Gå til innhold

Tråden om DELL 2007FP/2007FPW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Er det ikke slik at Dell 2007FWP har bedre fargetoner enn Nec 20" wgx2, som har 6bits fargebehandling? Jeg erfarte banding på Nec'en når jeg hadde den i hus hvertfall. Lite hyggelig hvis man arbeider en del med bilderedigering eller grafikk av en eller annen sort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
NEC skjermen skal ha ett IPS panel. De har 8 bit farger, og er de beste på toneoverganger.

Dell skjermen har man sett banding problemer ved. ett slikt problem vil gi mye dårligere overganger.

Likevel er de nyeste revisjonene ganske fri for banding.

7246994[/snapback]

 

Du skulle sett Nec skjermen jeg fikk. Konge på farger, men akkurat min modell var helt rælete når det gjaldt overgangstoner.

Lenke til kommentar
NEC skjermen skal ha ett IPS panel. De har 8 bit farger, og er de beste på toneoverganger.

Dell skjermen har man sett banding problemer ved. ett slikt problem vil gi mye dårligere overganger.

Likevel er de nyeste revisjonene ganske fri for banding.

7246994[/snapback]

 

Du skulle sett Nec skjermen jeg fikk. Konge på farger, men akkurat min modell var helt rælete når det gjaldt overgangstoner.

7252090[/snapback]

 

Så hvilken NEC er god på overgangstoner?

Lenke til kommentar
da er min 2007WFP ankommet Hamar, den blir levert imorgen, en uke etter at den ble bestilt.. grei leveringstid det :)

7274782[/snapback]

 

Tok over en uke for meg, ble skuffet, med tanke på att norske nettbutikker gjerne bruker 3 dager, og at skjermen ble sendt nesten rett etter bestilling.

Det blir fort en del venting med ett sånt system Dell har.

Lenke til kommentar
Man må huske på at Dell setter i gang produksjon av skjermen etter du har bestilt og betalt.  Ingen andre hadde klart like gode leveringstider med det.

7276036[/snapback]

Kan umulig stemme, min skjerm ble sendt samme dag som bestillingen stod det. Det var leveringen til Linjegods som tok en uke. altfor sent spør du meg.

Lenke til kommentar

Har de ferdigproduserte skjermer så sendes de først så klart. Et så stort apparat har sikkert mange avbestillinger :) Min skjerm ble satt i produksjon når jeg bestilte den, fikk informasjon fra Dell om det. De har sikkert også ferdigproduserte foran lanseringer osv samt at de sikkert har et visst minimumslager.

 

Men i utgangspunktet kjører de ikke samme linja på skjermer og maskinbygg nei, det er helt korrekt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har de ferdigproduserte skjermer så sendes de først så klart. Et så stort apparat har sikkert mange avbestillinger :) Min skjerm ble satt i produksjon når jeg bestilte den, fikk informasjon fra Dell om det. De har sikkert også ferdigproduserte foran lanseringer osv samt at de sikkert har et visst minimumslager.

 

Men i utgangspunktet kjører de ikke samme linja på skjermer og maskinbygg nei, det er helt korrekt.

7276649[/snapback]

 

Det er nok dette opplegget med produksjonen som gjør at man alltid kan velge konfigurasjon på PCene. Skjermene kan man derimot ikke endre konfigurasjon på, kan godt tenke meg at de bare kjører vanlig opplegg med produksjon på skjermer og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...