Gå til innhold

Hvilken konsoll skal/har du kjøpe/kjøpt?


Snorre

Hvilken konsoll skal du kjøpe?  

338 stemmer

  1. 1. Hvilken konsoll skal du kjøpe?

    • Xbox 360
      65
    • Nintendo Wii
      65
    • Playstation 3
      45
    • Xbox 360 og Nintendo Wii
      70
    • Xbox 360 og Playstation 3
      14
    • Nintendo Wii og Playstation 3
      21
    • Alle tre
      22
    • Ingen av dem
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ha noen av dem, inntil jeg så Nintendo sin presentasjon! Wii må jo bare være helt konge å ha på fest! Pluss at den blir billig! :thumbup: Jeg er litt spent på hvordan det blir å spille skytespill med de nye kontrollene? Har aldri likt konsollspill pga dette, føler meg mer komfortabel med keyboard og mus. Kan bli spennende! wiiii :D

Lenke til kommentar

Da har jeg satt sammen første utgave av regnearket. Håper folk liker det. Det er veldig enkelt og oppgir de verdier man måtte ønske å vite. Jeg kommer jevnlig til å komme med nye versjoner av regnearket slik at man kan se utviklingen! Kommer til å lage en liste med link til alle regnearkene på førsteinnlegg i tråden.

 

Meningsmåling-resultat for 12.05.06: Regneark

 

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
ser fram til: halo 3 såklart :) gears of war, crytec, gt4, og testdrive selv om demoen skuffet stort, håper eg final versjonen blir bra.

6087410[/snapback]

 

Du mener Crysis =P Crytek er utvikleren... Pirke pirke ^^

 

Men anyhoo, som sagt tidliger, så går jeg for Wii når den lanseres fordi jeg liker hele ideen bak den kontrolleren der =)

6087439[/snapback]

 

Crysis er foreløpig ikkje planglagt til konsoll ;)

6088289[/snapback]

jaha!?! mener det var planlagt til xbox 360 OG til pc (windows vista) men vist du sier nei så :!:

Endret av 3000
Lenke til kommentar
jaha!?! mener det var planlagt til xbox 360 OG til pc (windows vista) men vist du sier nei  så :!:

6091222[/snapback]

Det er sant. Crysis er kun til PC for øyeblikket. Crytek foretrekker PC-platformen. Mulig det senere vil kommet et annet selskap som porter spillet til konsoll.

Lenke til kommentar

Her blir det Xbox360 og Wii, jeg var i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg en PS3. Men ettersom måneden gikk så kom det bare frem så ekstremt mange negative punkt med denne konsollen, at jeg kan ikke forsvare å kjøpe den. Jeg har hatt både PS1 og PS2. De har vert begge gode konsoller, men jeg syns Sony går for langt denne gangen med å prøve å fremme sin egen teknologi, hva det enn det måtte koste, og til slutt føler jeg det er oss gamere som sitter igjen som de store taperene på det hele å måtte betale dobbelte av prisen av hva konkurrenten tilbyr, og det vi har sett hittil er langt under hva Xbox360 presterer. Hvor MGS4 er det eneste som skiller seg positivt ut. Det kan hende jeg kjøper denne konsollen senere i sin livsyklus dersom den noen sinne finner veien under 2500 kr, må nok desverre vente en hel del år til det, men da har forhåpentligvis konsollen fått noen gode spill så det kan være verdt å kjøpe den. 1080p syns jeg er en oppskryt, dyr og misforstått "pluss" med konsollen, siden det er komt frem at PS3 vil for det meste bare oppskalere fra 720p til 1080p, mye det samme som 360 gjør opp til 1080i, og jeg har heller ikke en TV som støtter 1080p, og har ingen planer om å kjøpe en som gjør det på minst 10 år.

 

Så er det over til de jeg velger først Wii:

Helt fra første gang jeg så denne konsollen så visste jeg at Nintendo var virkelig på vei tilbake til sin tidligere storhet, og fra hva vi hører fra E3 nå så kan det virkelig se ut som det kommer til å stemme. Igår stod det f.eks over 2000 personer fra pressen i kø (tallet er fra Gamerandy som var i køen selv) for å se og prøve Wii, og køene har vert slik hele E3, og Kotaku la ut en video som viser Sony sin bod blir stående helt forlatt for alle stormer mot Nintendo sin bod. Det er et syn jeg har gledet meg til å se helt siden da Nintendo ga Sony en kontrakt for å utvikle en add-on drive til SNES, Sony brukte tiden og researchen til å gå og lage sin egen konsoll og brøt kontrakten med Nintendo.

 

Wii er en helt orginal konsoll, jeg har sjelden sett noe som virker mer gjennomtenkt enn dette, og hver gang de avslører noe nytt om konsollen (og de har visst fremdeles flere hemmeligheter) så er det en gledelig overraskelse, og så har man det standard svaret hvorfor folk skal ha seg en Wii...."Det er noe helt annet", og det i grunn en fullgod kort forklaring på konsollen.

 

Og så er det Xbox360 som er konsollen jeg allerede har skaffet meg, som fremtiden bare lyser for, hittil har den gitt meg kanonspillopplevelser som Kameo, Condemned, Oblivion, GRAW, PGR3, den har en helt super online tjeneste og vi blir helt bombardert av innhold på marketplace.

 

For meg er dette bare noen av de titlene jeg kommer på i øyeblikket som jeg gleder meg enormt til:

 

Alan Wake

Alone In The Dark

Dead Rising

Fable 2

F.E.A.R.

Gears Of War

GTA IV(med exclusive episodic content)

Jade Empire 2

Knights Of The Old Republic 3

Blue Dragon

Call Of Duty 3

Brothers In Arms 3

Cellfactor

Dark Sector

Forza 2

Halo 3

Haze

Indiana Jones 2007

Huxley

Killing Day

Lost Odyssey

Lost Planet

Mass Effect

Medal Of Honor Airborne

Ninety-Nine Nights

Rainbow Six Las Vegas

Resident Evil 5

Return To Castle Wolfenstein

Saints Row

Shadowrun

Tenchu 360

Test Drive Unlimited

The Darkness

The Godfather

LOTR Battle For Middle-Earth 2

Splinter Cell Double Agent

Tony Hawks Project 8

Too Human

Two Worlds

Unreal Tournament 2007

Viva Pinatã

Pro Evolution Soccer 2007

 

Så det var vel bare for å si hva vi har å se frem til på 360, og svare de som sier Xbox360 bare har 1 bra spill i fremtiden :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan vi ikke holde oss unna slik diskusjon i denne tråden? Det er unødvendig. Folk må få si sin grunn til at de ønsker en konsoll uten at noen skal hakke på dem her i denne tråden. Diskusjon rundt harde fakta og hvilke spillfirma som gjorde hva kan taes andre steder. Slettet et par poster som gikk off-topic. Jeg forstår godt at folk gjerne vil diskutere dette. Men da er jo ikke denne tråden, som faktisk ligger i Spørsmål og Svar - Konsoll det riktige stedet. Ta heller turen over til Diskuter - Konsoll og Tilbehør. Takk.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte meg xbox 360 2. desember fordi den ko tidligst.

 

når ps3 og x360 er nesten like kraftig vil jeg heller spille 1 år lenger og få halo 3, derfor valgte jeg den. litt surt at ikke alle spilla kom på xbox 360 og ps3, men sånn er livet.

 

er veldig fornøyd med 360, foruten om alle freezes og 3 red lights of death.

 

men etter og ha snakket med xbox support skal jeg få en ny en.

 

spillene jeg har er GRAW, PGR3, BF2:MC og PDZ. fornøyd med alle.

Lenke til kommentar
Playstation 3 grunnet at det er den eneste med blueray (som er framtiden) og som støtter ordentlig HD format 1080p.

 

Det kan enda ta lang lang tid før vanlige tv-skjermer og prosjektorer med 1080p synker ned til et akseptabelt prisnivå

 

Pioneers nye 50 tommers plasma med 1080p koster jo hele 80000kr, og den har ikke engang tv-tuner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...