Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Det nye Nextgentel?


Anbefalte innlegg

Har det blitt så gæli hos Bluecom? Det var trist og høre. Hadde Bluecom selv jeg i nesten to år. Hyggelig, rask og effektiv brukerstøtte når du trengte det og minimal nedetid. Dem gangene linja faktisk var nede så fikk jeg alltid beskjed om det på mail flere dager i forveien. Det gikk over til Ventelo akkurat i det jeg bytta ISP, så etter eierskiftet har jeg ikke tumla så mye med dem.

 

Bytta til Nextgentel... for et sjakktrekk DET var. Jeg blei lova ei viss linje i September, fikk den i begynnelsen av April. Ikke gærent det? Dette til tross for ukentlige telefoner, som siden gikk over til daglige. Omsider har jeg fått det jeg bestilte, hastigheten er suveren men jeg anbefaler aldri aldri aldri aldri Nextgentel til noen.

 

Beste ISP jeg har hatt er uten tvil Tele2. Ekstrem service, billige priser. Et lite minus er at dem ikke kan tilby slike linjer som jeg går etter. Hadde jeg ikke vært selvutnevnt hastighetshore og hoppa som en bie fra ISP til ISP etter den kjappeste linja, hadde jeg nok vært hos Tele2 enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluecom lover og lover og lover og lover og holder det _ALDRI_.

 

Kort fortalt: Min svigermor hadde bredbånd + bbtlf fra Bluecom. De lovte gratis telefonabb. 3 første mnd, dette klarte de ikke. Hun ble lovet ett hakk høyere hastighet + høyere upload (for å klare å kjøre bbtlf), dette ble heller ikke gjort.

 

Derfor ble dette sagt opp etter knappe 4 mnd, hvor det ble krevd at avbestillingsgebyret ikke skulle belastes, noe de gikk med på.

 

Alt så tilsynelatende greit ut helt til en dag i februar, 3 måneder etter, hvorpå nå var en godt etablert Telenor ADSL-kunde, kom første purring... Denne ble tatt hånd om, så kom det inkasso for samme sak, en til, en til og til slutt ett brev fra forliksrådet - Selv om det HVER gang har blitt gitt beskjed til både Kredinor og Ventelo Bluecom at dette har blitt feil, noe de har gått med på hver eneste gang.

 

Så førstkommende tirsdag går denne saken til retten med mindre Ventelo Bluecom infinner seg kravet hennes advokat har stilt de og omvendt...

 

Jeg blir helt UTSLITT av slikt!

 

---- dere må AAAAALDRI finne på å bestille Ventelo Bluecom hvis dere vil ha deres på det tørre og ønsker det produktet dere har bestilt!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

En "liten" bump :)

Jeg sa opp min abon. med en ganske krass påfølgende epost, jeg betalte også min siste faktura med forfall 25.05.06, og linjen min ville da bli kobla ned 31.08.06 eller noe.

 

Etter en lille stund ringte en mann fra bluecom, snakket godt for seg, og ba meg pent om å bli. Sa at jeg ikke var int. i å bli, men endte opp med at svake meg sa meg villig til det mot 3 måneders gratis abon. hos bluecom.

 

(Mao så skulle/skal jeg ha gratis fra 31.08.06 > 31.11.06).

Gjett hva som dukket opp i epostinnboksen idag?

Efaktura for måned 9 og fremover :thumbdown:

Lenke til kommentar

De tviholder på kundene sine, enda jeg hadde sagt opp så fortsatte de å sende fakturaer og inkassovarse selv etter flere harde samtaler og e-poster. Jeg måtte faktisk direkte true med politianmeldelse og krav om skriftlig bekreftelse på at jeg var slettet fra deres systemer. Du burde ha forlatt og aldri sett deg tilbake igjen, aldri gå på slike "limpinner" finn deg en ny leverandør før du blir fri for hår på hue.

 

Hilsen tidligere Bluecom kunde. :thumbdown:

Lenke til kommentar

zandro: Har omtrent helt lik opplevelse som deg. Tok 10telefonsamtaler og minst like mange inkasso brev før jeg klarte å bli kvitt bluecom. I tillegg så betalte jeg ekstra pr.mnd for å få bedre support fra Catch som var min gamle leverandør og måtte fortsette med det selv om jeg fikk samme support som alle andre.

Endret av staf
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg føyer meg inn i rekken med de som er misfornøyd med Bluecom.

 

Jeg skulle overta et abonnement i leiligheten som jeg flyttet inn i. Etter noen misforståelser ble abonnementen sagt opp, dette er noe Bluecom ikke er skyld i. Men jeg ringte Bluecom og hørte om det fortsatt var mulig å få til et eierskifte slik at jeg slapp å vente en lang leveringstid. Dette sa Bluecom ikke var noe problem, bare å sende inn så skulle det ta en dag så ville nettet være oppe igjen.

 

Sendte dette så raskt som mulig, og ringte da idag for å høre hvordan saken lå an, for sendte inn skjemaet på mandagen. Men svaret jeg da fikk var at netttilkoblingen var blitt koblet ned på sentralen og måtte da vente 3-4 uker som en vanlig bestilling.

 

Han sa han ikke kunn gjøre annet enn å beklage feilinformasjonen.

 

Da har jeg kastet bort halvannen uke med et firma som jeg egentlig ikke ville ha som leverandør men ettersom jeg er avhengig av nett pga skole, så valgte jeg Bluecom.

 

Nå har jeg bedt om en bekreftelse på at jeg ikke skal ha nett fra de, får se om jeg får det da :nei:

Lenke til kommentar

Jeg er vel den eneste i Norge som syntes at NGT kundeservice er bra.

 

Du må bare finne triks, og vite når man skal ringe..

 

 

Jeg ringer inn 2100 på kvelden, venter under2min i kø.. Natt neste dag er mitt problem fikset.

 

Problemet var: betaler for 20mbit men får det kun på dagen og 1mbit om kvelden/natta.

 

På dagen fikk jeg aldri under 26ping til vg.no heller.

 

 

 

2dager etterpå, så hadde jeg 20mbit hele døgnet, og pingen til vg var sjeldent over 14ms.

 

NGT FTW!

Lenke til kommentar

Sa selv opp mitt abonemang hos bluecome, p.g.a ELENDIG kundeservice!

 

Og sitte 30min+ i tlf for og få snakket med kundeservice er for dårligt, + at det koster flesk og ringe med mobil:(

De er vanskelig og ha med pg gjøre når man kommer igjennom å da blir de jo bare enda verre:(

 

Snakka med bredbåmdsguiden og nå er de snart linje i fra start til meg, som til samme pris kunne levere 12mb som jeg hadde 4mb hos bluecome!

 

En annen ting som jeg surt fikk erfare, var at når man selv sier opp linjen, kan ikke den nye isp'n bestille montør før den gamle isp'n er av linjen, dvs 4 uker uten nett mens man venter på montør, eller avbryte oppsigelsen hos bluecome, og gi den nye isp'n tilatelse til og si de opp, men da + 3nye måneder med oppsigelse tid:(

Lenke til kommentar

Er litt oppgitt selv når det gjelder Ventelo, linjen min har bare blitt værre og værre, kontaktet Ventelo, og etter en uke + purringer om hjelp fikk jeg et program jeg måtte kjøre for å måle hastigheten min.

Fortalte også videre at min hastighet skulle være 2048/256 og at jeg fikk langt under halvparten av den hastigheten. Fikk mail ganske fort tilbake om at jeg ligger inne med produktet ADSL 1024/256-basis, noe jeg ikke fikk til å stemme da det står på min faktura at jeg betaler for en hastighet på 2048/256, som jeg igjen ikke kan finne på deres nettsider under priser på hastighet :( , sender så en mail tilbake å forteller dette, men desverre så er det helt håpløst å få noe svar tilbake ang det.

Jeg betaler jo for en hastighet jeg får langt under halvparten av :(

Har bestemt meg for å si opp abb. men lurer på om dette ikke er kontraktbrudd fra deres side også slik at jeg event si opp på dagen?

Lenke til kommentar
Alt så tilsynelatende greit ut helt til en dag i februar, 3 måneder etter, hvorpå nå var en godt etablert Telenor ADSL-kunde, kom første purring... Denne ble tatt hånd om, så kom det inkasso for samme sak, en til, en til og til slutt ett brev fra forliksrådet - Selv om det HVER gang har blitt gitt beskjed til både Kredinor og Ventelo Bluecom at dette har blitt feil, noe de har gått med på hver eneste gang.

 

Så førstkommende tirsdag går denne saken til retten med mindre Ventelo Bluecom infinner seg kravet hennes advokat har stilt de og omvendt...

 

Jeg blir helt UTSLITT av slikt!

 

---- dere må AAAAALDRI finne på å bestille Ventelo Bluecom hvis dere vil ha deres på det tørre og ønsker det produktet dere har bestilt!

6214609[/snapback]

 

 

Det der gjelder Canal Digital også, ikke bestill fra dem om du ikke liker papirtrøbbel, nå er det vell 1 år siden jeg avsluttet forholdet hos dem og får enda purringer og inkasso :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tør vi håpe på "svenske priser" etterhvert?   :)

6114283[/snapback]

 

Neppe, Telenor setter prisen på morroa, selv i de tilfellene hvor man er helt uavhengig av TN så ser det ikke ut til at man går i gang med pris eller båndbreddekrig.

NGT sitter i lomma på TN sålenge de benytter kobber.

6114580[/snapback]

 

Hvorfor egentlig? Bredbandsbolaget/telenor i Sverige har jo så sykt billige adsl abbonement. Hvorfor ikke tilby dette i norge også? Telenor har tross alt vært etablert myyyyye lenger i Norge.

Lenke til kommentar
Tør vi håpe på "svenske priser" etterhvert?  :)

6114283[/snapback]

 

Neppe, Telenor setter prisen på morroa, selv i de tilfellene hvor man er helt uavhengig av TN så ser det ikke ut til at man går i gang med pris eller båndbreddekrig.

NGT sitter i lomma på TN sålenge de benytter kobber.

6114580[/snapback]

 

Hvorfor egentlig? Bredbandsbolaget/telenor i Sverige har jo så sykt billige adsl abbonement. Hvorfor ikke tilby dette i norge også? Telenor har tross alt vært etablert myyyyye lenger i Norge.

7194925[/snapback]

 

har noe med at Telenor blir pålagt visse priser i norge for ikke å skulle kunne utkonkurrere andre leverandører..

Du får heller ta en snakk med konk tilsynet og ikke minst politikerne.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...