Gå til innhold

Tråden om DELL 2007FP/2007FPW


Anbefalte innlegg

Fornøyd..lyst på en 24" og nå. Bytte ut den andre CRT'en min også (gikk fra Sony Trinitron Multiscan G500 og Eizo F930).

 

-Z

Mange som har problemer med bandingen i 2407WFP. Les i denne tråden. :)

 

Ja - men er ikke det fikset på samme måte som for 20"'ern? Det hadde jo hvertfall vært logisk..men så snakker vi jo om Dell da så...er ikke alt som er logisk ;)

Ikke helt faktisk. :)

 

Som Watercool påpeker, så er ikke den nye revisjonen til 2407WFP (A03 rev.) helt feilfri, og man har fortsatt banding-problemer med den revisjonen. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmz - da blir det kanskje å vente på en oppdatert modell. Virker som om Dell har planer om å lansere en ny linje snart (ren magefølelse spekulering).

 

Eventuelt om noen vet om en annen skjerm på 22-24" (widescreen) som er bildemessig på linje med Dell sin, men uten banding problemene. (og uten å gå opp i pris (fra 24" Dell'en på tilbud, la oss si en øvre grense på 6000 for enkelhetens skyld).

Lenke til kommentar
Hmmz - da blir det kanskje å vente på en oppdatert modell. Virker som om Dell har planer om å lansere en ny linje snart (ren magefølelse spekulering).

 

Eventuelt om noen vet om en annen skjerm på 22-24" (widescreen) som er bildemessig på linje med Dell sin, men uten banding problemene. (og uten å gå opp i pris (fra 24" Dell'en på tilbud, la oss si en øvre grense på 6000 for enkelhetens skyld).

Ja, BenQ har en strålende skjerm med HDMI til en billigere penge enn 2407WFP og samme panel. BenQ FP241W heter den, 24'' og støtter HD-signal 1080. Bare les mere her om hva HW.no skriver om skjermen, og hva vi forumbrukere sier om skjermen. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
den så unektelig bra ut. Mener jeg leste en review av den tidligere hvor den fikk meget bra. Eneste som er litt avskrekkende er prisen. Får gi den litt tid til å synke. Mente jeg så priser på engelske nettbutikker hvor den lå et par tusen under norske hvertfall. Så får gi den litt tid. :)

7370463[/snapback]

Jepp, review har du her.

 

Jeg har planer om å kjøpe denne til neste år. Kontrasten er på forholdet 1000:1. :)

Lenke til kommentar
Hehe, bildet og fargene på 2007WFP er veldig bra. Film på denne skjermen er helt fantastisk. Prøv å kjøre noe som er i HD-format: Herre jemini for et bilde! :)

7370625[/snapback]

 

 

yup - eneste jeg har å utsette er nevnte bandingproblemer.

 

Stemmer det forresten at 2007FPW får bedre bilde via VGA enn DVI? Kjører DVI for øyeblikket - og det hørtes litt merklig ut at VGA skulle være bedre.

 

Står kanskje om dette tidligere i denne tråden...hmm...

 

-Zomb

Lenke til kommentar

De manuelle innstillingene VGA gir, burde ihvertfall være slike som alltid er 100% riktige ved bruk av DVI. Trodde jeg leste noe om att bandigen forsvant med VGA, det kan være årsak til en slik påstand.

 

Edit:

Når noe får 100% uttelling i ett review, er vel kanskje annmeldelsen ikke kritisk nok.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
De manuelle innstillingene VGA gir, burde ihvertfall være slike som alltid er 100% riktige ved bruk av DVI. Trodde jeg leste noe om att bandigen forsvant med VGA, det kan være årsak til en slik påstand.

 

Edit:

Når noe får 100% uttelling i ett review, er vel kanskje annmeldelsen ikke kritisk nok.

7371969[/snapback]

 

 

Ja - er vel noe om at bandingen forsvinner ved VGA - vet ikke om det er tilfelle. Får teste senere kanskje.

 

 

Og - sant nok. 100% uttelling skal del egentlig være umulig å få spør du meg. Men på den annen side så er det jo en indikator på at reviewer er overmåtelig fornøyd.

Lenke til kommentar

HUsk att det er to skjermer det er snakk om, da.

Min 2007FP (4:3 versjonen) er helt flott i spill, har sett etterslep i monitortesten, men legger ikke merke til det i praksis i spill. Inegn problemer med strekt bilde eller noe her.

 

Gidder ikke skrive mer, da jeg egentlig tror du mener widescreen modellen.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
jeg mente 2007WFP, men det står at den har 16ms responstid  :hmm:

vet liksom ikke helt om det ødelegger spillopplevelsen, for da burde jeg vel i tilfelle

gått for E207WFP, etter som denne bare har 5ms, men den har da ikke like mange tilkoblingsmulighter m.m..

7376340[/snapback]

 

Jeg vil ikke si at den ødelegger noe spillopplevelse, merker ikke noe til etterslep på min skjerm iallefall...har kanskje ikke prøvd de spillene man ser mest etterslep på, men har iallefall ikke merket noe i de spillene jeg har spilt med denne skjermen:

-Max Payne 2

-BF2

-UT04

-Mount and Blade :!:

 

Har heller ikke prøvd å provosere fram noe etterslep. Jeg har 2007 WFP, med 16ms responstid (black to white).

Tror fremdeles dette er et mye bedre alternativ enn E207WFP, siden den er på salg, 1000kr hos Dell. Tilbudet går ut den 30nov.

 

Men vent til noen som har testet skjermen i mere serriøs spilling har svart :)

Lenke til kommentar

Test her

 

Scroll ned så kan du jo lese litt om 2007WFP :)

Dessuten er etterslep ikke lenger synlig, selv om responstiden er oppgitt til 16ms!

 

Å her har du hardwares test av E207FPW

LINK!

Testspillene Battlefield 2 og Unreal Tournament 2004 viser et svakt etterslep.

 

Du får bare lese å finne ut av dette selv, men jeg kan si at 2007FPW utvilsomt er et av mine beste kjøp!

Lenke til kommentar

Jeg ser at 2007FP igjen er satt ned i pris til ca. 4000,-, og er veldig fristet til å slå til på den. I spesifikasjonene står det at den kun klarer 60Hz i 1600x1200.

Er dette sammenlignbart med en CRT-skjerm i 60Hz?

 

60Hz på CRT er jo grusomt å se på. Det flimrer jo noe helt j.... :thumbdown:

 

 

GA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...