Gå til innhold

Nintendo komponerer framtida (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Selv med lavere oppløsning, så vil man tydelig merke den bedre grafikken, det er mest på utvaskende crappy CRT-skjermer at man ikke merker dette.

Man vil nok merke bedre grafikk, med tanke på større teksturer bedre partikkeleffekter etc. Derimot vil man jo faktisk ikke kunne få noen flere pixels på skjermen enn hva skjermen fysisk er i stand til å vise. Alle de som maser om at ikke Wii har god nok oppløsning må jo ha et mareritt når de er tvunget til å se på DVD'er på disse skjermene, for disse har jo faktisk standard PAL oppløsning...

6078899[/snapback]

 

DVD har også lav oppløsning ja, skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre? Sålenge konsollen ikke minst klarer å vise så mange pixler som TVen, så er det stort sett noe å tjene på å ha bedre oppløsning.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DVD har også lav oppløsning ja, skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre? Sålenge konsollen ikke minst klarer å vise så mange pixler som TVen, så er det stort sett noe å tjene på å ha bedre oppløsning.

Poenget mitt er rett og slett at for de aller fleste vil HD-oppløsningen ha minimal betydning. 480 progressiv-støtte er det samme man får med sone1-NTSC-DVD'er og tror de færreste vil påstå at disse ser dårlige ut på den TV'en de har tilgjengelig...

Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge, skal ha Super smash bros. Det er bare et genialt konsept. Det ser ut til at den blir mer en jeg noen gang hadde håpet på. Men, denne høytaleren i kontroelleren, vil ikke denne skape litt vekt og klompethet hvis den skal være av noe kvalitet.

 

Og har Nontendo gått over til 12 cm plater? for det er ikke lurt og putte 8 cm plater i slot inn drev.

 

Denne maskinen kommer til og bli en strålende nommer to maskin, nommer en er enten en sony, ms eller en heftig PC.

 

Men, siden Nintendo skulle satse på billige løsninger kan vi håpe på spill i samme prisklasse som pc spill (300 til 500 kr)

Lenke til kommentar
En ting som fint kan oppfattes som kjedelig med denne konsollen er at den har forrigegenrasjonsgrafikk, og enda et nytt mario/zelda/metroid osv spill?

Wii har da i aller høyeste grad mye bedre grafikk enn forrige generasjon. At ikke alle spillene har det per i dag betyr ikke at man kan ignorere f.eks. dette Disaster-spillet.

 

Du nevner også nye Mario- og Zeldaspill, men hva så? Det er mye annet også. Det er ikke et argument i det hele tatt.

Lenke til kommentar
En ting som fint kan oppfattes som kjedelig med denne konsollen er at den har forrigegenrasjonsgrafikk, og enda et nytt mario/zelda/metroid osv spill?

Wii har da i aller høyeste grad mye bedre grafikk enn forrige generasjon. At ikke alle spillene har det per i dag betyr ikke at man kan ignorere f.eks. dette Disaster-spillet.

 

Du nevner også nye Mario- og Zeldaspill, men hva så? Det er mye annet også. Det er ikke et argument i det hele tatt.

6079396[/snapback]

 

Ok da, så ligger den immelom denne genrasjonen og forrige, essensen er at den er dårligere.

 

Men hvor mye av det andre er forventede og spennde titler folk sikler etter?

 

Misforstå meg rett, synes Wii er en interessant konsoll, men jeg skjønner også at folk kan oppfatte den som kjedlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har aldri selv kjøpt en konsoll. Har vært PC-gamer hele livet, og spilt konsollspill hos folk jeg kjenner (eller har bodd sammen med). Til høsten kommer jeg dog til å kjøpe en 'Wii'. Det er den eneste konsollen som kan tilby noe jeg ikke kan få med en PC (sett bort i fra eksklusive konsolltitler som er fullstendig uinteressante i utgangspunktet).

 

Jeg håper Nintendo knuser Sony og MS til høsten og videre utover. Det er viktig med litt motvekt mot den sinnsvake industrialiseringen og strømlinjeformingen som har preget spillindustrien de siste årene. Jevnt over har kvaliteten på spill gått ganske så ekstremt nedover, og det har blitt redusert fra en begynnende kunstform til en kynisk industri (slik som skjer med stort sett alt annet).

 

Forhåpentligvis vil dette føre til at flere små utviklere kan klare å lage spill til Wii, og at man kommer litt bort fra det fantastisk destruktive synet på oppløsning, antall polygoner, nye typer teksturer osv. som "utvikling". Det er mange som likestiller dette med "bra grafikk". Noe som selvfølgelig er fullstendig tåpelig. Bra grafikk kommer av at folk med talent lager det visuelle. Hva de bruker for å få det til, og det teknologiske bak er knekkende likegyldig. Se på milepeler i art design som WOW (eller WC3, om vi skal holde oss til Blizzard). Teknologisk fremgang er vel og bra, men det bør holdes i tøylene av de som faktisk lager spill. Jeg er helt med på at den grafiske utviklingen skal gå fremover, men teknologi skal være verktøyet, ikke sluttresultatet.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri selv kjøpt en konsoll. Har vært PC-gamer hele livet, og spilt konsollspill hos folk jeg kjenner (eller har bodd sammen med). Til høsten kommer jeg dog til å kjøpe en 'Wii'. Det er den eneste konsollen som kan tilby noe jeg ikke kan få med en PC (sett bort i fra eksklusive konsolltitler som er fullstendig uinteressante i utgangspunktet).

 

Jeg håper Nintendo knuser Sony og MS til høsten og videre utover. Det er viktig med litt motvekt mot den sinnsvake industrialiseringen og strømlinjeformingen som har preget spillindustrien de siste årene. Jevnt over har kvaliteten på spill gått ganske så ekstremt nedover, og det har blitt redusert fra en begynnende kunstform til en kynisk industri (slik som skjer med stort sett alt annet).

 

Forhåpentligvis vil dette føre til at flere små utviklere kan klare å lage spill til Wii, og at man kommer litt bort fra det fantastisk destruktive synet på oppløsning, antall polygoner, nye typer teksturer osv. som "utvikling". Det er mange som likestiller dette med "bra grafikk". Noe som selvfølgelig er fullstendig tåpelig. Bra grafikk kommer av at folk med talent lager det visuelle. Hva de bruker for å få det til, og det teknologiske bak er knekkende likegyldig. Se på milepeler i art design som WOW (eller WC3, om vi skal holde oss til Blizzard). Teknologisk fremgang er vel og bra, men det bør holdes i tøylene av de som faktisk lager spill. Jeg er helt med på at den grafiske utviklingen skal gå fremover, men teknologi skal være verktøyet, ikke sluttresultatet.

6079653[/snapback]

 

Ja, vi får se, Nintendo har jo ikke akkurat oppført seg på en spesiellt bra måte for spillsamfunnet når de hadde makten, men de kan kanskje spille rollen som n grei motvekt denne gangen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med 'Wii' virker det som om de fokuserer på de riktige elementene. Kostnader under utvikling, kostnader for konsumentene, godt innarbeidede standarder for utvikling, innovative løsninger når det gjelder gameplay osv. osv.

 

Jeg ser ikke Sony og MS gjøre noe lignende, for å si det slik. Der i gården durer de mot et tidlig Hollywood for spill. En del bra selvfølgelig, men mest pur bæsj.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Noen har sammenlignet Wii med PS3s EyeToy tidligere i tråden. Dette føler jeg blir feil, da EyeToy er mer av en "gimmick"; en uavhengig ekstra-feature bygd rundt et eget spill. Det er iallefall dét det har vært tidligere, og jeg har ikke følelsen av at det er noe annet til PS3.

 

Wiis kontrollsystem er mer av en gjennomgående feature, muligens med muligheter i så godt som alle spill sluppet til konsollen. Dette må sies å være meget interessant. Men artikkelen tar opp noe viktig: tredjepartsaktørene på spillfronten. Om disse ikke følger opp, som det er mulig det er mange grunner til, vil ikke konsollen være en suksess. Man er avhengige av en jevn strøm av spill til det store markedet.

 

De uavhengige aktørene vil nok være mye mer forsiktige når det gjelder bruken av kontrollsettet til Wii, samt vurderingen opp mot den lavere maskinvareytelsen. Jeg kan ikke se annet enn at det vil by på store problemer å konfigurere om spillene til å passe til denne konsollen samtidig som de passer til de andre konsollene, og dette tror jeg vil føre til et lavere antall spill sluppet.

Lenke til kommentar

slo meg nettopp hvorfor excite truck hørtes underlig kjent ut!

 

på gode gamle NES var det ett spill some het excite bikes!

 

snakker om å gå tilbake til sine røtter :D

 

og jeg ser at wii vil støtte N64 emulering også, vet hva jeg vil permanent ha liggende på boksen ;) hele zelda serien :D

Lenke til kommentar
slo meg nettopp hvorfor excite truck hørtes underlig kjent ut!

 

på gode gamle NES var det ett spill some het excite bikes!

 

snakker om å gå tilbake til sine røtter :D

 

og jeg ser at wii vil støtte N64 emulering også, vet hva jeg vil permanent ha liggende på boksen ;) hele zelda serien :D

6079814[/snapback]

 

 

Dette fi8kk meg til å tenke.... Vil den nye kontrolleren kunne tilpasses til N64 -spill? Ser for meg Golden Eye med skyteren i handa :)

Lenke til kommentar

Dette fi8kk meg til å tenke.... Vil den nye kontrolleren kunne tilpasses til N64 -spill? Ser for meg Golden Eye med skyteren i handa :)

6079868[/snapback]

 

Mest sannsynlig så er svaret nei. Det er laget en egen kontroll slik at det skal bli mest behagelig å spille NES, SNES, N64 og Gamecube spill (ligner på en SNES-kontroll med analogstikker i tillegg).

 

Og til de som lurte på om Wii tar 8cm plater så har den, etter det jeg har lest, en adapter som følger med slik at du legger platen i den før du putter den i slot-driven.

Lenke til kommentar

og slik jeg har skjønt det så får den en egen skuff "under" slot-en for wii platene. men det kan være designet har blitt endret siden jeg fikk inn den infoen...

 

og jeg ser ikke noen grunn til at en ikke kan, rent teoretisk, få bevegelser på wii-kontrollen til å emulere inputs på analogstikka. helvet heller, dem brukte jo metroid prime som tidlig preview av hva kontrollern var i stand til (dog med modifikasjoner på spillet).

Lenke til kommentar
Gleder meg til å prøve ut denne konsollen.

 

Men pokker da. Nintendo. Har dere virkelig ikke andre spill enn Super Mario, Zelda, Metroid og tennis å tilby? Ikke noe nytt, spennende, KULT? ..

 

Gi meg noen nye, råe action-titler. Så blir jeg happy.

6080290[/snapback]

 

Hvis du leser litt rundt på nettet, vil du oppdage at ca halvparten av det som ble vist frem fra Nintendos egne avdelinger, bestod av nye konsepter.

 

Project H.A.M.M.E.R, f.eks.

Lenke til kommentar
Gjesp til hele maskinen.

6075475[/snapback]

 

 

 

det går ikke ann å gjespe til wii! :mad:

 

det er den mest spennende maskinen på mange mange år :thumbup:

 

var skeptisk i starten jeg også men etter de videoene nintendo viste frem så har nintendo overbevist meg :thumbup: igjen

6076471[/snapback]

 

Si meg en ting som er spennende med den, som andre konsoller ikke har.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...