Gå til innhold

Hva syns dere om denne posten?


Anbefalte innlegg

Etter min menig er dette å poste slike bilder å gå til angrep på de kristne, de tegningene kan være støtende på noen. Hva hadde DU synst om at noen hadde tegnet deg opp på et bilde/plakat og tullet med bildet slik at det ble støtende?

6159445[/snapback]

 

Hadde hatt en såpass sunn dose selvironi at jeg kunne ledd med de som hadde laget bildet, i stedet for å være en surpump og bli ledd av?

6159453[/snapback]

Det jeg har sagt og mener er at man ikke skal tulle med religion med respekt for andre, kansje DU/DERE mener at kristendom er noe tull men å komme med støtende tegninger er bare dumt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du må begynne å godta at folk har forksjellige meninger. Folk kan ytre hva de vil, og da må du belage deg på at de kan bruke den retten til å ytre noe du ikke liker.

6159331[/snapback]

har ikke noe imot i tråden, synes faktisk at tråden er morsom. MEN! hvorfor får vi ikke plage islam og poste LOL bilder av Islam, mens det er lov med kristendom?

6159349[/snapback]

 

Får man faktisk ikke lov til å poste denne typen bilder med islam som bakgrunn her på forumet?!

Lenke til kommentar
Jeg tror du må begynne å godta at folk har forksjellige meninger. Folk kan ytre hva de vil, og da må du belage deg på at de kan bruke den retten til å ytre noe du ikke liker.

6159331[/snapback]

har ikke noe imot i tråden, synes faktisk at tråden er morsom. MEN! hvorfor får vi ikke plage islam og poste LOL bilder av Islam, mens det er lov med kristendom?

6159349[/snapback]

Jeg syns også det er delvis teit men jeg syns at når vi vet det er lov i kristendommen å gjøre slikt men ikke i Islam syns jeg vi skal respektere det, fordi vi vet veldig godt at det ikke er lov, jeg vet det hørest feigt ut og ekstrem forskjellsbehandling, men gjorde de det fordi de ville vise at vi kan gjøre det samme mot muslimenes profet som det blir gjort mot den kristne eller fordi de egentlig bare var ute etter å provosere, de legger ekstra flesk på en helt ubetydelig sak som de egentlig visste var ulovlig, er vi egentlig så ute etter å provosere?

Lenke til kommentar
Blir vanskelig å toppe kristendommen da det er en stor vits

6159273[/snapback]

Hva er så din mening med livet? Hvorfor vi er her er kansje et vanskelig spørsmål men hvordan ble verden til etter din mening? Jeg har min mening om at verden og alt annet ble skapt av en gud der oppe og jeg synst der er voldsomt dumt å komme her å si at kristendommen er en vits! :mad::mad:

 

Synst at ALLE religioner bør respekteres, ikke bare den du mener er rett men man skal respektere troen til andre også. Jeg er personlig kristen men jeg går ikke ut å sier at islam er noe tull for det om!

6159305[/snapback]

 

 

Hvordan verden ble til vet ingen, du hørte meg, INGEN. Du kan godt tro at verden ble til slik det blir fortalt i bibelen, men sannheten er at ingen egentlig VET. Ikke skriv at verden ble til fordi Gud skapte den, som om det skulle være "sannheten". Jeg godtar at du skriver "jeg tror at Gud skapte jorden", for det blir en ting du tror, ikke en fakta påstand.

 

Om man har lyst til å si at kristendommen er en vits så må man få lov til det, jeg har klart meg fint uten den, jeg lever et helt normal og problemfritt liv, helt uten Guds hjelp, hvis det nå finnes en Gud. Jeg utelukker ikke at det finnes en Gud, men jeg har ikke sett noe til ham, og velger derfor å si at jeg ikke "tror" på ham når jeg ikke har sett noe til ham, men han kan godt eksistere, det utelukker jeg som sagt ikke.

 

Kristne og islamistene må være de mest hårsåre personene her på jorden, men islamistene er verst, det skal være helt sikkert. De kristne går i hvert fall ikke ut og truer med å drepe hvis man gjør narr av religionen deres. Det virker som at det er helt greit for kristne å slenge med leppen om oss ikke-kristne, og det gjør mange av dere, ikke nekt for det, men når vi gjør det så blir vi naglet til korset med engang. Stanken av dobbeltmoral ligger i luften.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Man skal respektere hverandres syn på religion og tro, det handler faktisk om livet her på jorden. Man skal ikke kritisere hverandre for meningene hverandres men å poste tegninger som er tullet med mener jeg blir dumt!

6159399[/snapback]

 

Man skal kunne kritisere akkurat det man vil, så lenge man ikke går til personangrep mener nå jeg. Kritikk er sunt, uansett om det er saklig eller ei (hurra for ytringsfriheten).

6159424[/snapback]

Etter min menig er dette å poste slike bilder å gå til angrep på de kristne, de tegningene kan være støtende på noen. Hva hadde DU synst om at noen hadde tegnet deg opp på et bilde/plakat og tullet med bildet slik at det ble støtende?

6159445[/snapback]

 

Er enig med deg i at man skal tenke seg om før man bruker ytringsfriheten ukritisk. I dette tilfelle mener jeg det er nokså uskyldig, fordi forumet er en "lekegrind" for store og små hvor man innefor visse rammer kan teste ytringene sine mot meningsfeller/motstandere. Da det ikke er en offisiell avis som fremlegger fakta i sin egen vinkling, mener jeg at såpass kan man tåle.

Lenke til kommentar

Bryr meg fint lite, bra at du kan spøke med alt her i verden, folk tar seg sjølve og sin religion alt for høgtideleg.

 

Synest folk heng seg for mykje opp i ting som dette, er jo derfor det blir populært å spøke med religionen, fordi reaksjonane blir som om du skulle ha rive ned stallen Jesus vart fødd i.

 

Det blir spøka om alt her i verden, eg ser ikkje kvifor religion skulle være eit unntak.

Lenke til kommentar
Bryr meg fint lite, bra at du kan spøke med alt her i verden, folk tar seg sjølve og sin religion alt for høgtideleg.

 

Synest folk heng seg for mykje opp i ting som dette, er jo derfor det blir populært å spøke med religionen, fordi reaksjonane blir som om du skulle ha rive ned stallen Jesus vart fødd i.

 

Det blir spøka om alt her i verden, eg ser ikkje kvifor religion skulle være eit unntak.

6159729[/snapback]

 

Enig, så enig. Men jeg mener å huske at det er ikke lov å poste tegning av muhammed og islam i her, om det stemmer så mener jeg at det bør ikke være lov med kristendom heller.. det er snakk om rettferdig.. Men trådstartern mener at bilder av islam og kristendom bør forbyrs, det er jeg uenig i

Lenke til kommentar
Det er helt fint å ha humor, sålenge man ikke skader kristne personlig.

 

Tror kristne som vet hva de står for og vet hva de mener får seg en god latter. Hvis det finnest slike kristne lenger  :thumbup:

6159737[/snapback]

Skal love deg at det finnes, det er ikkje på langt alle kristne som er så konservative som eit par eksemplarer du for eksempel støter på i media.

Lenke til kommentar
Det er helt fint å ha humor, sålenge man ikke skader kristne personlig.

 

Tror kristne som vet hva de står for og vet hva de mener får seg en god latter. Hvis det finnest slike kristne lenger  :thumbup:

6159737[/snapback]

Skal love deg at det finnes, det er ikkje på langt alle kristne som er så konservative som eit par eksemplarer du for eksempel støter på i media.

6159739[/snapback]

 

 

Meget godt å høre foresten :cool:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal kristendom tåles noe mer enn andre livsyn/ideologier?

 

Det er overhode ingen grunn til dette. Jeg vil kunne gjøre narr av hvilke ideer, religioner, livsyn eller hva det måtte være akkurat som det passer meg, enten om det er kristendom, satanisme, nazisme, kommunisme, kapitalisme, humanisme, budhisme, islam eller hva som helst annet.

 

Lenge leve ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal kristendom tåles noe mer enn andre livsyn/ideologier?

 

Det er overhode ingen grunn til dette. Jeg vil kunne gjøre narr av hvilke ideer, religioner, livsyn eller hva det måtte være akkurat som det passer meg, enten om det er kristendom, satanisme, nazisme, kommunisme, kapitalisme, humanisme, budhisme, islam eller hva som helst annet.

 

Lenge leve ytringsfriheten.

6159810[/snapback]

som du skrev i første setning.. Hvorfor får vi ikke gjøre narr av islam mens vi kan pisse kristiendom så mye vi vil. HVORFOR? det er det jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Fordi mange islamister ikke tåler at folk gjør narr av religionen sin.

 

Men jeg har aldri påstått at det er riktig, hvis du ser etter så vil du se at islam er nevnt som eksempel på ideologi/religion som jeg synes en kan gjøre narr av hvis en vil.

Lenke til kommentar
Fordi mange islamister ikke tåler at folk gjør narr av religionen sin.

 

Men jeg har aldri påstått at det er riktig, hvis du ser etter så vil du se at islam er nevnt som eksempel på ideologi/religion som jeg synes en kan gjøre narr av hvis en vil.

6159882[/snapback]

ja jeg veit ;) mener hvorfor får vi ikke pisse på Islam som vi gjorde med kristendom i HER HW.NO? Er folk bak hw.no redde for noen gale islamister eller? (merk ordet "noen" ;) )

Lenke til kommentar

Som TLZ sier: viktig å skille mellom muslimer og islamister.

 

Til JBlack: hvordan kan du påstå at det du sier er riktig når de kristne mener at de har funnet en sabla god mening med livet!?

 

Jeg respekterer fullt og helt alle slags religioner. Det er mange grunnet til at folk tror på dem. Jeg skal ikke plage dem, så lenge de ikke kommer på døra mi og prøver å konvertere meg.

Men som mange andre sier her, jeg vil også kritisere dem og spøke med dem. Når det gjelder å kritisere dem, er det ofte sunt for alle. Vi har da alle noe å lære fra være medmennesker.

Når det gjelder å spøke med dem, kan det ofte være greit å gjøre det på deres egne premisser. Kjipt for de av dem som er så selvhøytidlige at de ikke kan ta en spøk.

Men til trådstarter: jeg skal spøke å ha det morro, men jeg trenger ikke å være nedlatende av den grunn. Alle HAR godt av litt selvkritikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...