Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Det nye Nextgentel?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde bluecom da jeg bodde i Bergen (hadde ngt før de, og det var bare rot de siste 1-2 årene).

 

Da jeg flyttet ringte jeg inn til de og sa ifra adressen jeg bodde, telefonnummer til huseier og at leiligheten ikke hadde aktiv telefonlinje, men forrige beboerer hadde hatt telefon, og alt var klappet og klart.

 

Fikk da beskjed om at alt jeg måtte betale var 600kr eller hva det nå en var i flytteavgift.

 

Flyttedagen kom og gikk, og til slutt kom montøren. Jeg sa at jeg ikke trengte noe inne i huset, og at han bare måtte fikse i sentralen, greit nok sa han og gikk ned.

 

Når jeg kom hjem fra jobb sjekket jeg linjen min, nettet var ikke "oppe". Etter 40 minutter i telefonkø og 15 minutter med en meget uvitende bluecom supportmedarbeider kom han frem til at linjen min var feilkoblet......

 

Han bestilte ny montør, og han kom 1,5 uke senere, han fant ut at forrige montør hadde koblet feil, men ville teste for sikkerhetsskyld og fikk husnøklene mine slik at han kunne teste tilkoblingen.

Han fikk linjen opp til slutt, men måtte begrense linjen min til 2mb grunnet "linjelengde og kobberkvalitet" (nabohuset har 6mb, fra ngt ,heh).

 

Han hadde ringt og gikk beskjed til bluecom om hastighetsendringen min, så det var intet at bekymre seg om fikk jeg beskjed om.

 

e-fakturaen kom og jeg så at jeg hadde blitt fakturert for 6mb i 3 måneder fremover.....

 

Ringte inn til bluecom, stod 20 minutter i telefonkø før jeg kom igjennom til faktura. Der satt jeg i 30(!) minutter med en dame før en dame sa at: Det er rett at du ikke har 6mb, du har 4 :wallbash:

Gav da fruen beskjed om at hvis hun greide å rote seg inn på samme side som meg (kundesiden) så ville hun se det samme som meg: Linje 2200.....

"Betal regningen, også for du kreditert forskjellen på neste faktura.."

 

Endte opp med at jeg mot min bedre viten betalte faktura for 6mb, og tenkt ikke mer over saken før torsdag da fakturaen kom.......

 

En faktura på 1998 kroner!

Jeg ringte inn til faktura og etter 15 minutter kom jeg igjennom. Etter mye om og men og snakking med "sine medarbeidere" fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått kreditert 300kr (ahem 6mb 499, 2mb 349 x 3mnd). og at 1000kr hadde blitt lagt til fordi jeg hadde montør.....

 

"Fordi du ikke hadde aktiv telefonlinje så ble det mye ekstraarbeid for montør, og dermed 1000kr i montering". Jeg sa da at jeg hadde snakket med de FØR jeg flyttet om utgiftene på flytting, og at jeg hadde da fått beskjed om de ca 600kr (som hadde blitt betalt) var det eneste jeg skulle betale...

 

"Beklager at du har blitt feilinformert, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det." var svaret jeg fikk.

Gav da damen beskjed om å kanslere linjen min hos de, men det kunne hun ikke gjøre da det måtte gjøres skriftlig. Gav hun beskjed om at på kundesiden kunne man gjøre dette via nettet, og da fikk jeg bare noen mumlelyder tilbake.

 

Så, nå er min Bluecom linje avbestilt og jeg vurderer ny leverandør. Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men Telenor er en sterk konkurrent som ny isp. Tror jeg fjerner bluecom som isp for mine ansatte og min bedrift i samme slengen.

 

 

Kort sagt: Velg fornuftig, ikke velg Bluecom :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du traff spikeren på hodet der, Bluecom har gått fra å være meget god på kunde service, til noe av det værste i bransjen. Overgangen til Ventelo er nok kanskje en av grunnene. Uansett, det er frustrerende! Jeg vurderer nesten å skifte til Telenor jeg også, men av prinsipp så skal jeg holde meg unna de. Det blir nok en annen leverandør, snart så får jeg fiber uansett.

 

En annen ting er at Bluecom ikke har kastet seg på 6mbit leveranse på Telenor sentraler, allikevel må vi som er Bluecom kunder betale like mye/mer for en 50% tregere linje.

 

Får å summere;

Bluecom gir lavere hastighet, til høyere pris, og med dårligere kundeservice enn det Telenor kan gi deg. Dette vil vel ikke akkurat trekke til seg flere kunder?

BLUECOM; SKJERPINGS!

Lenke til kommentar

Jeg stikker så fort bindingstiden min går ut hos Ventelo Bluecom for etter sammenslåingen så har det ikke vært annet enn tull...For og komme igjennom til support så er det så lang ventetid at det er for jævlig...De på support har heller ikke peil på hva de snakker om og teknisk kontakter deg hvis du er heldig etter 3-4 måneder...Mail svarer de vel ikke på i det hele tatt tror jeg....

 

Frustrert kunde hos Ventelo Bluecom... :cry:

Lenke til kommentar
Sitter med Bluecom jeg også og min bindingstid har nettopp gått ut.

Hvorfor vurderer dere Telenor?

Bredbåndsguiden mente at Start.no vil være det beste valget for meg.   :hmm:

 

Edit: Ser at TeliaSonera kjøper opp Nextgentel.  Tør vi håpe på "svenske priser" etterhvert?   :)

6114283[/snapback]

 

 

Hehe...Kan ikke se at det er noen som vurderer akkurat Telenor her da...Nei skal jeg gå over til Telenor så må det være snakk om at BC og de andre har en nedetid på mer enn 50%.... ;)

 

Tror neppe vi kan håpe på svenskepriser med det første heller....Men det er jo lov og håpe da.... :yes:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Sitter med Bluecom jeg også og min bindingstid har nettopp gått ut.

Hvorfor vurderer dere Telenor?

Bredbåndsguiden mente at Start.no vil være det beste valget for meg.  :hmm:

 

Edit: Ser at TeliaSonera kjøper opp Nextgentel.  Tør vi håpe på "svenske priser" etterhvert?  :)

6114283[/snapback]

 

 

Hehe...Kan ikke se at det er noen som vurderer akkurat Telenor her da...Nei skal jeg gå over til Telenor så må det være snakk om at BC og de andre har en nedetid på mer enn 50%.... ;)

 

Tror neppe vi kan håpe på svenskepriser med det første heller....Men det er jo lov og håpe da.... :yes:

6114513[/snapback]

Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men Telenor er en sterk konkurrent som ny isp.

 

Jeg vurderer nesten å skifte til Telenor jeg også, men av prinsipp så skal jeg holde meg unna de.

 

Det var dette jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Tør vi håpe på "svenske priser" etterhvert?  :)

6114283[/snapback]

 

Neppe, Telenor setter prisen på morroa, selv i de tilfellene hvor man er helt uavhengig av TN så ser det ikke ut til at man går i gang med pris eller båndbreddekrig.

NGT sitter i lomma på TN sålenge de benytter kobber.

Lenke til kommentar

Har allerede bestilt overføring til ny ISP etter Ventelo overtok. Ble overført fra bluecom utbygget sentral til sentral med telenorlinjer fordi kapasiteten på min gamle sentral var sprengt. Men fikk beskjed om at hastigheten min bare ville gå ned fra 4400 til 4100, noe som forsåvidt var greit. Men etter omkoblingsdagen kom hadde jeg bare rundt 3000. Ringte support (stod lenge i kø) og forklarte at jeg hadde 4400 linje før og var blit koblet om og hadde nå bare 3000. Fikk da beskjed om at jeg måtte sende inn et skjema med hastighetsmålinger fra forskjellige tider på døgnet. Sendte inn dette og fikk beskjed om at de ikke kunne se noen feil og at jeg måtte regne med endel til overhead. Sendte mail tilbake og spurte om dette gjaldt UDP protokollen også som lå på det samme. Da først var det noen som fortalte meg at jeg stod inne i systemet demmes med 3100 linje. Og jeg har hele tiden fortalt dem at jeg skal ha 4000 linje.

Men jeg gadd nå ikke å rote så mye mer med det og i stede begynte å se etter ny ISP. Men for å finne ut om jeg ville trenge montør eller ikke så måtte jeg først finne ut om jeg var på telenor eller bluecom sentral. Første gang jeg ringte, etter å ha stått i kø i 30 min ca fikk jeg beskjed om at jeg var tilkoblet bluecom sentral. Dette syntes jeg hørtes merkelig ut da jeg undersøkte hastighetspakkene til bluecom siden 3100/448 er hastigheter de har for kunder på telenorsentraler. Ringte derfor på nytt og denne gangen fikk jeg beskjed om at jeg var på telenorsentral. Så det er ikke med særlig tungt hjerte jeg forhåpentligvis blir overført til ny ISP om ikke så alt for lenge

Lenke til kommentar

litt trist å se at sa mange er missfornøyde med BC, jeg har selv hatt de i 3 - 4 år og aldri hatt problemer. om dette har noe med at jeg bor i oslo vet jeg ikke. har aldri behøvd å ringe supporten, og det er kansje derfor jeg også ikke har noe negativt å si om de. jeg har altid fårr den oppgitte hastigheten, og ytters skjeldent hatt nedetid.

 

Epz.

Lenke til kommentar
Han bestilte ny montør, og han kom 1,5 uke senere, han fant ut at forrige montør hadde koblet feil, men ville teste for sikkerhetsskyld og fikk husnøklene mine slik at han kunne teste tilkoblingen.

Han fikk linjen opp til slutt, men måtte begrense linjen min til 2mb grunnet "linjelengde og kobberkvalitet" (nabohuset har 6mb, fra ngt ,heh).

 

Akkurat det der er irrelevant. Naboen din kan ha villt forskjellig avstand og tilkobling til sentralen en det du har. Faktisk er det ikke skjeldent at 2mannsboliger har vidt forskjellige linjestrekk til sentralen, og dermed opplever helt forskjellig kvalitet på ADSL signalet.

 

Just FYI... det er ikke nødvendigvis montøren din gjorde noe shabby arbeid altså.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Han bestilte ny montør, og han kom 1,5 uke senere, han fant ut at forrige montør hadde koblet feil, men ville teste for sikkerhetsskyld og fikk husnøklene mine slik at han kunne teste tilkoblingen.

Han fikk linjen opp til slutt, men måtte begrense linjen min til 2mb grunnet "linjelengde og kobberkvalitet" (nabohuset har 6mb, fra ngt ,heh).

 

Akkurat det der er irrelevant. Naboen din kan ha villt forskjellig avstand og tilkobling til sentralen en det du har. Faktisk er det ikke skjeldent at 2mannsboliger har vidt forskjellige linjestrekk til sentralen, og dermed opplever helt forskjellig kvalitet på ADSL signalet.

 

6125432[/snapback]

 

Det er faktisk sant det, bygget jeg bor i har fra 1200 til 2000m avstand avhengig av hvilken linje man er koblet til.

Lenke til kommentar
Han bestilte ny montør, og han kom 1,5 uke senere, han fant ut at forrige montør hadde koblet feil, men ville teste for sikkerhetsskyld og fikk husnøklene mine slik at han kunne teste tilkoblingen.

Han fikk linjen opp til slutt, men måtte begrense linjen min til 2mb grunnet "linjelengde og kobberkvalitet" (nabohuset har 6mb, fra ngt ,heh).

 

Akkurat det der er irrelevant. Naboen din kan ha villt forskjellig avstand og tilkobling til sentralen en det du har. Faktisk er det ikke skjeldent at 2mannsboliger har vidt forskjellige linjestrekk til sentralen, og dermed opplever helt forskjellig kvalitet på ADSL signalet.

 

Just FYI... det er ikke nødvendigvis montøren din gjorde noe shabby arbeid altså.

 

-Stigma

6125432[/snapback]

 

 

Jeg vil nå si at når man ikke kobler riktig, så gjør man shabby arbeid.

Nr2 greide det fint :)

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt imponert over NGT, naboen har en NGT linje, som er ustabil og ikke har den hastigheten de betaler for. Har selv en Telenor linje det bare er krøll med nå, takk til EB for at de skal være ferdigstilt med fiberoptisk her i midten av juni hvor alle skal være oppkoblet (Der mista de store 3000 husstander i en svipp gitt) :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...