Gå til innhold

Pc vs Konsoll, hva er best


Anbefalte innlegg

en annen ting, som sikkert er tatt opp (dere får bare unnskylde min latskap), er at skal man ha rå grafikk på pc, må man gjerne ha et skjermkort som koster mere enn xbox platinum pakken plus et spill ;P I tillegg bør du jo kanskje ha en core 2 duo ;) Man kan oppgradere... bla bla bla. De fleste som først har tenkt å oppgradere kjøper som regel nytt hovedkort, minne, cpu og skjermkort i samme slengen, og det blir jo fort en 7000kr (hvis du vil ha noe rått)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje pris/ytelse i spill er bedre på konsoll, men så må du tenke på at prisen på pc er også pga den skal kunne gjøre så mye annet enn en konsoll.

 

Men med det sagt så er alikevel PC det jeg setter øverst til og være best å spille på:

PC blir hele tiden utviklet, mens en konsoll står jo stille på hardware delen en god stund før den blir gitt ut, og hvis du da setter alle pengene dine i PC-deler av det høyeste High end hardwaren for PC i nettop den perioden, så vil den trille over konsollen. Og jo lenger tid som går, jo lengre vil PC'en trille fra den.

 

Så PC er nok best å spille på, men konsoll er enklere og spille på!

Liker både konsoll og PC jeg :)

Lenke til kommentar

Joona og Lakus, dere oppsummerer fint 16 siders diskusjon på disse innleggene. Jeg tror desverre ikke vi kommer lenger enn dette i denne tråden, det er til slutt smak og behag som avgjør, eller eventuelt lommeboken. En kraftig ny pc er alltid bedre hardwaremessig enn en konsoll, mens det på andre siden er slik Mala sier, konsoll gir generelt "mer grafikk for pengene".

 

Er så enig med Lakus, jeg liker også både pc og konsoll. Enkelte spill er geniale og sitte med på pc-rommet med lyset av og hodetelefonene på full guff, mens det med andre spill passer meg utmerket å slenge føttene på stuebordet og ligge godt henslengt i sofaen mens jeg spiller. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Dem som sier pc er best kan roa seg ned littegranne. Pc vs konsoll er en smaksak hva du liker best å spille på.

 

Kan ikke sammelikne en pc som oppgraderes for 2000kr til 7000kr og kansje mer, eller en konsoll fra 1500 til 3000kr. Til og med ett skjermkort koster jo mer en hele Xbox 360 bare for å nevne ett eksempel :p.

 

Kan ikke sammeliknes i det hele tatt konsoll er bare underholding med spill, og multiplayer, mens pc er alt muligt :p.

 

Offtopic: Noen sier att Xbox 360 bråker så mye att du må ha nesten fullt med lyd på høytalerene. Da tenker jeg hvor mye lyd bruker folka som klager på lyden fra Xbox 360.

 

Jeg bryr meg lite om lyden pga har bordvifte som lager lyd, og jeg har noen høytalere til 900kr som overdøver lett Xbox 360. Trenger ikke forsterkerer til 120w eller ett anlegg til 2000kr til 7000kr for å overdøve lyden fra Xbox 360.

 

Eller kansje min Xbox 360 var helt feilfri og mindre støy en andre :p.

Kan ikke hate konsollen for det er så mye støy, men har sett det er folk som overdriver kraftigt og det sies det ødelegger for spillopplevelsen deres. Jeg har ikke fullt engang på lydnivået :thumbup:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som føler at hver post gjentar den forrige osv?

 

Hva som er best og spille på varierer på person til person.

Er du en "beina på bordet og pizza sidenav deg i sofan" type er konsoll best.

Er du en person som vil ha mus og tastatur velger du PC.

 

Men til slutt så er nok PC'en kraftigere, sett fra et hardware point of view. (for begrunnelse se de to øverste postene på siden)

 

Selv spiller jeg både PC og Konsoll, jeg lar ikke PCvsKonsoll-krigen stoppe meg i og kjøpe en konsoll når jeg har PC fra før, kommer det noen kule spill til en konsoll kjøper jeg den og tar meg ett par timer på sofaen. Men så er det tilbake til PC gaming. For andre er det kanskje motsatt.

 

Det går ikke og sette noe konkret for hva som er "best" og spille på (grunn nevt ovenfor), men man kan finne ut konkret hva som har best hardware. Og i de fleste tilfeller vil jeg tro at PC ligger, om ikke ett hestehode, foran hele tiden vil jeg tro at PC holder seg..

 

Forskjellige personer spiller forskjellige spill.

 

EDIT: SKjønner deg virkelig ikke hvis du leste alt dette... føler selv at jeg igjen bare sa noe som har blitt sagt 1000 ganger i denne tråden allerede...

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...