Gå til innhold

Her har dere PS3 herlighetene deres.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir en stor glede å få PS3 ut på markedet slik at PS3 fanboyene kommer ned på jorda igjen, slik X360 fanboyene til dels har gjort. X360 hurraguttene var jo i overkant optimistiske i forhold til hva x360 kunne yte ved release, men i etterkant har de vel fått et mer realistisk forhold til hva en ny generasjon konsoller kan utrette. Det er det samme maset hver eneste gang det er ny generasjon på gang. PS1-PS2, PS2-PS3, Xbox-X360, N64-Gamecube osv. Den eneste revolusjonen i konsollverdenen var hoppet fra 2D-3D, alt annet er kun en evolusjon som går fram i jevnt tempo. For hver generasjon som kommer stilles det høyere krav til utviklerenes tid, penger, teknisk og artistisk kompetanse. ¨

 

Derfor blir det så latterlig å hause opp X360/PS3 som fanboyene her gjør. Jeg er fornøyd med retningen MS har tatt med X360 i forhold til audiovisuelle mulighter/brukervennlighet/online muligheter. På samme måte tror jeg Wii/PS3 er et steg i riktig retning. Hvorfor må det være en konflikt mellom PS3/X360 blant oss spillere? Er jo ingen grunn til det. Å være ensidig "fan" av et bestemt varemerke/produkt/produsent er rett og slett latterlig.

6039722[/snapback]

 

Bra innlegg! :) Microsoft-fanboyene hadde allikevel et mer jordnært syn på 360 enn Sony-fanboyene har på PS3.

Lenke til kommentar
På samme måte tror jeg Wii/PS3 er et steg i riktig retning.

6039722[/snapback]

 

Får jeg spørre hvorfor akkurat disse to? Enig i at kontrollen til Wii er/kan bli noe "revolusjonerende" eller iallefall en ny gimmic, men hva har/kommer ps3 til å gjøre anderledes og mer "riktig" enn xbox360? Begge er jo spillkonsoller med helt normale (om man kan kalle bananen det:) vet at det bare var en konsept, men likefult kan det se ut som om det kommer en helt straight'up håndkontroller derfra også) håndkontroller og lite ellers som skiller de fra hverandre? Mener ikke å "arrestere" deg på noe, lurer bare på hva du mener :hmm:

6039785[/snapback]

 

Mente ikke at PS3/Wii kom til å gjøre noe bedre enn X360, bare at de også er et steg på rett vei på samme måte som X360.

Lenke til kommentar

Ikke mange fanboys her. Har man vært på andre forum der de virkelige fanboys finnes vil man merke forskjell. Det er lov å spekulere i alt, men å spekulere er ikke det samme som å vite hva som er sant. Og hvis man da slenger ut skråsikre sannheter det ikke finnes belegg for, eller som tilomed er tilbakevist av kilden selv, blir denne sannheten dementert, uansett om det gjelder 360 eller PS3.

 

Hvis PS3 viser seg å være overlegen 360 på spill, tjenester og funskjonalitet, vil nok jeg stå ganske langt framme i PS3-køen på Elkjøp. Uansett er det jeg som forbruker som vinner tech-løpet.

Lenke til kommentar
Ikke mange fanboys her. Har man vært på andre forum der de virkelige fanboys finnes vil man merke forskjell. Det er lov å spekulere i alt, men å spekulere er ikke det samme som å vite hva som er sant. Og hvis man da slenger ut skråsikre sannheter det ikke finnes belegg for, eller som tilomed er tilbakevist av kilden selv, blir denne sannheten dementert, uansett om det gjelder 360 eller PS3.

 

Hvis PS3 viser seg å være overlegen 360 på spill, tjenester og funskjonalitet, vil nok jeg stå ganske langt framme i PS3-køen på Elkjøp. Uansett er det jeg som forbruker som vinner tech-løpet.

6039907[/snapback]

Hvis man ser bort ifra Avean's profetier er gamer.no et veldig bra nett-samfunn, synes jeg hvertfall. For det meste saklige folk som argumenterer mer enn de krangler. Jeg må igjen be folk stikke innom ITavisen.no sitt "forum" - latterlige greier.

 

Meneh, YEAH! Bra bilder :tease:

Lenke til kommentar
MEEEEN, Alle sammen, les signaturen min :D

Avean, gjør alle en tjeneste å bare slutt å ønsketenk sånn. For din egen del hvertfall.

6039633[/snapback]

 

Jeg har lest 3-4 meldinger fra deg hvor du snakker bare om signaturen din, det er litt kjedelig.

Det er greit nok å være uenig med Avean, men for meg synes det som det eneste du er ute etter, er å prøve å latterliggjøre Avean, og kommer ikke med særlig konstruktive inlegg.

 

Jeg har bare sett 2 forskjellige Motorstormvideoer selv, den ene (fra E3) var en konseptvideo, som Sony sa at det er slik de vil prøve å få Motorstom til å se ut.

 

Den andre (fra E3) som kom, var fysikk-video fra Motorstorm.

På pressekonferansen sa Sony, at det var bare fysikken de vil vise på Game Developers Conference, koden var laget allerede i Desember 2005, og en god av grafikken var strippet bort fra den, for å ikke avsløre gameplay, og for å tydeliggjøre gjørmen.

 

Mener å tro dere snakket om fysikk-demoen, da dere opprinelige drev å kranglet om dette, så du skal ikke se bort ifra at Avean får sannsynligvis rett i det tilfelle. :-/

Jeg ville iallefall ikke vært så skråsikker som du er, på at du ikke vil få se dobbelt så bra grafikk på PS3, enn hva det var på den fysikkdemoen iløpet av levetiden til PS3.

Isåfall så bør du loade inn noen av de eldste techdemoene til PS2 (som er latterlig i dag), og så kanskje loade inn Shadow of the Collossus (som ikke er fullt så latterlig).

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

poenget her nå har vel vært det at man ikke kan si noe som at "ps3 er dobbelt så bra" uten å ha belegg for det. Er for så vidt enig i at dark by design kanskje ikke burde ha den quoten i signaturen ettersom det er fulstendig meningsløst og hvertfall ikke bidrar til en konstuktiv diskusjon.

Lenke til kommentar

Jeg er på mange forum og klarer ikke å få med meg alle postene som kommer mot meg, men angående "Dobbelt så bra": Jeg har store forhåpninger til PS3 og etter å se hvordan PS2 har utviklet seg fra første spill til Shadow of Colossus grafikk og for å ikke nevne God of War så kan jeg komme med den antydningen. Jeg sier ikke at PS3 GARANTERT presterer dobbelt så bra men jeg blir veldig provosert over når noen sier at PS3 ikke klarer det som Sony presenterte. nVIDIA selv stod jo rett ved siden av nettopp for å vise RSX i aksjon. nVIDIA hadde ikke vært der om de skulle ha spilt av ett simpelt klipp.

 

Ta en titt her:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-5...orstorm&pl=true

 

Dette ble vist på Game Developers Conference 2006 og har akkurat samme grafikk som vist i den traileren.

 

Det er veldig lav oppløsning men du greier å se hvor bra grafikken virkelig er. Jeg får sjokk hver gang jeg ser dette klippet. Det ser merkelig ut og du greier ikke å peke ut hva som gjør grafikken så bra. Det er ingen ny shader, det er ikke pga HDR men det er noe NYTT og derfor jeg velger å si PS3 er virkelig NEXTGEN. Det her er ikke bare bra grafikk, det er noe nytt vi ikke har sett før.

 

Håper ikke folk tror jeg bare skriver tull, syns jeg faktisk kommer med masse argumenter her mens jeg ikke har sett noen imot. Klart jeg er MAJOR entusiastisk men det er pga jeg virkelig er en gamer og hvilken gamer gleder seg ikke til å prøve noe helt nytt ?

 

Hadde Xbox360 vært noe bra hadde jeg skrevet bra om den også. Men som en annen sa, dere skryter over Oblivion men det har vi på PC også. Dere gleder dere til Halo 3 men det er alt. Den konsollen har så lite å tilby ihvertfall for meg som konsollbruker.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Ta en titt her:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-5...orstorm&pl=true

 

Dette ble vist på Game Developers Conference 2006 og har akkurat samme grafikk som vist i den traileren.

6040298[/snapback]

Dette kan for all del være Pre-rendered for alt vi vet. Og jeg tror ikke for jeg for se spillet i virkligheten som igjen blir spilt ifra en PS3 konsoll, og ikke en video som ligger på en eller annet PC bak teppet.

Lenke til kommentar

Til Avean:

 

Noe helt nytt? Virkelig next gen? Noe vi ikke har til PC? (har du sett Crysis videoer f.eks?)

 

PS3 tilbyr bedre grafikk enn PS2 og kanskje en smule bedre enn X360. Hva er "helt nytt" ved det? Ingen revolusjon at grafikk blir bedre og bedre. Begrepet next gen betyr vel bare en ny generasjon konsoller, det sier ikke automatisk noe om hvor mye bedre grafikk det er. Det er vel ingen tvil om at X360 tilbyr mye mer enn Xbox på mange områder, så å si at den ikke er next gen faller på sin egen urimelighet.

 

Vi har ennå ikke sett PS3 "in action" og hvis vi ser på videor/bilder fra neste bølge av X360 spill så er det for meg ingenting som tilsier at PS3 blir overlegen.

 

Ettersom PS3 ikke er 100% klar foreløpig er jo alt vi ser fra spillprodusentene å regne som target-videos, altså hva de håper å oppnå på PS3. Det er vel sjelden at slike targets blir møtt fullt ut.

Endret av espent
Lenke til kommentar

bare et lite tips: du forklarer deg bra, og JEG skjønner det du sier, men så avslutter du med å si det med Oblivion som er fulstendig ubegrunnet! MANGE spill som er cross-platform også for ps2 og høyst sannsynligvis for ps3 også, og jeg klarer heller ikke se hva ps3 har å tillby som skal være så radikalt bedre enn 360 eller revolution (ser da bort i fra alt fjaset Sony har kommet med).

 

Edit: litt sein til å svare, men var til avean :)

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
Jeg er på mange forum og klarer ikke å få med meg alle postene som kommer mot meg, men angående "Dobbelt så bra": Jeg har store forhåpninger til PS3 og etter å se hvordan PS2 har utviklet seg fra første spill til Shadow of Colossus grafikk og for å ikke nevne God of War så kan jeg komme med den antydningen. Jeg sier ikke at PS3 GARANTERT presterer dobbelt så bra men jeg blir veldig provosert over når noen sier at PS3 ikke klarer det som Sony presenterte. nVIDIA selv stod jo rett ved siden av nettopp for å vise RSX i aksjon. nVIDIA hadde ikke vært der om de skulle ha spilt av ett simpelt klipp.

 

Ta en titt her:

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-5...orstorm&pl=true

 

Dette ble vist på Game Developers Conference 2006 og har akkurat samme grafikk som vist i den traileren.

 

Det er veldig lav oppløsning men du greier å se hvor bra grafikken virkelig er. Jeg får sjokk hver gang jeg ser dette klippet. Det ser merkelig ut og du greier ikke å peke ut hva som gjør grafikken så bra. Det er ingen ny shader, det er ikke pga HDR men det er noe NYTT og derfor jeg velger å si PS3 er virkelig NEXTGEN. Det her er ikke bare bra grafikk, det er noe nytt vi ikke har sett før.

 

Har sett du har bragt opp denne videoen før og ytret at den har samme grafikknivå som "den" (E3?)- traileren. Kan du oppklare hvilken film/trailer som er "DEN", for hvis du mener den sinnssvake over-the- top- larger- than- life- konferanse- CGI- traileren fra E3, som jeg tror er den dark by design snakker om, så må jeg spørre deg hvor du har kjøpt øynene dine.. GDC- videoen er for E3- promo- traileren hva solsikkefrø er for Biff, lav oppløsning eller ei...

Endret av Nymfo- Olga
Lenke til kommentar
Hadde Xbox360 vært noe bra hadde jeg skrevet bra om den også. Men som en annen sa, dere skryter over Oblivion men det har vi på PC også. Dere gleder dere til Halo 3 men det er alt. Den konsollen har så lite å tilby ihvertfall for meg som konsollbruker.

6040298[/snapback]

Superior graphics på en X360 for 3390,-? Bare å skryte...

 

Og GUD hvor jeg GLEDER meg til Halo3.........!!!!!!

 

Respekterer du synes den ikke er nextgen, men jeg synes den er HELT ENORM!!! Angrer ikke et sekund på mitt kjøp. Men jeg synes i ettertid at 5000,- var litt mye å bruke, siden jeg ikke har arbeid, bare stipend..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...