Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Det nye Nextgentel?


Anbefalte innlegg

Med sisste regning fra BlueCom fikk vi med en liten lapp der det sto at de nå kan tilby oss ADSL2+, og bla bla bla... yey det har vi ikke hat tilbud oppi her før nå. Ringte og skulle bestille det, men da jeg kom fram, så kunne vi ikke få det alikevell...

Skjønner ikke vitsen med å sende ljug i posten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter også med linje fra Bluecom hjemme, har hatt den i ca 16 måneder og har vært fornøyd hele veien... Helt til Ventelo kjøpte dem opp!

 

Betaler vel for 4600/640 eller noe i den duren men har bare 1,3 mbit i download nå...

 

Sendte dem mail og fikk svar etter langt om lenge... De ba meg teste linja flere ganger i døgnet og sende dem resultater...

 

Dette ble gjort men har ikke hørt fra dem på over 2 uker nå...

 

Ventelo suger jo!

Lenke til kommentar

Enig har bare hatt trøbbel med BC, først kjenner jeg meg igjen i innlegget til trådstarter, samme regla m innringinger før de reagerte. Etter 1 mnd etter jeg fikk bekreftet at linjen skulle flyttes til ny adresse, ringte jeg for å hørte hva som var innstallasjonsdatoen. Da fikk jeg sjokk når de sa det ikke var registrert flytting. Deretter tok d enda en mnd og flere telefoner før jeg fikk linjen min.

 

Alt fungerte greit fram til linjen merkelig nok, datt ut, ringte support nok en gang og fikk en montør til å komme å se på det.

 

Han klarte i allefall å koble meg opp mot nett, men nå fikk jeg i steden for 4400/640. noe rundt 1700-2015 Kbps. Sendte inn email, dette var i starten av mars, og jeg har enda ikke fått svar på de. Frekke som de er prøvde de seg i tillegg med en økning i fakturaen på 500 kr. Jeg ringte inn å fortalte hva jeg syns om selskapet deres, da fikk jeg i allefall korrigert fakturaen for alle gangene jeg ikke hadde internett. Nå er jeg luta lei hele BC, og jeg råder alle andre til å finne en annen ISP. Da jeg fortalte at jeg ikke hadde hastigheten jeg betalte for, spurte jeg om det er lovlig å ta betalt for et produkt man ikke leverer, da sa hun at det måtte jeg bevise. Nå gidder jeg ikke leke sandkasse og dyre telefoner til Kundekverna som svarer etter en halvtime lenger. Har for lengst sagt opp mitt kundeforhold og råder andre Bluecom kunder til å gjøre det samme.

 

Noen som har tips om en bra leverandør i trondheim, flytter dit til høsten??

Lenke til kommentar
Er faktisk eneste grunn til at jeg ikke har sagt opp BC enda er at jeg også planlegger å flytte. Altså kjøpe bolig men vet ikke hvor enda... Så fort det er bestemt er BC historie, eller Ventelo som det så fint heter nå.

6132656[/snapback]

 

 

Hehe, bare husk å bytte før du flytter, ellers kan du risikere å gå gjennom samme regla som meg..

Lenke til kommentar

Det som er så dritt er dette med 3 måneders oppsigelsestid... Helt bak mål egentlig så lenge man er ferdig med de 12 månedene i bindingstid.

 

Håper jeg kan få husverten der jeg per dags dato leier leilighet til å overta linja. Det burde jo gå rimelig smertefritt skulle enn tro.

Lenke til kommentar

Det var akkurat slike ting som er nevnt her i emnet jeg fryktet ville skje når Catch ble oppkjøpt av Ventelo. Først hadde vi Catch her, og alt var gull og grønne skoger. Så, et år, halvannet etter får jeg vite at Catch har kjøpt om Bluecom og at alle privatpersoner skal flyttes over til Bluecom. Stilte meg kritisk til det, fordi Catch hadde levert suveren kundestøtte. Var til og med på kontorene deres for å levere et modem jeg hadde fått for mye og som jeg hadde fått en regning på 2500,- på.

 

Det har ikke vært noen problemer med linja mi etter vi ble overført til Bluecom, og takk og pris for det! Kjenner ingen plasser at jeg har lyst å ringe et dyrt 815- eller 829-nummer for å få support fra noen som sitter langt borti gokk og egentlig ikke vet noe som helst. Skjer det noe, ringer jeg først til Catch i Bodø.

 

Jeg vil si at det er Ventelo som er skyld i alt av ulumskheter hos Bluecom. Skjønner fortsatt ikke hvorfor Catch lot seg kjøpe opp. :roll:

Lenke til kommentar

Hadde Bluecom før var veldig fornøyd intil de ble kjøpt opp av Ventelo

jeg prøvde i over 3mnd å få oppgradert hastigheten som de hadde lovet

sendte mail og ringte men ble til slutt så pissed at jeg kutta dem ut tvert

siden de hadde missligholdt kontrakten, hadde 720/128 til 299 hos Bluecom har nå 1500/384 hos Start for 300kr bare 1kr mer i mnd, når jeg måler på itavisen så får jeg nesten 1800, noe jeg er veldig fornøyd med, de bruker også en god router som en selv kan oppgradere firmwaren på (thomson 546i)

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Er faktisk eneste grunn til at jeg ikke har sagt opp BC enda er at jeg også planlegger å flytte. Altså kjøpe bolig men vet ikke hvor enda... Så fort det er bestemt er BC historie, eller Ventelo som det så fint heter nå.

6132656[/snapback]

 

 

Hehe, bare husk å bytte før du flytter, ellers kan du risikere å gå gjennom samme regla som meg..

6132704[/snapback]

 

Hvis du bytter til Telenor, så blir flyttingen gratis også.

 

Det funker slik, hvis du binder deg for 12 måneder så har du ingen etableringsgebyr selv om montør må komme, også får du ruteren og startpakken som vanligvis koster 529,- på kjøpet. Hvis du flytter så er flyttingen av linjen er gratis hvis du binder deg for 12 nye måneder.

 

Siden du har bestemt for å bytte, ta å sjekk Telenor. De gjør alt når det gjelder bytting av leverandør og du slipper nedetid hvis du allerede har en aktiv linje. Leveringstider er også mye kortere hos Telenor.

Lenke til kommentar

Begynner også å bli MØKKALEI Ventelo Bluecom. :mad:

 

Hadde først Catch i 1 år og 3 mnd, det var Gull og Grønne skoger, fuglesang og barnelatter. Linja var ikke nede en eneste gang i løpet av 15 måneder.

 

Så kom Ventelo Bluecom :mad: å da skjærte alt seg. Linja forsvant etter et par uker og det tok dem 4 til 5 UKER med bortimot daglige telefoner til "support" før det ble fiksa. Dette var i desember og januar.

Nå har linja forsvunnet igjen, og jeg ringte support på tirsdag (to dager siden). Dem fikk ikke kontakt med modemet og skulle sende det til teknisk. Hu sa hu skulle sette "Haster" på ordren. Dette sa dem forøvrig HVER ENESTE gang jeg snakka med dem forrige gang. Lurer på hvor lang tid det tar hvis dem ikke setter "haster" på ordrene, eller om dem setter det på alle bare for å kunne si det. Nå gikk hele dagen i går uten noe hverken resultat eller melding av noe slag fra teknisk support. Å i dag er det helligdag, noe som sikkert betyr at linja ikke kommer opp igjen før i morgen. Hvis jeg er heldig :roll:

 

Begynner å bli grundig lei, å vurderer sterk å bytte ISP. Er derfor også litt på utkikk etter ny ISP.

 

Hos mine foreldre har de Telenor, og de har faktisk ikke hatt noe nedetid som jeg vet om siden de fikk linja, som jeg nå tror begynner å nærme seg 2 år. Dette gjør at jeg vurderer Telenor sterkt. Dessuten har de vært både profesjonelle og flinke de gangene jeg ringte til support/salg (hjelp til installasjon og hastighetsendring, ikke nedetid).

 

Sjekke foresten den directconnect og kunne få derfra.

 

er først og fremst ute etter en ISP som ikke har nedetid og hvor jeg ikke må bruke flere dager i support hver 5-6 måned. Dette vet jeg av personlig erfaring at både Catch og Telenor klarer. Hvorfor er det da så vanskelig for Venetelo Bluecom. :dontgetit:

 

P.S Noen som blir med å spleise på en cd til support telefonen til Bluecom. 40-50 minutter med kun 2 forskjellige sanger av Bjørn Eidsvåg og ei anna dame på repeat er noe som virkelig setter tålmodighet og nerver på prøve. Spesiellt når du hører dette: "Du er nr.6 i køen" "Du er nr.6 i køen" "Du er nr.6 i køen" "Du er nr.6 i køen" "Du er nr.6 i køen" "Du er nr.6 i køen"

 

Jeg var seriøst nr 6 i køen en 6-7 ganger......

Endret av B-Man
Lenke til kommentar

I går så fikk jeg en hyggelig telefon fra Ventelo Bluecom, som svar på et etterspørsel jeg hadde sendt om bredbånd.

 

Under samtalen så kom det tilbud om:

1. Fri etablering siden jeg allerde har ADSL og det gjelder bare bytting

2. Ruter - gratis utlån

3. 3500/600 til kr. 349,- pr. mnd.

 

Jeg ba dem sender en bekreftelse på det tilbudet, og sa at jeg skal kontakte dem i løpet av kort tid.

 

I bekreftelsen har de en hel annen pris enn lovet. Det jeg kan få for kr. 349,- er 2200/512 :dontgetit: og for 3200/640 koster det 399,- :dontgetit: . Det er bare en 50 kroner, men dette viser hva som kan ventes av deres tjenester.

 

Vel, det virker som Telenor er den beste.

 

Hvis B-man og andre vil bytte ISP, for all del ikke bestill fra NextGenTel.

Lenke til kommentar

Storfornøyd med BC, har avtale gjennom NTNU. Slapp unna bindingstid og montør (hadde ikke aktiv linje), men det krevde mye krangling. Heldigvis får man sendt ganske mange mailer for å spare 1000 kroner.

 

Linja har vært nede i tre dager totalt siden i høst.

 

Har 1.5 mbit og har hatt den hastigheten jeg betaler for.

 

Til dere som sliter med kundeservice etc, ta vare på alt av mailer og tilbud. Be om navn på den dere snakker med og noter klokkeslett når de ringer. Muntlig avtale er like bindende som skriftlig. Er du virkelig paranoid så tar du opp samtalen, husk å informer om det før du starter :p Ellers kommer vel datatilsynet og banker deg...

Lenke til kommentar
Altså, jeg skjønner ikke hva dere babler om :p

Har hatt bluecom i over 2 år nå tror jeg, det har ALDRI vært nede, derfor: aldri vært behov for å ringe. Men jeg har jo ringt noen ganger, og aldri hatt problemer.

Så jeg anbefaler fortsatt Bluecom på det sterkeste :)

6175344[/snapback]

 

Det vi babler om er, om alle de som ikke får levert den tjenesten de har betalt for. At de fleste får en problemfri ADSL linje, fra alle leveranører er jo underforstått. Det skulle jo bare mangler.

 

Men, når ISP'en får problemer med å levere til en kunde, så må de rette feilene fortest mulig, slik at det kundene slipper å vente og bruker penger og tid for å få rettet opp feilen. Når det er 1000+ klager til forbrukerrådet, bare på den ene leverandøren, så vet mann at kundene som faktisk har problemer med ISP'ene er mange ganger mer. Jeg har ennå ikke klaget til forbrukerrådet. Det er mange som ikke gidder å gjøre det, og prøver å løse det selv med ISP'en. Saken er at dette vet ISP'ene.

 

Det er ikke noe spesielt med deg at du har fått levert ADSL uten problemer. Det er bare at de kunne levere til din addresse uten problemer. Diskusjonen og bablingen er hva vi som kunder må gjennom når feil oppstår.

 

Jeg for min del vil jeg aldri bestille fra Bluecom, etter å ha lest noe av det som er skrevet om dem i denne tråden og at de ikke kunne sende en mail med avtalt pris til meg. Hvis de kan behandle en eneste kunde på den måten de har gjort overfor de som skriver her, hva er det som hindre dem å gjøre det mot deg? Telenor har sine feil, men de retter dem opp og tar kundene på alvor.

Lenke til kommentar

okay, bare får å si det slikt det heter ikke BlueCom lengre,

det heter Ventelo Bluecom support :p - så ikke rart at supporten har blitt crapy

- sorry, men det var en gang en god support hos BC, men ikke når det ble VBC

 

Ventelo dere gjør det ikke "enkelt og billig" nei

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...