Gå til innhold

Nintendo komponerer framtida (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Det er ingen dårlig kommentar, det er hva jeg syns.

 

Greit at du synes det virker spennende, men jeg synes ikke det og dette var min kommentar til maskinen, derfor den er gjesp for meg.

 

Flott at Wii gir meg valgfriheten til å være null interessert. Hadde jeg fått den gratis hadde jeg ikke engang giddi å prøvd den, bare kastet den i søpla. Ingen av spillene presentert ser spennende ut heller.

 

Min smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingen dårlig kommentar, det er hva jeg syns.

 

Greit at du synes det virker spennende, men jeg synes ikke det og dette var min kommentar til maskinen, derfor den er gjesp for meg.

 

Flott at Wii gir meg valgfriheten til å være null interessert. Hadde jeg fått den gratis hadde jeg ikke engang giddi å prøvd den, bare kastet den i søpla. Ingen av spillene presentert ser spennende ut heller.

 

Min smak.

6083224[/snapback]

Vil ikke si at det er smak direkte. Virker bare du ikke har lyst å prøve noe nytt. Jeg kan vedde 1000 kroner på at om du tester den i 10 minutter, så kjøper du den på stedet. Gjerne kom tilbake når Wii er lansert i Norge og du har testet den, om hva resultatet ble.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ta opp det veddemålet med deg, når den er ute møtes vi i en eller annen butikk som selger den, så skal jeg spille i 10 minutter, etterpå kan du gi meg de 1000 kronene.

 

Og jo, det går på smak, når det gjelder spill vil jeg sitte og slappe av, lent tilbake i godstolen og bare knote på gamepaden, jeg vil ikke gjøre noe mer fysisk enn det. Det har jeg andre utendørs aktiviteter til.

 

Dessuten er jeg ganske glad i bra grafikk, noe Wii ikke har vist meg enda.

Lenke til kommentar
Du har et veldig passende sitat i signaturen din vil jeg si....

6083395[/snapback]

 

Det er jo sant, hvor mange spill har en virkelig bra historie? De fleste spill som har "bra historie" har bare bedre historie enn det gjennomsnittlige spill, hadde det feks vært en bok hadde det vært en ræva historie. De færreste av de beste spillene igjnnom tidene har i beste fall hatt en middelmådig historie i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne ta opp det veddemålet med deg, når den er ute møtes vi i en eller annen butikk som selger den, så skal jeg spille i 10 minutter, etterpå kan du gi meg de 1000 kronene.

 

Og jo, det går på smak, når det gjelder spill vil jeg sitte og slappe av, lent tilbake i godstolen og bare knote på gamepaden, jeg vil ikke gjøre noe mer fysisk enn det. Det har jeg andre utendørs aktiviteter til.

 

Dessuten er jeg ganske glad i bra grafikk, noe Wii ikke har vist meg enda.

6083335[/snapback]

Da sier vi det...

 

Du kan trygt sitte og slappe av i sofaen og spille. Demonstrasjonene er overdrevet for å vise hva kontrollen gjør. Noen spill vil også bruke den klassiske kontrollen som tillater mer direkte porter av spill.

 

Du virker litt vel arrogant og sikker i din sak spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne ta opp det veddemålet med deg, når den er ute møtes vi i en eller annen butikk som selger den, så skal jeg spille i 10 minutter, etterpå kan du gi meg de 1000 kronene.

 

Og jo, det går på smak, når det gjelder spill vil jeg sitte og slappe av, lent tilbake i godstolen og bare knote på gamepaden, jeg vil ikke gjøre noe mer fysisk enn det. Det har jeg andre utendørs aktiviteter til.

 

Dessuten er jeg ganske glad i bra grafikk, noe Wii ikke har vist meg enda.

6083335[/snapback]

Da sier vi det...

 

Du kan trygt sitte og slappe av i sofaen og spille. Demonstrasjonene er overdrevet for å vise hva kontrollen gjør. Noen spill vil også bruke den klassiske kontrollen som tillater mer direkte porter av spill.

 

Du virker litt vel arrogant og sikker i din sak spør du meg ;)

6083452[/snapback]

 

Tar du opp det veddemålet med flere også eller? :D

 

AtW

Lenke til kommentar
Du har et veldig passende sitat i signaturen din vil jeg si....

6083395[/snapback]

 

Det er jo sant, hvor mange spill har en virkelig bra historie? De fleste spill som har "bra historie" har bare bedre historie enn det gjennomsnittlige spill, hadde det feks vært en bok hadde det vært en ræva historie. De færreste av de beste spillene igjnnom tidene har i beste fall hatt en middelmådig historie i mine øyne.

 

AtW

6083444[/snapback]

 

Enig, det var en lite periode der alle maste om at ikke grafikk var alt, men historie. Det er gameplay som er viktig, historie er uvesentlig.

Lenke til kommentar
Det er ingen dårlig kommentar, det er hva jeg syns.

Dette har ikke noe med synsing å gjøre. Du skrev nemlig dette:

 

"det faktum at jeg må veive med armene"

 

Hvilket er fullstendig feil, som jeg forklarte deg. Men du ignorerte jo resten av innlegget mitt..

 

Greit at du synes det virker spennende, men jeg synes ikke det og dette var min kommentar til maskinen, derfor den er gjesp for meg.

Den virker ikke spennende fordi du "må veive med armene"? (Hvilket du faktisk ikke gjøre, som jeg altså forklarte.)

 

Flott at Wii gir meg valgfriheten til å være null interessert. Hadde jeg fått den gratis hadde jeg ikke engang giddi å prøvd den, bare kastet den i søpla. Ingen av spillene presentert ser spennende ut heller.

Bra å se at du har et åpent sinn, og at du ikke dømmer den nord og ned på forskudd...

Lenke til kommentar

Sitatet sier jo faktisk at historie i spill nærmest er uvesentlig. Det er overhodet ikke sant. Snakker vi historisk, kan man jo påstå at historie har ikke vært viktig i spill som har vært finansielle suksesser, men det er ikke det sitatet sier. Man kan nok tolke det slik (uten at jeg sier det er feil) dog.

 

Du har antageligvis helt andre favoritter enn jeg har. Listen over spill jeg har hatt mest glede av har hatt fornøyelige historier. Kanskje ikke så mange krumspring når det gjelder det rent narrative, men likevel.

 

Å sammenligne spill og bøker er ganske så urelevant. Det er to forskjellige medier. Både kompleksitet og narrative strukturer er nødt til å være forskjellige siden det er forskjellige medier, og på grunn av dette får man også andre måter å måle "kvaliteten" til historien på. At bøker ofte baserer seg på bedre idéer kan jo være noe å diskutére.

 

Nå er jeg en av de som synes at spill generelt har tapt seg noe veldig de siste ti årene, men når det er sagt har jeg ingenting i mot spill som er mer "arcade-aktige" i formen. Jeg har nok timer på ræva med Arkanoid for å si det slik, men disse spillene er på langt nær favoritter. De aller fleste av mine favoritter er eventyrspill fra nittitallet, og det frykter jeg aldri kommer til å forandre seg. Ikke bare på grunn av nostalgi, men fordi det har blitt litt som Carmack sier, at man ikke trenger en god historie.

 

[EDIT: Dette skulle være et svar på ATWindsor sitt innlegg, men sitatene ble ikke med.]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Et temmelig bombastisk utsagn tør jeg påstå.

 

[EDIT: Glem det, jeg så ikke at du sa at det var din egen personlige mening :). Jeg er uenig i alle fall. Det er ikke kun fortellermetodikk, humor og replikker som gjør de gamle spillene så bra (selv om dette langt på vei er elementer som mangler i dagens spill).]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Du mener det faktum at jeg må veive med armene som en tilbakestående hver gang jeg vil sette meg ned og slappe av med litt spilling fra en hektisk hverdag? Nei, takk. Ikke spennende, upraktisk.

Det poenget kan jeg faktisk forstå. Tilsvarende kunne det ikke falle meg inn å ta i bruk stemmekommunikasjon i spill. Jeg hadde følt meg helt latterlig om jeg skulle sitte og snakke med folk i løse luften. Jeg er da en flittig bruker av telefonen, men den er så til de grader blitt en naturlig og ikke minst viktig del av hverdagen at det tenker jeg ikke på.

 

Jeg synes Wii virker spennende, rett og slett fordi den tilbyr en ny måte å spille på. Likevel mistenker jeg at den kan komme til å bli en gruppemaskin, altså en maskin som krever at flere er tilstede når man spiller. Jeg tror det blir vanskelig å ta seg selv seriøst når man sitter alene og vifter med Wii-kontrolleren.

 

Et aldri så lite poeng angående utseende: Flott grafikk gjør et spill bedre, og kraftigere maskinvare muliggjør flottere grafikk. Det kan ingen si noe imot. Likevel er det interessant at Wii med sin ytelse høyst sannsynlig kommer til å tiltrekke seg små, dyktige spillutviklere som uansett ikke har råd til å lage så teknisk avanserte spill som X360 og PS3 briljerer med. Spillene deres kommer her ikke til å drukne blant alle nestegenerasjonstitlene, og en mengde talent vil komme frem i lyset (den nye kontrolleren vil dessuten synliggjøre dette ytterligere).

 

Wii er nok den konsollen jeg har mest lyst på. Om det bare ikke var for Halo 3 og Metal Gear Solid 4...

Endret av tåa
Lenke til kommentar
og slik jeg har skjønt det så får den en egen skuff "under" slot-en for wii platene. men det kan være designet har blitt endret siden jeg fikk inn den infoen...

6080265[/snapback]

Spillene til Wii bruker 12cm DVD-plater som mates i drevet (det blå lyset). Gamecube-disker vil også bruke denne. Skuffen under er for SD-minnekort (og minnekort til spill).post-18775-1147355270_thumb.jpg

6082373[/snapback]

 

javel, da lærte jeg noe nytt. lurer på hvor sensitiv den saken kommer til å være for hvor i sprekken jeg stapper gamecubeplata...

Lenke til kommentar
Jeg synes Wii virker spennende, rett og slett fordi den tilbyr en ny måte å spille på. Likevel mistenker jeg at den kan komme til å bli en gruppemaskin, altså en maskin som krever at flere er tilstede når man spiller. Jeg tror det blir vanskelig å ta seg selv seriøst når man sitter alene og vifter med Wii-kontrolleren.

6084002[/snapback]

 

om spillene er bra nok så kommer du ikke til å ofre det en tanke. og hvem bryr seg om hvor dum en ser ut om en sitter alene? ingen ser det jo uansett.

 

og som andre her på forumet har påpekt, bevegelsene brukt under presentasjonen var overdrevne nettopp for å drive hjem poenget om hvordan kontrolleren funker.

Lenke til kommentar
Flott grafikk gjør et spill bedre

Det gjør det jo ikke. Det kan bidra, men et elendig spill blir ikke bedre av å ha fantastisk grafikk.

6084093[/snapback]

 

Jeg vil si at stort sett alle spille blir bedre av bedre grafikk. (snakker både kunstnerisk og teknisk her), selv om forbedringen ikke alltid er så stor, og det ikke er nok til å gjøre et dårlig spill bra.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er ingen dårlig kommentar, det er hva jeg syns.

Dette har ikke noe med synsing å gjøre. Du skrev nemlig dette:

 

"det faktum at jeg må veive med armene"

 

Hvilket er fullstendig feil, som jeg forklarte deg. Men du ignorerte jo resten av innlegget mitt..

 

Greit at du synes det virker spennende, men jeg synes ikke det og dette var min kommentar til maskinen, derfor den er gjesp for meg.

Den virker ikke spennende fordi du "må veive med armene"? (Hvilket du faktisk ikke gjøre, som jeg altså forklarte.)

 

Flott at Wii gir meg valgfriheten til å være null interessert. Hadde jeg fått den gratis hadde jeg ikke engang giddi å prøvd den, bare kastet den i søpla. Ingen av spillene presentert ser spennende ut heller.

Bra å se at du har et åpent sinn, og at du ikke dømmer den nord og ned på forskudd...

6083658[/snapback]

 

Du ser ikke ut til å forstå. Jeg spurte hva som var så spennende med Wii som andre konsoller ikke har, dette med kontrolleren og veive med armene er som du skjønner ikke noe spennende for min del, så hva annet har den å by på?

Lenke til kommentar
Et temmelig bombastisk utsagn tør jeg påstå.

 

[EDIT: Glem det, jeg så ikke at du sa at det var din egen personlige mening :). Jeg er uenig i alle fall. Det er ikke kun fortellermetodikk, humor og replikker (selv om dette langt på vei er elementer som mangler i dagens spill)]

6083755[/snapback]

 

Skrev litt fort innlegget mitt, handlingen er jo bra, til et spill å være, men hadde du gitt en oppsummering av handlingen på hvilket som helst gammelt adventurespill tror jeg ikke folk hadde vist noe særlig interesse pga. dette alene, det er først når du opplever SPILLET i seg selv man blir engasjert.

Lenke til kommentar
Du ser ikke ut til å forstå. Jeg spurte hva som var så spennende med Wii som andre konsoller ikke har, dette med kontrolleren og veive med armene er som du skjønner ikke noe spennende for min del, så hva annet har den å by på?

6084111[/snapback]

Og du ser ikke til å forstå at du IKKE trenger å veive med hendene for å spille. Kanskje du heller skal se og lese brukertester av kontrollen istedet for å påstå dette.

 

Det som er spennende med Wii er at det er en helt ny type kontroller som lar deg bevege i 3D-rom. Den kan brukes til stort sett alt, fra bilratt til pistol. En liten fin detalje til er at den her en høyttaler som gir en litt større dybde i spill. Den kan for eksempel lage skytelyder fra pistolen din, før TV-en lager lyden. I Zelda Twilight Princess vil lyden av pilen suse fra kontrollen og ut til TV-skjermen.

 

Samtidig har den mulighet til å utvide bruksomtråde med ytterlige tilleggsenheter som hagle, nunchuch og andre ting.

 

Hvis ikke noe av dette er spennende i det hele tatt, så tror jeg du er litt bestemt på at forrandring ikke fryder.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...