Gå til innhold

Hva syns dere om denne posten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo mer fornærmet man blir av kritikken, jo mindre sikker er man på det som blir kritisert. Jeg bryr meg fint lite om hva folk mener om meg, fordi jeg har høy selvtillit. Det betyr at uansett om det er utseende, filmsmaken eller livssynet mitt du kritiserer, så bryr jeg meg ikke. Jeg vet at de er basert på personlig smak og subjektiv fornuft, og mer trenger ikke jeg for å danne en mening om noe.

 

De sterkt troende, derimot, blir fornærmet hver gang religionen ikke respekteres. Dette mistenker jeg er fordi de selv er klar over hvor absurd det er å stole blindt på én kilde, framfor å gjøre opp en logisk og objektiv beslutning om livet og døden. Når det gjelder "Jesus LOL", så er det nok en gang logikk som seirer. Vi snakker om Gud Allmektig, mannen/skapningen som skapte penisen og Lordi. Det er helt klart at han har sans for humor.

Lenke til kommentar

Det meste er jo utrolig dårlig, men synes ikke det er noe som er blasfemisk eller fornærmende i denne tråden. Får håpe folk kan skaffe seg en humoristisk sans og/eller skills i photoshop med åra...

 

p.s. Av en eller annen grunn synes jeg ORLY er kul :!:

Lenke til kommentar

Den påstanden tror jeg du skal få litt problemer med ja.

 

Kristendommmen har vært en pest og en plage gjennom historien, det har du helt rett i. Det er sannsynligvis de kristne som har klart å lage mest faen av alle her på denne kloden.

 

Men. Hvis faren din var Hitler (altså en dårlig person), så fortjener jo ikke du å bli behandlet som han. Du fortjener å bli behandlet for den personen du er. Hvis du har arvet alt din fars tankegods, vil du ikke bli behandlet noe særlig bra. Hvis du derimot tar avstand fra det faren din sto for, så vil du bli behandlet deretter. Du er ikke ansvarlig for hva faren din gjorde.

 

Det samme gjelder for kristne. De står ikke ansvarlige for alt deres forgjengere har gjort. Kristendommen har forandret seg VELDIG mye gjennom tidene. Om den er bra eller ikke nå, kan alltids diskuteres, men hersker vel liten tvil om at den har forandret seg betraktelig, til det bedre. Det er vel ingen som driver med heksejakt nå.

 

.snusi

Lenke til kommentar

Tror nok det stemmer ja LarsP. En kristen er ikke representativ for hele "kristendommen". Samtidig finnes det vel ikke to like tolkninger av bibelen (eller koranan for den saks skyld). Så når man snakker om kristendommen, så er det veldig generellt. I og med at det finnes så mange tolkninger av den. Tror ikke det ligger noe ondskap i selve kristendommen, men folk kan jo tolke den slik at de ikke lenger blir fornuftige og anstendige mennesker (slik som Islam, slik som med alt).

Lenke til kommentar
1) Hvis jeg som en enkeltperson alene hadde gått rundt og trodd på at jeg måtte følge "ordrene" til en eller annen djevelsk morderisk barbar som levde for over tusen år siden, ville det ikke vært stor tvil om at jeg var sinnsyk og burde bli lagt inn på anstalt til psykosene ga seg. 2) Når derimot horder av mennesker går rundt med samme forestilling, kaller man det "religion", som skal forståes, tolereres, forsvares, finansieres og aldri aldri kritiseres.

 

En vesentlig forskjell mellom disse to eksemplene er at nr 2 er dødsfarlig. En annen vesentlig forskjell er at sistnevnte er høyst reell.

Lenke til kommentar
Hva syns dere om denne posten? "Jesus LOL" tråden

Jeg syns det er dumt at noen gjør narr av jesus på den måten, man skal ikke kødde med religion! den skal respekteres! :mad:

6159201[/snapback]

Jeg synes det er flott at vi bor i et demokrati der vi kan gjøre narr av maktinstitusjoner som det religioner er.

 

Religioner skal ikke respekteres. De skal latterliggjøres, kritiseres og generelt pirkes på så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Hva syns dere om denne posten? "Jesus LOL" tråden

Jeg syns det er dumt at noen gjør narr av jesus på den måten, man skal ikke kødde med religion! den skal respekteres! :mad:

6159201[/snapback]

Jeg synes det er flott at vi bor i et demokrati der vi kan gjøre narr av maktinstitusjoner som det religioner er.

Religioner skal ikke respekteres. De skal latterliggjøres, kritiseres og generelt pirkes på så mye som mulig.

6163759[/snapback]

Det utsagnet er omtrent det latterligste som er blitt skrevet i denne tråden (som sier en del, med tanke på trådstarters innlegg).

 

Jeg støtter ytringsfriheten, men samfunn fungerer ikke uten at oppegående og anstendige mennesker behandler hverandre med respekt. Du må gjerne mobbe religioner, men ikke tro du gjør verden et bedre sted ved å gjøre det.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Religioner skal ikke respekteres. De skal latterliggjøres, kritiseres og generelt pirkes på så mye som mulig.

6163759[/snapback]

Jeg liker ikke ordbruken "skal" der. Jeg "skal" ikke noe som helst, men jeg verdsetter muligheten til å gjøre det høyt. Om jeg en dag er i storform kan det hende at jeg kritiserer en eller annen religion, men jeg gjør det aldri fordi noen andre ber meg om å gjøre det, jeg gjør det fordi jeg har lyst og fordi det er min rett å gjøre det.

Lenke til kommentar
Religioner skal ikke respekteres. De skal latterliggjøres, kritiseres og generelt pirkes på så mye som mulig.

6163759[/snapback]

 

 

Yttringsfrihet er en viktig ting i et moderne samfunn, men å tåle konsekvensene av den er også viktig. Og jeg håper for din del at du synes det er helt greit å bli latterliggjort med den innstillingen, og jeg håper også at den overnevnte latterliggjøringen finner sted.

Lenke til kommentar

Er selv kristen, men tar meg ikke så veldig nær av den tråden det er snakk om. Som mange har sagt, så har folk ytringsfrihet, og de kan kritisere kristendommen hvis de vil. Det har de rett til.

Men det utsagnet at religionar skal latterliggjøres og kritisere er bare tåpelig, og som steffyboy påpekte så gjør ikke slike utsagn verden bedre akkurat.

 

Slike tegninger som f.eks. LarsP postet her kan jeg også flire godt og lenge av, uten at jeg føler jeg gjør narr av kristendommen. Men alle de andre lol-tegningene skjønte jeg ikke helt vitsen med, og de var ikke særlig artige, men det får være en annen sak.

Lenke til kommentar
Religioner skal ikke respekteres. De skal latterliggjøres, kritiseres og generelt pirkes på så mye som mulig.

6163759[/snapback]

Jeg liker ikke ordbruken "skal" der. Jeg "skal" ikke noe som helst, men jeg verdsetter muligheten til å gjøre det høyt. Om jeg en dag er i storform kan det hende at jeg kritiserer en eller annen religion, men jeg gjør det aldri fordi noen andre ber meg om å gjøre det, jeg gjør det fordi jeg har lyst og fordi det er min rett å gjøre det.

6164469[/snapback]

 

 

Kunne ikke vært mer enig.

 

En annen ting er hvorvidt det er særlig smart å gjøre det alltid, eller i det hele tatt noen vits... Men ingen skal kunne nekte meg det!

Lenke til kommentar
Hva syns dere om denne posten? "Jesus LOL" tråden

Jeg syns det er dumt at noen gjør narr av jesus på den måten, man skal ikke kødde med religion! den skal respekteres! :mad:

6159201[/snapback]

Jeg er enig med deg, men det er visst få som tar det som sies fra min side seriøst.

 

 

Ikke det at jeg ikke gjør det..

 

Men hvorfor burde religion respekteres så veldig? (prøver ikke og gjøre noen pissed)

6159219[/snapback]

Fordi det er en ganske øm sak å tråkke på kanskje? :ermm:

 

 

Fantastisk sier jeg, man må tulle med religioner siden det er et så fantastisk materiale å tulle med. Hva er morsommere enn en kar som går rundt i kjortel med langt sjegg og prater tull? Nettop ingenting, thohei og skål!

6159222[/snapback]

Så er det, det om det er tull eller ikke da :roll:

 

 

Blasfemi er ok, bare det ikke er islam det går utover.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=533208&hl=islam

6159228[/snapback]

Blasfemi er IKKE ok, hverken for den ene eller andre religionen.

 

- Synes jeg.

Lenke til kommentar

Den tråden var morsom, humor bringer glede og forlenger livet. I stedet for å bli sure og kverulere over ubetydelige ting bør dere bli med å le dere også.

 

Tenk deg hvor mye bedre verden hadde vært om folk kunne la være å bli støtt av den minste ting? Da kunne vi ledd av religioner, politikere og mye annet uten at folk gikk rundt og slo ned hverandre og nuka hverandre til helheim.

 

Jeez, jeg er overtrøtt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...