Gå til innhold

Hvilken konsoll skal/har du kjøpe/kjøpt?


Snorre

Hvilken konsoll skal du kjøpe?  

338 stemmer

  1. 1. Hvilken konsoll skal du kjøpe?

    • Xbox 360
      65
    • Nintendo Wii
      65
    • Playstation 3
      45
    • Xbox 360 og Nintendo Wii
      70
    • Xbox 360 og Playstation 3
      14
    • Nintendo Wii og Playstation 3
      21
    • Alle tre
      22
    • Ingen av dem
      36


Anbefalte innlegg

Kjøpte Xbox360 2.desember og er meget fornøyd.

Har lagt inn bestilling på PS3.

 

Ja, jeg er konsoll-junkie, men har aldri interessert meg for andre en Microsoft og Sony sine konsoller.

Tror ikke det blir Wii på meg før jeg eventuelt prøver en slik hos andre.

 

Xbox360. Liker Live, HD-gaming, trådløs kontroller og at den bygger videre på Xbox1 som jeg likte meget godt.

 

PS3. Ser fram til å bruke den som en BluRay-spiller, spille andre titler som ikke kommer til Xbox360, og nyte ekte 1080p i den grad det kommer gode titler med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser fram til: halo 3 såklart :) gears of war, crytec, gt4, og testdrive selv om demoen skuffet stort, håper eg final versjonen blir bra.

6087410[/snapback]

 

Du mener Crysis =P Crytek er utvikleren... Pirke pirke ^^

 

Men anyhoo, som sagt tidliger, så går jeg for Wii når den lanseres fordi jeg liker hele ideen bak den kontrolleren der =)

6087439[/snapback]

ja riktig fikset nå :!:

Endret av 3000
Lenke til kommentar

Hadde planer om å kjøpe alle tre, men nå tror jeg det kun blir 360 og Wii. 360 har jeg allerede.

 

PS3. Ser fram til å bruke den som en BluRay-spiller, spille andre titler som ikke kommer til Xbox360, og nyte ekte 1080p i den grad det kommer gode titler med det.

 

Har du tv som støtter 1080p? Det er nemlig ikke mange som gjør det foreløpig.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
ser fram til: halo 3 såklart :) gears of war, crytec, gt4, og testdrive selv om demoen skuffet stort, håper eg final versjonen blir bra.

6087410[/snapback]

 

Du mener Crysis =P Crytek er utvikleren... Pirke pirke ^^

 

Men anyhoo, som sagt tidliger, så går jeg for Wii når den lanseres fordi jeg liker hele ideen bak den kontrolleren der =)

6087439[/snapback]

 

Crysis er foreløpig ikkje planglagt til konsoll ;)

Lenke til kommentar
Playstation 3 grunnet at det er den eneste med blueray (som er framtiden) og som støtter ordentlig HD format 1080p. Dessuten kommer det en horde med spill som jeg ser som "MUST HAVE".

 

- Eight Days

- Final Fantasy XIII

- Tekken 6

- Resident Evil 5

- Metal Gear Solid: Guns of the Patriots

- Heavenly Sword

- MotorStorm

 

Det er faktisk hele 7 spill jeg gleder meg til og maskinen er ikke engang lansert enda ! Xbox360 har vært ute lenge nå og hittil kun hatt PGR3 som en hit omtrent.

Så det blir nok PS3 på meg :)

6085823[/snapback]

 

Og det faktum at du er forumets største Sony-tilhengergutt?

Stemte hvertfall 360 og Wii, økonomisk sett genialt, 360 er bare marginalt dårligere enn PS3 (skal vi tro mediene) og myyye billigere, Wii ser altfor gøy ut til at jeg dropper den, pluss at den blir billig som bare det.

PS3'en fryste på E3 messen og det tok ikke altfor lang tid heller... Og jeg har aldri likt hermere, til og med den skrifta på PS3'en ser ut som den er tatt fra Spiderman-filmenes skrift. :thumbdown:

 

Wii'en overbeviste som en festmaskin til de grader! Og Metroid Prime 3 så dritvilt ut! Kontrolleren gjør meg kåtere på spill enn på lenge. :thumbup:

360 er et must med Halo 3, Oblivion, GTA IV, Forza, GoW, BioShock (virker skikkelig digg) og spill jeg er hekta på som FIFA serien, DOA, Quake (digget 3'ern i sin tid!). :w00t:

Det ser ut som de fleste sier det jeg sier. Faktum er jo at Sony-tilhengere bare har billig BluRay og MGS4 å gå på nå. Og i min mening er ikke det nok!

Lenke til kommentar

La oss for all del ikke starte heftige diskusjoner på hvilken konsoll som er best her inne. Det sto igrunne under mine fine retningslinjer for tråden at denne tråden skulle brukes til å fremme sine positive og kanskje negative synspunkter om en konsoll man vil ha. Altså ingen diskusjon om hvilken konsoll som er best osv. Hold dere til topic! Kommer snart selv med mine begrunnelser. Kommer til å ta litt tid å skrive dem så jeg mp vente til i kveld/morgen!

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Xbox360 den 2.desember og var storfornøyd. Jeg tror jeg blystret alle de vakreste sangene i verden på veien hjem... Siden 2.desember har det kommet få titler som jeg har lyst på, men nå ser det ut som det blir andre boller.

Oblivion kom, så kommer: Splinter Cell, wwe smackdown vs raw, fear, call of duty 3, DOA extreme 2, gears of war, Forza 2 og som jeg nesten glemte: HALO 3 :w00t:

 

Men de som har litt peil ser at dette er spill som ikke er ute før til høsten/neste år, jeg spiller lite om sommeren så det gjør ikke noe... Så tenkte jeg at jeg måtte ha en PS3 pga nytt gta og noen andre titler, så, så jeg noen videoer fra Wii og tenkte siden gta IV kommer til xbox 360 og Wii blir sikkert mye billigere en PS3.

 

Da ble PS3 strøket av lista, da Dual shock kontrolleren ikke er det minste god å spille med, og nintendo virker som de har en mer gjennomført ide...

 

Edit: Frame city killer skulle jo komme MEN

Endret av stekri88
Lenke til kommentar

Hmm.. det er foreløpig bare 21 % av de som har stemt som vil ha PS3! Mye mindre enn jeg hadde ventet. Jeg har selv xbox 360 som jeg kjøpte 2. Desember og har ingen problemer. Om Wii får muligheten til å surfe på nettet og koster rundt 1000 kr så kjøper jeg nok den også.

 

PS3 er alt for dyrt for en heltidsstudent. 5000 kanskje 6000 kr er en lattelig pris. Mulig taktikken deres er å ha høy pris siden de har lite varer til å begynne med. Så er de garantert å få solgt alt, men alikevel robbe de største fanboys.

 

De kommer vel ikke til å ha baller som Microsoft og beklage den latterlige prisen? Etter at xbox kostet 4000 kr i 2001 så beklaget jo de det. Var jo mange eller alle som fikk en håndkontroll og et spill som erstattning for den høye prisen på Xbox 1. Ja, av de som var "dumme" nok til å kjøpe for en lattelig høy pris på releasedatoen. Eller husker jeg helt feil her? Hehe.. får vel på pungen her om det er feil.. :p

 

Uansett så tror jeg sony velger å ha en stiv pris til å begynne med fordi de vet alt blir utsolgt uansett. De driver jo ikke veldedighet. Dermed kan de senke prisene senere uten å ha så store tap og sikre seg de usikre kjøperene. Etter 1 år på markedet tror jeg 360 og PS3 vil ligge med mindre enn 500 kr i prisforskjell.

Lenke til kommentar

Støtter egentlig Avean jeg. Er ganske Ps3 fanboy selv, men jeg er ganske glad i xbox og Nintendo!

 

Xbox 360 kjøpte jeg i midten av Januar og det gikk bort en 8-9000 fra lønningen min da med alt jeg kjøpte. Kjøpte PDZ, Amped 3, Condemned og Kameo, men det var egentlig kun condemned som slo an hos meg. Kjøpte meg DoA 4 senere men ble ganske lei av dette fort. Kjøpte så GRAW som jeg elsket singleplayeren på, men online delen likte jeg ikke siden jeg er stor fan av Playstations SOCOM serie. Så kjøpte jeg Oblivion som jeg spillte meget mye. har vel spillt 60 timer nå uten å ha touchet story'en enda(bortsett fra starten).......Men nå bruker jeg såvidt 360. Eneste jeg bruker den til er å spille av film og spille PES 5 online med en kamerat. Så den støver snart ned. Eneste spillene jeg venter på er egentlig:

 

- Halo 3

- Gears of War

 

 

Nintendo Wii skal jeg nok kjøpe med tanke på at jeg kan ha den på vorspiel eller hvis jeg har kamerater på besøk. Har gamecube fra før av så Zelda: TP kjøper jeg til GC'en.

 

Ps3 skal jeg ha på lanseringsdagen. gledet meg til denne i flere år og kan ikke si jeg ble mindre glad etter Sony-pressekonferansen. Jeg er kanskje Norges største Final Fantasy fan så det at den er bakoverkompatibel til Ps1 er knallbra for meg. Da kan FF VII, FF VIII og FF IX få kjørt seg mange runder i den. Og når de viste frem FF XIII så ble jeg dødsglad! Selv om de glir mer og mer vekk fra den orginale slåssingen så er dette et must for meg. Skal også ha:

 

- Resident Evil 5

- Tekken 6

- MGS 4

- Vision Gran Turismo

- Heavenly Sword

- Eight Days

 

Og så har jo Zipper annonsert SOCOM 4 til Ps3 så da kommer beste onlinespillet(for min del) til den også. Blir dyrt men moro.

Lenke til kommentar

har xbox 360 å er veldig fornøyd ;) GRAW, Fifa WC, PGR3 og har også Halo 2. Halo 3 er nesten en egen grunn for å skaffe seg 360, de tidligere er kanskje noen av de beste spillene som er laget. Se på lista av 360 spill som kommer, mange ekstremt gode spill som kommer! :D Gleder meg som en unge til halo 3 hvertall <3

Lenke til kommentar
Slik ligger det ann: Xbox 360 52 %

                            PS3 21 %

                            Wii 27 %

 

 

Dette er blant Gamer.no brukere.

6089118[/snapback]

?

 

Totalt slik hos meg for alle stemmene:

360 - 60 stemmer

PS3 - 26 stemmer

Wii - 60 stemmer

 

ved 106 stemmer totalt. Tallene er tatt for hver stemme konsollene har fått.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Haha! Dette var jo egentlig litt mer avansert enn jeg trodde. Jeg la jo bare sammen Xbox og PS3 og lot de resterene prosetene gå til Wii. Men det blir jo feil. En stund siden jeg har hatt matte og husker ikke prosent regning en gang. Ikke var jeg god heller. Som dere sikkert skjønner! :)

 

Regner vi ut prosentene av de som har sagt at de skal ha 360 eller flere konsoller havner vi på 56.61 &

 

PS3 24.53 %

 

Wii 52.83 %

 

8.41 % har sagt at de ikke skal ha noen.

 

Hmm.. dette går jo på en måte ikke opp!

 

Regne dette ut litt mer oversiktlig kan noen andre gjøre! :)

Beklager feilen.

Endret av Ingenting
Lenke til kommentar

Jeg skal ha nintendo og sony sine konsoller, som jeg alltid har hatt. Så lenge begge to fortsetter og gi ut spillserier som jeg elsker (feks zelda og final fantasy) så må jeg ha konsollene. Enkelt og greit :)

 

xbox har jeg aldri vurdert, ingen spill som frister per dags dato. (som jeg ikke kan spille på pc)

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å laste opp nye versjoner av regneark med de nyeste resultatene framover. Dette regnearket kommer da desverre til å kreve excel, men det overlever vel de fleste. Her vil det stå prosenter, være presentert fordeling hos gamer.no med kakediagram ol. Dette kommer i løpet av kvelden!

Lenke til kommentar
Haha! Dette var jo egentlig litt mer avansert enn jeg trodde. Jeg la jo bare sammen Xbox og PS3 og lot de resterene prosetene gå til Wii. Men det blir jo feil. En stund siden jeg har hatt matte og husker ikke prosent regning en gang. Ikke var jeg god heller. Som dere sikkert skjønner! :)

 

Regner vi ut prosentene av de som har sagt at de skal ha 360 eller flere konsoller havner vi på 56.61 &

 

PS3 24.53 %

 

Wii 52.83 %

 

8.41 % har sagt at de ikke skal ha noen.

 

Hmm.. dette går jo på en måte ikke opp!

 

Regne dette ut litt mer oversiktlig kan noen andre gjøre! :)

Beklager feilen.

6089435[/snapback]

Hehe, du må legge sammen alle stemmene i hver del for å få riktig prosent ;)

 

edit: nei, nå tenker jeg helt feil her... er jo bare å legge sammen totalt antall stemmer tilsammen for hver konsoll.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...