Gå til innhold

Hva syns dere om denne posten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den tråden var morsom, humor bringer glede og forlenger livet. I stedet for å bli sure og kverulere over ubetydelige ting bør dere bli med å le dere også.

 

Tenk deg hvor mye bedre verden hadde vært om folk kunne la være å bli støtt av den minste ting? Da kunne vi ledd av religioner, politikere og mye annet uten at folk gikk rundt og slo ned hverandre og nuka hverandre til helheim.

 

Jeez, jeg er overtrøtt.

6165645[/snapback]

Humor bringer glede og forlenger livet.. bla.. bla.. bla. Dårlig argument, om du har for lite å le av her så kan du gjøre annet enn å le av andre ivertfall..

 

Drite å andres tro er også et dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Den tråden var morsom, humor bringer glede og forlenger livet. I stedet for å bli sure og kverulere over ubetydelige ting bør dere bli med å le dere også.

 

Tenk deg hvor mye bedre verden hadde vært om folk kunne la være å bli støtt av den minste ting? Da kunne vi ledd av religioner, politikere og mye annet uten at folk gikk rundt og slo ned hverandre og nuka hverandre til helheim.

 

Jeez, jeg er overtrøtt.

6165645[/snapback]

Humor bringer glede og forlenger livet.. bla.. bla.. bla. Dårlig argument, om du har for lite å le av her så kan du gjøre annet enn å le av andre ivertfall..

 

Drite å andres tro er også et dårlig tegn.

6165808[/snapback]

Jeg har aldri ledd av deg. Jeg har aldri ledd av kristne. Jeg har ledd av et bilde av Jesus (er det noen som egentlig vet hvordan han ser ut?) der han holder en rull med mentos. Blir du fornærma av det har du seriøst for lite å bry deg om.

 

En gang til:

Med mindre du tror du er Jesus har du liten grunn til å bli fornærmet.

 

Jeg ble forresten såret av innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Den tråden var morsom, humor bringer glede og forlenger livet. I stedet for å bli sure og kverulere over ubetydelige ting bør dere bli med å le dere også.

 

Tenk deg hvor mye bedre verden hadde vært om folk kunne la være å bli støtt av den minste ting? Da kunne vi ledd av religioner, politikere og mye annet uten at folk gikk rundt og slo ned hverandre og nuka hverandre til helheim.

 

Jeez, jeg er overtrøtt.

6165645[/snapback]

Humor bringer glede og forlenger livet.. bla.. bla.. bla. Dårlig argument, om du har for lite å le av her så kan du gjøre annet enn å le av andre ivertfall..

 

Drite å andres tro er også et dårlig tegn.

6165808[/snapback]

 

Det er et åpent forum, dersom du ikke vil lese, så er du fritt til å la være.

 

Når det er sagt, så ville jeg ikke stappet dem opp i trynet på deg, av respekt for ditt livssyn. Men at du på død og liv *oppsøker* tråden, hvadetnåenner som står i den, kan ikke vi noe for, og du kan ikke nekte oss å more oss med hvadetnåennersomståritråden.

Lenke til kommentar

Vennligst ikke kom med bilder som kan virke støtendes på religiøse. Forumledelsen ønsker ikke slik aktivitet på dette forumet. Et bilde er fjernet fra tråden.

 

Reaksjon på moderering gjøres på pm, ikke i tråden, da det er off topic. Er for ordens skyld også en tråd om forumets syn på dette, som er linket til i et av innleggene på første siden. Benytt den for tilbakemeldinger til selve forumet om denne saken her.

 

Edit: Link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=533208&hl=islam

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Religioner skal ikke respekteres. De skal latterliggjøres, kritiseres og generelt pirkes på så mye som mulig.

6163759[/snapback]

Yttringsfrihet er en viktig ting i et moderne samfunn, men å tåle konsekvensene av den er også viktig. Og jeg håper for din del at du synes det er helt greit å bli latterliggjort med den innstillingen, og jeg håper også at den overnevnte latterliggjøringen finner sted.

6165068[/snapback]

Religioner (i allefall religioner som f.eks. kristendommen og islam) krever blind lydighet. Jeg representerer ingen maktinstitusjon som krever blind lydighet basert på hva mennesker har skrevet i en gammel bok.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal behandle religioner som kristendommen og islam med respekt. Hvis noen faktisk har tatt seg tid til å lese disse religionenes hellige bøker, så vil de ha sett hvor mye ondskap som finnes der. De vil også ha fått med seg hvor mye ondskap som er spredt i disse religionenes navn gjennom historien hvis de fulgte med i historietimene.

 

Slike religioner må ufarliggjøres, og det kan f.eks. gjøres ved stadig latterliggjøring.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når fanden leser bibelen så finner han akkurat hva han vil.

Slik kan hvem som helst lese hva som helst, og finne akkurat det som passer egne preferanser.

 

Latterliggjøring er et velkjent verktøy inne hersketeknikk. Ikke noe særlig egnet for ufarligjøring, men heller forvirrende.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er dumt at noen gjør narr av jesus på den måten, man skal ikke kødde med religion! den skal respekteres! :mad:

6159201[/snapback]

Når du kommer med et slikt nådeløst krav kan jeg si at du SKAL respektere antireligiøse/ateister/ikke-troende. Hva med all latterliggjøringen av satanister, er det mer rettferdig?

 

Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem. - Matt 7, 12

Lenke til kommentar
Religioner skal ikke respekteres. De skal latterliggjøres, kritiseres og generelt pirkes på så mye som mulig.

6163759[/snapback]

Yttringsfrihet er en viktig ting i et moderne samfunn, men å tåle konsekvensene av den er også viktig. Og jeg håper for din del at du synes det er helt greit å bli latterliggjort med den innstillingen, og jeg håper også at den overnevnte latterliggjøringen finner sted.

6165068[/snapback]

Religioner (i allefall religioner som f.eks. kristendommen og islam) krever blind lydighet. Jeg representerer ingen maktinstitusjon som krever blind lydighet basert på hva mennesker har skrevet i en gammel bok.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal behandle religioner som kristendommen og islam med respekt. Hvis noen faktisk har tatt seg tid til å lese disse religionenes hellige bøker, så vil de ha sett hvor mye ondskap som finnes der. De vil også ha fått med seg hvor mye ondskap som er spredt i disse religionenes navn gjennom historien hvis de fulgte med i historietimene.

 

Slike religioner må ufarliggjøres, og det kan f.eks. gjøres ved stadig latterliggjøring.

6166778[/snapback]

 

Mener du virkelig det du sier her? Eller gjør du det bare for å provosere? Du kan da virkelig ikke mene at DU har mere rett i din tro, enn han som sitter ved siden av deg i klasserommet, eller broren din, eller han skrullete kristne fyren i Texas, eller han livsbejaende buddhisten i Jokkmokk, eller han våryre muslimen Tokyo?

Det blir bare tanters vrøvl. Det er jo ikke noe konsistent i hva du sier. Hvorvidt en religion er bra eller ikke, trengs ikke å diskuteres i denne tråden, da diskusjonen egentlig handler om å respektere de, idioter eller ikke, som tilber en Gud. Hvis du har så mye i mot de kristne, kan du trøste deg med at mange av dem hater slike som deg. De kan vel tro hva pokker de vil! Men, selvfølgelig du skal få lov til å kritisere dem så mye du ønsker, men bare på et saklig nivå. Hvis det ikke skjer på et slikt plan, vil ikke dine rop få noen betydning (noe som de kanskje hadde fått, hvis du hadde angrepet religionene på et saklig nivå) og for det andre vil ikke religionene (eller personene) bli latterliggjort (slik som du ønsker), men deg selv. Det er vel lite ønskelig.

Dette gjelder forsåvidt alle andre som mener at dere sitter på den endelige fasiten :nei:

Endret av Snusi
Lenke til kommentar
Jeg syns det er dumt at noen gjør narr av jesus på den måten, man skal ikke kødde med religion! den skal respekteres! :mad:

6159201[/snapback]

Når du kommer med et slikt nådeløst krav kan jeg si at du SKAL respektere antireligiøse/ateister/ikke-troende. Hva med all latterliggjøringen av satanister, er det mer rettferdig?

 

Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem. - Matt 7, 12

6166850[/snapback]

 

Du respekterer altså satanister som synes det er ok og leve livet som egoister, drepe og voldta folk etc. :hmm:

Lenke til kommentar

Like mye som jeg respekterer heksebrenning og inkvisisjonens "evangelisering". Her er det snakk om tro, ikke gjerninger. Ikke vet jeg hvorfor du mener at satanister dreper og voldtar.. det gjøres også av kristne, muslimer og andre. Egoister er mulig, men igjen ikke noe som er spesielt for kun satanister. Uansett, det var kun et eksempel satt på spissen.

Lenke til kommentar
Du respekterer altså satanister som synes det er ok og leve livet som egoister, drepe og voldta folk etc. :hmm:

Hihi, du vet tydeligvis ikke hva satanisme er.

 

Vet du hva, en av reglene i satanisme er at man skal ha skikkelig viten og ikke bare har fordommer om ting slik som du har mot satanismen.

 

Oh teh irony.

 

 

(Vel, de ER egoister ja, men det er mange kristne og.... forøvrig er det ingenting galt med egoisme. Det er sunt.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Like mye som jeg respekterer heksebrenning og inkvisisjonens "evangelisering". Her er det snakk om tro, ikke gjerninger. Ikke vet jeg hvorfor du mener at satanister dreper og voldtar.. det gjøres også av kristne, muslimer og andre. Egoister er mulig, men igjen ikke noe som er spesielt for kun satanister. Uansett, det var kun et eksempel satt på spissen.

6168089[/snapback]

 

Jeg kan si meg enig I at heksbrenning og inkvisjonen gjorde syke ting og som jeg og alle andre normale personer tar sterk avstand fra. Jeg er methodist, men er egentlig ganske tolerant :) , men som jeg har sagt før skal man gjøre narr av en religion får man gjøre narr av dem alle. Men det står såvidt jeg vet ikke noe i bibelen som oppfordrer til å drepe, mens i Satanistenes såkalte "religion" lærer man ting som "hvis du er sterkere enn noen kan du bare drepe ham/henne".

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
I Satanistenes såkalte "religion" lærer man ting som "hvis du er sterkere enn noen kan du bare drepe ham/henne".

Satanismen synes til og med det er galt å drepe dyr(med mindre man har god grunn.)

 

Hvis jeg ikke tar feil så står det i bibelen at man skal herske over dyra(mao. så og si gjøre hva en vil med dem)...

 

Det stemmer at satanisme har en regel som går noe ala "Hvis du plager deg, du ber dem om å slutte og de ikke gjør det så til intet gjør dem." Hvis du leser tekster som tar for seg dette så vil du se at denne ikke på noen måte skal tolkes direkte men ganske enkelt betyr at man ikke skal finne seg i hva som helst. (mao. ikke bare står der å ta i mot dritt å snu det andre kinn, men forsvare seg eller evt. ta igjen)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
I Satanistenes såkalte "religion" lærer man ting som "hvis du er sterkere enn noen kan du bare drepe ham/henne".

Satanismen synes til og med det er galt å drepe dyr(med mindre man har god grunn.)

 

Hvis jeg ikke tar feil så står det i bibelen at man skal herske over dyra(mao. så og si gjøre hva en vil med dem)...

 

Det stemmer at satanisme har en regel som går noe ala "Hvis du plager deg, du ber dem om å slutte og de ikke gjør det så til intet gjør dem." Hvis du leser tekster som tar for seg dette så vil du se at denne ikke på noen måte skal tolkes direkte men ganske enkelt betyr at man ikke skal finne seg i hva som helst. (mao. ikke bare står der å ta i mot dritt å snu det andre kinn, men forsvare seg eller evt. ta igjen)

6168146[/snapback]

 

Ok mulig jeg ikke vet nok om dette temaet til å skrive om det ;), men uansett hva som står vil jeg si til alle uansett hvilken religion du har, ikke ta alt bokstavelig! Fundamentalister tolker alltid det som står i religiøse bøker seriøst og det er der mye av problemene ligger. :) Foreksempel så snur ikke jeg det andre kinnet til hvis noen slår til meg når jeg er på skolen eller andre steder.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Du kan da virkelig ikke mene at DU har mere rett i din tro, enn han som sitter ved siden av deg i klasserommet, eller broren din, eller han skrullete kristne fyren i Texas, eller han livsbejaende buddhisten i Jokkmokk, eller han våryre muslimen Tokyo?

Hvilken tro?

 

Hva får deg til å tro at jeg har en tro?

 

Det er jo ikke noe konsistent i hva du sier.

Jo, det er det.

 

Hvorvidt en religion er bra eller ikke, trengs ikke å diskuteres i denne tråden, da diskusjonen egentlig handler om å respektere de, idioter eller ikke, som tilber en Gud.

Og jeg påpeker at religion ikke skal respekteres.

 

selvfølgelig du skal få lov til å kritisere dem så mye du ønsker, men bare på et saklig nivå.

Saklig kritikk er flotte greier det og, men hersketeknikker og latterliggjøring er svært effektivt mot slike maktinstitusjoner. Saklig kritikk trenger ofte ikke gjennom skallet av ovetro.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Saklig kritikk er flotte greier det og, men hersketeknikker og latterliggjøring er svært effektivt mot slike maktinstitusjoner. Saklig kritikk trenger ofte ikke gjennom skallet av ovetro.

 

Bak ethvert ord sagt eller skrevet er en følelse.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...