Gå til innhold

Nintendo komponerer framtida (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager, men nei. Vi så haugevis med Wii-spill i dag (i går norsk tid), og selv om flere av dem så riktig lekre ut, er det ingen tvil om at boksen ligger langt under de andre to. Og det er også hele poenget, for det muliggjør nettopp slike ting som lavt strømforbruk og stillegående drift, samt en sannsynligvis mye lavere pris enn konkurrentene.

6074618[/snapback]

 

spillene dere så, ble vist på en storskjerm. På en vanlig tv vil spillene se mye bedre ut og du kan egentlig ikke uttale deg om hvordan spillene ser ut uten og ha sett de på en vanlig tv.

6075280[/snapback]

 

De har vel sett de andre konsollene på storskjerm også, synes det er ganske bastant å påstå at man ikke kan uttale seg om grafikken om man ikke har sett det på TV. Jeg vil påstå det er lettere å uttale seg om forskjeller når de ikke vaskes ut av en dårlig CRT-tv.

 

AtW

6075326[/snapback]

 

wii støtter ikke hd, de andre konsollene som du sier gjør det, derfor blir det bedre på storskjerm. men på en vanlig tv vil ikke spillene virke pixlete og fæle, det jeg tror er at vist du hadde sett samme spillet på en ps3 og wii på en vanlig tv uten hd hadde du ikke klart se forskjellen, men på en hd tv, der er det stor forskjell.

6077847[/snapback]

 

Ja, og? Mange har også storskjerm og HD-TV, at det ikke er det samme som hvordan forskjellen er på en CRT-TV er greit nok, men det er langt ifra "du kan egentlig ikke uttale deg om hvordan spillene ser ut"

 

AtW

Lenke til kommentar
Grafikk og gameplay er bindet sammen spør du meg. Bra grafikk gjør at du tror mer på omgivelsene du spiller i og dermed øker gameplayet. Men PS3 og Xbox360 handler jo ikke bare om massiv kraft da, virker som Gamer.no er bestemt på å rose Wii enda PS3 har akkurat samme mulighetene med EyeToy. Det ble såvidt nevnt i PS3 tråden.  :hmm:

6074665[/snapback]

:roll:

 

Dine utspill er som alltid like tragiske..

 

Hva blir det neste?? At Ninty kopierte SONY?

Lenke til kommentar

Ytelse er ikke alt, og det har nintendo bevist tidligere også. Ble nesten lamslått første gang jeg spilte remaken av Residen Evil på gamecube. Spillene på X-Box har aldri fenget meg noe spesielt; mangelen på gode rollespill og plattformspill har vært for stor. For meg har det virket som X-Box har vært spesielt rettet mot spillere som foretrekker sport, fps og bilspill. PS2 har en bråte med spill, og en bråte gode plattform- og rollespill. Nintendo har alltid hatt litt av vært, om litt for mange spill for små barn(les mario party).

Lenke til kommentar

Selv om nintendo er glad i å bruke de etablerte universene sine, så er det jo ikke som alle spillene i dem er like, tvert i mot, og de er i de fleste tilfeller kvalitetssikra. (er ikke helt overbevist over mario-DDR eller de sportsspilla men). Mario er en charachter som er så lite bundet til en spesiell setting at man lage mange forskjellige spill med han som funker bra. Jeg ser gjerne et nytt super smash brothers spill snart

Lenke til kommentar
Ja, og? Mange har også storskjerm og HD-TV, at det ikke er det samme som hvordan forskjellen er på en CRT-TV er greit nok, men det er langt ifra "du kan egentlig ikke uttale deg om hvordan spillene ser ut"

Det er vel å ta litt hardt i. Her på berget er det nesten ikke solgt noen TV'er som støtter HDTV, de aller fleste flatskjermer som er solgt har hatt SD, mens en del har hatt Enhanced Definition. Dette betyr altså at selv de aller fleste med 42" plasma ikke vil ha noen glede av at Sony og MS sine maskiner sender HD-signal.

 

Men for all del, for den promillen hardcoregamere med utømmelig lommebok vil det helt sikkert by på grafikkopplevelser av en annen verden...

Lenke til kommentar
Ja, og? Mange har også storskjerm og HD-TV, at det ikke er det samme som hvordan forskjellen er på en CRT-TV er greit nok, men det er langt ifra "du kan egentlig ikke uttale deg om hvordan spillene ser ut"

Det er vel å ta litt hardt i. Her på berget er det nesten ikke solgt noen TV'er som støtter HDTV, de aller fleste flatskjermer som er solgt har hatt SD, mens en del har hatt Enhanced Definition. Dette betyr altså at selv de aller fleste med 42" plasma ikke vil ha noen glede av at Sony og MS sine maskiner sender HD-signal.

 

Men for all del, for den promillen hardcoregamere med utømmelig lommebok vil det helt sikkert by på grafikkopplevelser av en annen verden...

6078823[/snapback]

 

Selv med lavere oppløsning, så vil man tydelig merke den bedre grafikken, det er mest på utvaskende crappy CRT-skjermer at man ikke merker dette.

 

AtW

Lenke til kommentar
Selv med lavere oppløsning, så vil man tydelig merke den bedre grafikken, det er mest på utvaskende crappy CRT-skjermer at man ikke merker dette.

Man vil nok merke bedre grafikk, med tanke på større teksturer bedre partikkeleffekter etc. Derimot vil man jo faktisk ikke kunne få noen flere pixels på skjermen enn hva skjermen fysisk er i stand til å vise. Alle de som maser om at ikke Wii har god nok oppløsning må jo ha et mareritt når de er tvunget til å se på DVD'er på disse skjermene, for disse har jo faktisk standard PAL oppløsning...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...