Gå til innhold

Pc vs Konsoll, hva er best


Anbefalte innlegg

Poenget er at "de må tenke på minimumbrukeren" ikke er riktig å si, fordi de ikke trenger å ofre high-end-features for kortene som støtter disse for å kunne støtte mindre kraftige kort i tillegg.

6043948[/snapback]

 

De bør uansett tenke på gjennomsnittsbrukeren, som ikke har über-hax0r-PC til 20.000 kr, og som ikke har ATi/GeForce [sett inn intetsigende firsifret tall, etterfulgt av en like intetsigende bokstavkombinasjon på 2-3 bokstaver her].

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av nåværende spill til PC så har jeg ikke sett et spill som har like bra grafikk som f.eks Fight Night Round 3 (X360), eller like detaljerte modeller og drakter som i NBA Live 06 (X360). Det er faktisk mye bedre enn noen jeg har sett på PC.

 

http://www.tothegame.com/res/game/4869/fea...een15_large.jpg

http://www.tothegame.com/res/game/4869/fea...reen1_large.jpg

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Pc vs consoles is an intresting topic I would say what seperates the two is whether or not your willing to dedicate yourself to learning about something or not.

 

Consoles are much more user friendly then pcs however you never have to worry about your pc being out of date(assuming you have the money.)

 

Other things for pc gaming going for it is its the only one that can do rts's(real time stratgy) and many believe does fps's best (first person shooters) because of the mouse making your shots more accurate.

 

The mindset is intresting because I think alot of pc people tend to be more dedicated because it generally takes more skill.

 

While console people have things that help them out like auto aim etc.

 

I as well like a challange I own both an xbox and a pc.

 

On my pc I play battlefield2, counter strike source, half life2, rometotalwar, guild wars and the list goes on.

 

Xbox games like halo1/2, ghost recon2/summit strike, burnout3 etc.

 

The thing is the pc really is more challanging even run and gun games like counter strike require more skill because of the extra accuracy you get with the mouse.

 

While in like a console shooter you'll get people just spraying tons of bullets and stuff at each other and finally getting it.

 

A good pc gamer can just shoot a few rounds and take the target down with a few accurate shots.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Her vert i utlandet ett ar naa, og har ikek faat spilt PC. har ikek faatt abstinenser elelr noe, utrolig nok, men har spilt en del xbox og litt ps2 mens jeg har vert her. Ingenting gaar over pc. Suger saaa bad med xbox kontroller, og GLEDER meg til aa putte sammen nye Pcn min naar jeg kommer hjem i juni !

Lenke til kommentar

Jo å spille på pc er tingen. Egentlig gjør du det samme som når du arbeider i windows, trykker på bokstavtaster og rører på musen og musknapper.

En kontroll med rumble gir så mye bedre tilbakemelding til meg som spiller en den utrolig kjedelig "kontor" spillingen på pc.

Mus er optimalt til å sikte med, men rumble som rister kraftig når du slår sverdet ditt i skjoldet til motstanderen gir meg en mye bedre følelse (eks. Oblivion).

Lenke til kommentar

Tja, rumble kan du nå få med kontroll på PC, men i.o.m at de fleste PC brukere velger tastatur/mus fremfor en Pad, forteller vel sitt.

 

Jeg for min del synes styring med pad i alle spill utenom racing spill, er kronglete og irriterende (og ikke minst sakte). Dessuten synes jeg ikke feedbacken fra de fleste rumble kontrollere er noe å skryte av når det kommer til igjen, alt annet enn racing spill.

Lenke til kommentar

Foretrekker PC pga jeg spiller for det meste RPG.

Har til dags dato ikke funnet noen konsol spill som er på høyde med det man får til PC. Det er ikke dermed sagt at jeg hater konsol spill, har hatt mye glede med Final Fantasy på PS2. Oblivion er sikkert også fantastisk på 360. Derimot tror jeg nok at Oblivion får lengre levetid på PC grunnet alle moods og verktøy man har til rådighet. Men det er keyboardet jeg har vokst opp med, og ikke håndkontroll :)

Tror aldri følsen jeg fikk i BG 1 og 2 samt NWN kan gjenntas på konsol :)

Lenke til kommentar
Av nåværende spill til PC så har jeg ikke sett et spill som har like bra grafikk som f.eks Fight Night Round 3 (X360), eller like detaljerte modeller og drakter som i NBA Live 06 (X360). Det er faktisk mye bedre enn noen jeg har sett på PC.

 

http://www.tothegame.com/res/game/4869/fea...een15_large.jpg

http://www.tothegame.com/res/game/4869/fea...reen1_large.jpg

6061729[/snapback]

 

Faktum er at flere PC-spill fra EA er nedgradert fra 360-versjonen. Det er bra at det fremdeles finnes utviklere som tenker på casual-gameren. :)

Lenke til kommentar
Ja, hva er egentlig best av pc og konsoll. Klarer pc'en fortsatt å ta innersvingen på konsollen, eller får pc'en nå bank.

Min påstand er at pc'en fremdeles ligger foran konsollen når det gjelder ren grafikk-ytelse, men det koster. Regner med at en minst må kjøre en Sli eller crossfire-løsning med heftige grafikk-kort.

Noen som har meninger om dette, hadde nemlig en hefig diskusjon på jobben om dette, mulig jeg har tatt meg vann over hodet her, men, men  :hmm:

6010949[/snapback]

 

PS2 og X-BOX har bedre grafikk og ytelse enn en "vanlig" PC, jeg har valgt å kjøpe GTA San Andreas til PS2 fordi på PS2 lagger det ikke så jævlig! og det er ingen irriterene bugs!

Lenke til kommentar

Jeg liker PC best. Så klart konsoll kan være morsomt, men en tastatur og et mus gir meg en mye bedre følelse av presisjon, kontroll og hva i all verden det er jeg driver med. Dette kan vel skyldes at jeg har spilt omtrent fire tusen ganger så mye PC som konsoll, men jeg føler at PC rett og slett er bedre, med mindre spillet er skreddersydd for konsoll (Two Towers til Gamecube = :love: ).

Lenke til kommentar

Jeg synes det kommer ann på sjangeren og utstyret.

 

Har du bilspill på pcen med ratt og pedal koblet opp mot tven er det vel likegreit å bruke pcen ?

 

Men om du ikke har penger til det nyeste av det nyeste til envher tid (Som 99.9% ikke har) så er jo spill konsoll genialt. Nå koster jo en ny xbox 360 3000 kroner, men tenk på alle timene med underholdning du har ? Nå koster jo spillet 600 kroner også da men :p

 

En ting som er bra med pc er jo så klart demoer, som ikke er så utbredt på konsoller. Du får muligheten til å teste spiller før du går i innkjøp, å slipper å bli skuffa når det ikke var som du tenkte det. Dette er vel noe mange setter pris på.

 

Andre ting er muligheten for multiplayer som jeg føler er mye bedre på pc, man kan skrive til andre og kommunisere med de uten mikrofon (Noen synes det er litt ekkelt, inkludert meg som er trønder).

 

Enda en ting som er bra med pc er jo oppgradering er, og modifikasjoner, som kan gjøre gleden av spillet lengre.

 

Så jeg sier bare, Lenge leve pc, eller så lenge lommeboka holder.

Lenke til kommentar
Ja, hva er egentlig best av pc og konsoll. Klarer pc'en fortsatt å ta innersvingen på konsollen, eller får pc'en nå bank.

Min påstand er at pc'en fremdeles ligger foran konsollen når det gjelder ren grafikk-ytelse, men det koster. Regner med at en minst må kjøre en Sli eller crossfire-løsning med heftige grafikk-kort.

Noen som har meninger om dette, hadde nemlig en hefig diskusjon på jobben om dette, mulig jeg har tatt meg vann over hodet her, men, men  :hmm:

6010949[/snapback]

 

PS2 og X-BOX har bedre grafikk og ytelse enn en "vanlig" PC, jeg har valgt å kjøpe GTA San Andreas til PS2 fordi på PS2 lagger det ikke så jævlig! og det er ingen irriterene bugs!

6260642[/snapback]

ikke bugs til konsol?? oblivion til 360 har masse bugs og det har no også pc versjonene, men der kan du fikse buggene (noe du ikke kan gjøre til 360)

Lenke til kommentar

Selv foretrekker jeg PC. Jeg liker å ha kontroll med musa og tastatur. Det er også slitsomt å spille FPS og noe Action på konsoll. Jeg sleit med et par Zero-oppdrag på PS2-versjonen av San Andreas. Jeg er rett og slett ikke flink til å sikte med analog.

 

Det finnes dog noen spill som skal spilles på konsoll, f. eks. sportspill.

Lenke til kommentar

Oblivion patchen har vært ute i snart en uke. Eller kommer det en til ?

 

På xbox 360 kan du bruke usb tastatur til å skrive meldinger, og du har en venneliste. Du kan også snakke med folk gjennom headsettet, eller sende dem en talebeskjed. Demoer kan du også laste ned over xbox live silver som er gratis.

Sannsynligvis blir dette også tilgjengelig på PS3 og NWii også.

Lenke til kommentar

Er ikke helt med på dette med at man *må* oppgradere PC "hele tiden" for å følge med. Jeg kjøpte min nåværende PC våren 2003, og maskinen kjører fremdeles alt som er av spill. Med litt tweaking kjører jeg nå Oblivion i 1280x1024 med en tilfredsstillende hastighet. Tar jeg det ned i 1024 går det som en kule.Det er en AMD Xp2400+, med 1,5 gb minne og ellers et rimelig OK oppsett. Jeg måtte riktignok bytte skjermkort tidligere i år da det gamle røk, men ut over dette har jeg ikke lagt ut en krone på PC'en min siden den gang. (Kjøpte nytt kabinett, men det var kun for moro skyld og er ikke relevent i denne sammenhengen :) )

 

Husker ikke hvor mye jeg måtte ut med for maskinen, men det var ikke snakk om alt for mange tusenlapper. Og fremdeles har jeg en maskin som yter mer enn godt nok. Skulle jeg kjørt en konsollvariant, ville det kostet meg en tusenlapper både i 2003 og eventuelt nå i 2006 for en 360 eller aller helst en Wii.

 

Men for all del - det er fint lite som kan sammenlignes med å ha et konsoll koblet opp mot en prosjektor, noen sekspakninger og et par utvalgte medsammensvorne :)

Lenke til kommentar

 

PS2 og X-BOX har bedre grafikk og ytelse enn en "vanlig" PC, jeg har valgt å kjøpe GTA San Andreas til PS2 fordi på PS2 lagger det ikke så jævlig! og det er ingen irriterene bugs!

6260642[/snapback]

 

den der tok jeg ikke... grafikken på en PS2 suger balle! dessuten lagger PS2 og xbox noe jævelig samtidig som en 10k PC med skjerm kan fåes med 7900GT, 1gb ram og AMD 64. dette er BETYDELIG krafigere enn både PS2, Xbox og GC. selv syntes jeg faktsik min PC er bedere enn 360 som jeg har lånt. dette er fordi 360 lagger/hakker noe voldsomt! dessuten er det store mengder med eterslep uanset TV ertter min erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...