Gå til innhold

USB1.0 overføring til ekstern hdd


Anbefalte innlegg

Har en ekstern hdd med utgang til både firewire800 og USB2.0. Problemet er at jeg skal koble den opp mot en server som er ganske gammel. Denne serveren støtter bare USB1.0. Hensikten med dette er å laste ned fra uTorrent, og ned på den eksterne hdd siden det ikke er noe ledig plass på serveren.

 

Vil dette fungere?

Endret av 4ndr345
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja - det vil fungere - rask nok til å mottake data fra bredbånd!

 

Men ha i bakhodet, at eksterne disker ikke er beregnet for 24/7 nedlastning. Disse er bare beregnet på leilighetvis backup og flytning av data mellem PC'er.

 

Mvh

Kimmer

6033004[/snapback]

 

Er ikke så og si alle eksterne disker en allerede eksisterende intern disk med et kabinett og en kontroller?

 

AtW

Lenke til kommentar
Er ikke så og si alle eksterne disker en allerede eksisterende intern disk med et kabinett og en kontroller?

 

AtW

6033057[/snapback]

 

Dette har der vert skrevet om i utallige tråde. Trodde du hadde fåt det med dig etterhvert !!

 

Der er jo grunn til at produsenterne av eksterne harddisker skriver, at de bare bør brukes til backup og transport av data.

 

Kimmer

Lenke til kommentar
Er ikke så og si alle eksterne disker en allerede eksisterende intern disk med et kabinett og en kontroller?

 

AtW

6033057[/snapback]

 

Dette har der vert skrevet om i utallige tråde. Trodde du hadde fåt det med dig etterhvert !!

 

Der er jo grunn til at produsenterne av eksterne harddisker skriver, at de bare bør brukes til backup og transport av data.

 

Kimmer

6033134[/snapback]

 

Heh, enda så mange innlegg jeg har, så er jeg ikke innom alle trådene på forumet :) Men er det ikke slik at så og si alle eksterne harddisker er bygget rundt allerede eksisterende interne disker?

 

AtW

Lenke til kommentar
Er ikke så og si alle eksterne disker en allerede eksisterende intern disk med et kabinett og en kontroller?

 

AtW

6033057[/snapback]

 

Dette har der vert skrevet om i utallige tråde. Trodde du hadde fåt det med dig etterhvert !!

 

Der er jo grunn til at produsenterne av eksterne harddisker skriver, at de bare bør brukes til backup og transport av data.

 

Kimmer

6033134[/snapback]

 

Heh, enda så mange innlegg jeg har, så er jeg ikke innom alle trådene på forumet :) Men er det ikke slik at så og si alle eksterne harddisker er bygget rundt allerede eksisterende interne disker?

 

AtW

6033138[/snapback]

Skulle stemme bra det ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Yep, jeg måtte nylig åpne min eksterne harddisk fordi den hadde tatt kvelden. Er jo bare en helt vanlig IDE-harddisk inni jo. I mitt tilfelle var USB-kontrolleren defekt så jeg tok ut harddisken og nå går den som ei klokke.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Har desverre ikke mulighet til å oppgradere hardwaren til serveren.

Takler ikke den eksterne hdd å stå på i flere døgn etter hverandre?

filene som blir lastet ned fra utorrent vil bli overført direkte til den eksterne hdd, vil den ikke tåle dette?

 

Men takker for svar :)

så håper jeg har dette vil fungere

Lenke til kommentar
Har desverre ikke mulighet til å oppgradere hardwaren til serveren.

Takler ikke den eksterne hdd å stå på i flere døgn etter hverandre?

filene som blir lastet ned fra utorrent vil bli overført direkte til den eksterne hdd, vil den ikke tåle dette?

 

Men takker for svar :)

så håper jeg har dette vil fungere

6033269[/snapback]

 

Jeg ville anta den tåler det like bra som en intern disk med samme kjøling, de eksterne diskene jeg har sett har hatt adekvat kjøling. Så jeg ville ikke tro den taklet det dårligere enn en normal intern disk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...