Theo343 Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 60 er DVI hastihet på LCD, du har ingen flimmer på det. VGA på LCD klarer opptil 72, men er ikke noe bedre. Kan ikke sammenlignes med CRT i det hele tatt. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Det er først og fremst TFT skjermene som er flimmerfrie, selv om de bare har 60 Hz. Nå er alle flatskjermer til PC i dag TFT, men det er den teknologien som hindrer flimmer. Mer står her: http://www.flatpanels.dk/hvordan.php 2007FP er rett og slett en knallgod skjerm. Den minenr veldig om widescreen versjonen, men har S-PVA panel. Responstiden er også her oppgitt til 16 ms, men G2G scoren som samsung oppgir på panelet, er bare 8 ms. Den er nesten like rask som vs versjonen. I praksis ser jeg kun etterslep med denne testen: http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php Input lagg har den dessverre også, men det er helt klart ikke merkbart synes jeg. Den er større enn vs versjoene, og har samtidig tettere piksler. S-PVA panelet gir bedre kontrast, men er litt tregere og har lavere innsynsvinkel. Fargene er også på denne glimrende. Banding problemene har vært verst på Widescreen versjoenen hele tiden, og er nå ikke noe problem på denne. Her er en knall test: http://www.flatpanels.dk/test.php?subactio...e=&start_from=& eneste er: Min kostet 250 kroner mindre Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Ser absolutt ut til å være et godt 1600*1200 alternativ. Hvor mye høyere er den i forhold til en 19" som kjører 1024 i høyden? Blir det veldig smått? Endret 30. november 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Gikk fra 1152*864 (ga bra frekvens på CRT skjermen) til 1600*1200. Hadde de ved siden av hverandre, og så ikke på CRT skjermen i det hele tatt, så jeg bare fjernet den. Pikslene er jo ganske tette, men ikke for mye på noen måte. Du får mye større arbeidsplass. Husk att du for eksempel gjerne lkan kjøpe bærbare med 17" ws og 1920*1200, det er smått! Denne har dog nermere konkuranter enn ws versjonen vil jeg si, 204b er mye raskere, og billigere, mens LG 2000C har S-IPS panel, som er ørlite grann raskere. Lenke til kommentar
Hekkerboi Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 tror dere de kommer til å sette ned prisen enda mer, eller vil den bare øke? den var jo nede på 3600,- for en stund siden? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Prisene faller nok gradvis, de skal jo tross alt følge med markedet. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 På nært hold, er ikke dette noe fint skjerm å se på...stemmer det med deres skjermer? 2007FPW Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men skjermen har et ufint bilde på veldig nært hold..er deres også det? Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Ja, det virker nesten som om bildet er litt "skittent". Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Ja, det virker nesten som om bildet er litt "skittent". 7434890[/snapback] Ja, sånn kan man definere det. Men det er bare på ekstremt nært hold da. Det er noe man ikke merker på vanlig arbeidsavstand Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 Sliter med et problem på min 2007 WFP skjerm og det er når jeg skal se film/filmklipp med mediaplayer, da blir bildet så mørkt at en ikke klarer se hva som skjer, dette skjer kunn når den er tilkoplet via DVI-D kabelen, bytter jeg til VGA kabelen er alt normalt. Velger jeg derimot å bruke feks power dvd så er alt normalt uansett hvilken kabel jeg bruker Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Jeg har justert overlay verdier for film for min 2405 skjerm. Den viser alt helt flott i VLC, WMP, PDVD osv. Endret 12. desember 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2006 WMP11 gir ikke like god bilde av en DVD-film har jeg funnet ut, det er støy i bildet. Bruker jeg derimot et program som er laget for å se DVD, f.eks. CyberLink PowerDVD, så er bildet helt noe annet. Dette kan være fordi DVD-programmer støtter fosrkjellige bildebehandlinger/videobehandlinger under DVD-avspilling. Prøv selv, så ser dere forskjell! Snekker'n: - Resett skjermen til fabrikkinstillingee, bruk et annet program og se derså. Oppdater gjerne skjermdrivere ved at du sletter de gamle med f.eks. DriverCleaner, for så å installere en ny driver. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 Hvordan er det med input-lag på disse? Er det bare 24" som har input-lag? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Nei, jeg har ikke sett tegn til input-lag. Ting skjer der og da på min skjerm, og det er ingen tegn til treghet hos meg. Jeg kan bevege musa fort i CS:S, på desktop og andre applikasjoner: ser ingen tegn til input-lag. Jeg er obs på at input-lag og etterslep ikke er det samme. Så når jeg beveger meg kjappt (CS:S), så er altså bildet ''stivt'' på min skjerm, ingen tegn til at ting foregår senere. Ergo, så er ikke skjermen treg etter min erfaring. Endret 15. desember 2006 av Onyx Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2007 Skjermen min ble sendt kl 2 i natt, hvor lang tid tok det før dere fikk deres? Bor 1 tima unna Oslo. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2007 Skjermen min ble sendt kl 2 i natt, hvor lang tid tok det før dere fikk deres?Bor 1 tima unna Oslo. Under en uke +/-. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2007 Hvordan er det hvis jeg vil ha en supernintendo koblet til min 2007FPW, får det ikke til, får bare PbP, altså to små ruter, vil ha det i fullskjerm om det er mulig. Altså, bruke skjermen som en tv skjerm på en måte, bare at ved alt+tab kommer andre bilde opp. Altså dataskjermen, hvis det er mulig? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 9. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2007 Skjermen min ble sendt kl 2 i natt, hvor lang tid tok det før dere fikk deres?Bor 1 tima unna Oslo. Under en uke +/-. 7676727[/snapback] Bor i nord, tok 4dager før den kom, fra den var sendt Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 9. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2007 Min var jeg ganske uheldig med, tok en uke selv om jeg bor i kr. sand. (fikk ikke tak i den fra linjegodslageret før da) Kjekssjokolade, det er en egen knapp for valg av inputkilder, kan du ikke bare bruke den? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2007 Den kom til Alnabru i dag, håper jeg får den i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå