Gå til innhold

Tråden om DELL 2007FP/2007FPW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er først og fremst TFT skjermene som er flimmerfrie, selv om de bare har 60 Hz.

Nå er alle flatskjermer til PC i dag TFT, men det er den teknologien som hindrer flimmer. Mer står her:

http://www.flatpanels.dk/hvordan.php

 

2007FP er rett og slett en knallgod skjerm. Den minenr veldig om widescreen versjonen, men har S-PVA panel. Responstiden er også her oppgitt til 16 ms, men G2G scoren som samsung oppgir på panelet, er bare 8 ms. Den er nesten like rask som vs versjonen.

 

I praksis ser jeg kun etterslep med denne testen:

http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php

Input lagg har den dessverre også, men det er helt klart ikke merkbart synes jeg.

 

Den er større enn vs versjoene, og har samtidig tettere piksler.

 

S-PVA panelet gir bedre kontrast, men er litt tregere og har lavere innsynsvinkel. Fargene er også på denne glimrende.

 

Banding problemene har vært verst på Widescreen versjoenen hele tiden, og er nå ikke noe problem på denne.

 

Her er en knall test:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subactio...e=&start_from=&

 

eneste er:

Min kostet 250 kroner mindre :tease:

Lenke til kommentar

Gikk fra 1152*864 (ga bra frekvens på CRT skjermen) til 1600*1200.

Hadde de ved siden av hverandre, og så ikke på CRT skjermen i det hele tatt, så jeg bare fjernet den.

 

Pikslene er jo ganske tette, men ikke for mye på noen måte. Du får mye større arbeidsplass.

 

Husk att du for eksempel gjerne lkan kjøpe bærbare med 17" ws og 1920*1200, det er smått!

 

Denne har dog nermere konkuranter enn ws versjonen vil jeg si, 204b er mye raskere, og billigere, mens LG 2000C har S-IPS panel, som er ørlite grann raskere.

Lenke til kommentar

Sliter med et problem på min 2007 WFP skjerm og det er når jeg skal se film/filmklipp med mediaplayer, da blir bildet så mørkt at en ikke klarer se hva som skjer, dette skjer kunn når den er tilkoplet via DVI-D kabelen, bytter jeg til VGA kabelen er alt normalt.

Velger jeg derimot å bruke feks power dvd så er alt normalt uansett hvilken kabel jeg bruker :hmm:

Lenke til kommentar

WMP11 gir ikke like god bilde av en DVD-film har jeg funnet ut, det er støy i bildet. Bruker jeg derimot et program som er laget for å se DVD, f.eks. CyberLink PowerDVD, så er bildet helt noe annet. Dette kan være fordi DVD-programmer støtter fosrkjellige bildebehandlinger/videobehandlinger under DVD-avspilling.

 

Prøv selv, så ser dere forskjell! :)

 

Snekker'n:

- Resett skjermen til fabrikkinstillingee, bruk et annet program og se derså. Oppdater gjerne skjermdrivere ved at du sletter de gamle med f.eks. DriverCleaner, for så å installere en ny driver.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke sett tegn til input-lag. Ting skjer der og da på min skjerm, og det er ingen tegn til treghet hos meg. Jeg kan bevege musa fort i CS:S, på desktop og andre applikasjoner: ser ingen tegn til input-lag.

 

Jeg er obs på at input-lag og etterslep ikke er det samme.

 

 

Så når jeg beveger meg kjappt (CS:S), så er altså bildet ''stivt'' på min skjerm, ingen tegn til at ting foregår senere. Ergo, så er ikke skjermen treg etter min erfaring. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...