeg ikke problemet i å bare slenge det over, og hvis du ikke vil benytte ulovlig nedlasting er det vel bare å... ikke gjøre det?

Du har tydeligvis ikke utforsket Spotify mange minuttene når du påstår at det bare er listedritt å finne der. Så ikke kom med noen "resten av oss forventer LITT kvalitet". Jeg hadde sikkert 95% av den eksterne musikksamlingen min i Spotify før, nå har jeg absolutt alt takket være funksjonen som lar deg overføre filer.

Endret av Frdlr
Lenke til kommentar

Jeg gidder da ikke bruke relativt lang tid for å høre på musikken min når jeg har et system som allerede fungerer. Så for å få folk over på et 'bedre' system, hvorfor gjøre det vanskeligere for forbrukeren?

 

Jeg fikk det inntrykk av Spotify at det var 'bare å søke, så finner en det', men å importere drit og slikt? Nei takk. Mediamonkey. Hei!

Endret av chokke
Lenke til kommentar

For min del er jeg dritglad i spotify. Selvsagt finnes det noen band som jeg gjerne skulle ha hatt der, men jeg slipper å laste ned album / bestille og deretter rippe (stress) for å sjekke ut nye band. For min del er det ikke største krisen om Metallica og Led Zeppelin ikke er på Spotify, da jeg har funnet utrolig mye ny musikk.

Lenke til kommentar

At jeg ikke finner en laptop til ca 4000,- som takler 720p x264 mkv filer. Hjelp!

 

Kjøp en netbook. GMA500 og Ion har x264 støtte. :)

 

 

Alt som har GMA500 går sneiletregt med Windows, og med Linux (hvilken som helst distro really) har man ikke gode nok Poulsbo drivere til å spille av 720p materiell, ville sterkt frarådet det.

 

Sitter selv med ASUS 1101HA, og det går veldig fint med linux, unntatt dårligere grafikkdrivere of course, men bruker den ikke akkurat til film og spill heller..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...