Gå til innhold

Pc vs Konsoll, hva er best


Anbefalte innlegg

 

PS2 og X-BOX har bedre grafikk og ytelse enn en "vanlig" PC, jeg har valgt å kjøpe GTA San Andreas til PS2 fordi på PS2 lagger det ikke så jævlig! og det er ingen irriterene bugs!

6260642[/snapback]

 

den der tok jeg ikke... grafikken på en PS2 suger balle! dessuten lagger PS2 og xbox noe jævelig samtidig som en 10k PC med skjerm kan fåes med 7900GT, 1gb ram og AMD 64. dette er BETYDELIG krafigere enn både PS2, Xbox og GC. selv syntes jeg faktsik min PC er bedere enn 360 som jeg har lånt. dette er fordi 360 lagger/hakker noe voldsomt! dessuten er det store mengder med eterslep uanset TV ertter min erfaring.

6321772[/snapback]

 

En konsoll lagger langt mindre enn en PC. I tillegg har spillene færre bugs, og en konsoll henger seg nesten aldri.

 

Vent og se om PC-en din klarer de nyeste spillene om 5 år, evt. om den klarer HD-oppløsning, 4x AA, HDR, osv. i Oblivion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har ikke peiling på lagg hvis du tror at konsoll lagger mindre enn PC. INGEN spill på 360 som jeg har prøvd har vært deilige å spille mtp FPS. spillene har MYE flere bugs og det tar lenger tid mellom updates.

 

tror du skal se litt bedere etter og spørre deg litt rundt før du trekker noen konklusjoner. eneste fordelen jeg finner ved PS2 er at den er billig. dessuten har ikke pcen min hengt seg siden mars.. no 360 en gjorde i ett sett!

Lenke til kommentar

Angående GTA på PS2... Det lagger som fy enkelte ganger synes jeg, (les: Hunter med mye eksplosjoner), ihvertfall på den tynne versjonen. Grafikken er mye verre enn på PC, på PS er den så mørk og ''skitten'', og jeg sliter med å legge merke til like klare og mange detaljer som på PC-versjonen. Dog, jeg har ikke spilt det så utrolig mye på PS. En annen ting er at spill blir mye ''stivere'' på konsoll, i og med at man holder en kontroll med et par stikker som ikke er så bevegelige som musa.

 

Mine 50 øre

Lenke til kommentar
du har ikke peiling på lagg hvis du tror at konsoll lagger mindre enn PC. INGEN spill på 360 som jeg har prøvd har vært deilige å spille mtp FPS. spillene har MYE flere bugs og det tar lenger tid mellom updates.

 

tror du skal se litt bedere etter og spørre deg litt rundt før du trekker noen konklusjoner. eneste fordelen jeg finner ved PS2 er at den er billig. dessuten har ikke pcen min hengt seg siden mars.. no 360 en gjorde i ett sett!

6322609[/snapback]

 

Konsoll henger seg så og si aldri - PC-er henger seg hele tiden hvis man spiller mye på dem. FPS drops er heller ikke uvanlig selv om spillet flyter perfekt på flere steder. XBOX-en her i huset har ikke hengt seg én eneste gang.

 

 

At PC har flest bugs er udiskutabelt. Grunnen til at det tar lengre tid mellom updates på konsoll er at på konsoll haster det ikke.

 

Fordelen med PS2 er at man slipper å oppgradere PC-en hele tiden. Ved å åpne denne spoiler tag-en går du med på at det er DU som er ansvarlig for hyperventilering og evt. hjerteattakk som dette måtte påføre deg.

 

Med konsoll slipper man å legge 3000 kr i et Radeon/GeForce 9999 GLXTGGTK2K über haxx0r et-eller-forpult-annet som må byttes ut neste måned for å spille de spillene som kommer da. En konsoll varer til sammenligning i 5 år.

 

 

Nå som de hellige, almektige skjermkortene som eldes fortere enn First Price-brød er kritisert, samt et-par-hundre CS-fjortisser, fanboys, og grafikkhorer ligger på sykehuset pga. sjokk, kan jeg sove godt og vite at Darwins "Survival of the fittest" nok en gang har hjulpet samfunnet.

Lenke til kommentar

Konsoll er best, ferdig med saken :) PC er en arbeidsmaskin(hjelpemiddel), som man jobber til skolearbeid og i jobb sammenheng. Pc var grei før, husker hadde sånn F1 og Donald Duck spill i disket, da var det bare å stappe det inn i pcen. Pcen jeg sitter med nå, er seks år gammel, syns det holder godt ut :)

Endret av Spidy
Lenke til kommentar
du har ikke peiling på lagg hvis du tror at konsoll lagger mindre enn PC. INGEN spill på 360 som jeg har prøvd har vært deilige å spille mtp FPS. spillene har MYE flere bugs og det tar lenger tid mellom updates.

 

tror du skal se litt bedere etter og spørre deg litt rundt før du trekker noen konklusjoner. eneste fordelen jeg finner ved PS2 er at den er billig. dessuten har ikke pcen min hengt seg siden mars.. no 360 en gjorde i ett sett!

6322609[/snapback]

 

Konsoll henger seg så og si aldri - PC-er henger seg hele tiden hvis man spiller mye på dem. FPS drops er heller ikke uvanlig selv om spillet flyter perfekt på flere steder. XBOX-en her i huset har ikke hengt seg én eneste gang.

 

 

At PC har flest bugs er udiskutabelt. Grunnen til at det tar lengre tid mellom updates på konsoll er at på konsoll haster det ikke.

 

Fordelen med PS2 er at man slipper å oppgradere PC-en hele tiden. Ved å åpne denne spoiler tag-en går du med på at det er DU som er ansvarlig for hyperventilering og evt. hjerteattakk som dette måtte påføre deg.

 

Med konsoll slipper man å legge 3000 kr i et Radeon/GeForce 9999 GLXTGGTK2K über haxx0r et-eller-forpult-annet som må byttes ut neste måned for å spille de spillene som kommer da. En konsoll varer til sammenligning i 5 år.

 

 

Nå som de hellige, almektige skjermkortene som eldes fortere enn First Price-brød er kritisert, samt et-par-hundre CS-fjortisser, fanboys, og grafikkhorer ligger på sykehuset pga. sjokk, kan jeg sove godt og vite at Darwins "Survival of the fittest" nok en gang har hjulpet samfunnet.

6323055[/snapback]

 

PCen min har blitt brukt 24/7 med untak av når jeg har byttet deler.. den har ikke krasjet en gang med mindre jeg har prøvd å overklokke den så langt som mulig. det at xboxen din ikke har hengt seg en gang kan jeg dessverre ikke se på noe annet enn løgn da jeg har xbox og xbox 360 her akkurat nå og spessielt 360en henger seg ofte! typisk flere ganger om dagen. xbox henger seg og men pga updates så har dette blitt skjeldnere siden jeg fikk den i 2002.

 

det er heller ikke udiskutabelt at det er flere bugs på PC enn på konsoll. hvorfor i helvete skulle ikke PC spill bli testa like m mye for bugs som konsoll?

 

Updates kommer skjelden eller aldri til konsoll da de fleste ikke har xbox live eller lignende.. noe som gjør at det å fikse de bugsene som er der blir umulig for majoriteten!

 

dessuten er PCen ALLTID mye mer fleksibel

 

Enkelt personer kan også fikse på spillene og lage mods som igjen gjør at spill kan nytes lengere. ta f.eks oblivion. mange hadde problemeer her med grafikk og bugs men enkeltpersoner bestemte seg for å hjelpe communityet og mange problemer ble løst allerede innen få uker. først nå nylig har første offisielle patch fra bethesa kommet.

 

alt i alt er det bare en ting jeg kan si at konsoll er bedere på, og det er prisen. men jeg føler dette blir satt litt i skyggen mtp at PCspillere faktisk har mulighet for å skaffe seg spill graits uten at jeg skal gå mer inn på det.. :blush: dessuten får du mange fler muligheter. som å sitte her og diskutere et så openbart tema på internett.. spille musikk, bruke photoshop blabla.. ja musikk og DVD kan også spilles av på xbox men dette blir mere tungvindt.

Lenke til kommentar
PCen min har blitt brukt 24/7 med untak av når jeg har byttet deler.. den har ikke krasjet en gang med mindre jeg har prøvd å overklokke den så langt som mulig. det at xboxen din ikke har hengt seg en gang kan jeg dessverre ikke se på noe annet enn løgn da jeg har xbox og xbox 360 her akkurat nå og spessielt 360en henger seg ofte! typisk flere ganger om dagen. xbox henger seg og men pga updates så har dette blitt skjeldnere siden jeg fikk den i 2002.

6323930[/snapback]

360 er kanskje mer utsatt en forrige generasjons konsoller, ikke noe å si på det. Men en konsoll har aldri behov for at du trenger å ha de siste drivere til skjermkort, lydkort, hovedkort og hva det nå måtte være. Så lenge du holder PC-en din oppdatert er den såklart til en viss grad like så stabil som en konsoll.

 

det er heller ikke udiskutabelt at det er flere bugs på PC enn på konsoll. hvorfor i helvete skulle ikke PC spill bli  testa like m mye for bugs som konsoll?

 

Updates kommer skjelden eller aldri til konsoll da de fleste ikke har xbox live eller lignende.. noe som gjør at det å fikse de bugsene som er der blir umulig for majoriteten!

PC-spill har flere feil enn de du ser på konsoll. Det er et faktum, noe en hver burde kunne forstå.

 

Konsoll har et spesifikk oppsett av maskinvare. Dette fører til at utviklere koder spesifikt til dette noe som fører til mindre problemer. Stort sett alle konsoll-spill er fri for feil. Finnes såklart unntak, men dette gjelder mest titler som er hastet på markedet.

 

dessuten er PCen ALLTID mye mer fleksibel

 

Enkelt personer kan også fikse på spillene og lage mods som igjen gjør at spill kan nytes lengere. ta f.eks oblivion. mange hadde problemeer her med grafikk og bugs men enkeltpersoner bestemte seg for å hjelpe communityet og mange problemer ble løst allerede innen få uker. først nå nylig har første offisielle patch fra bethesa kommet.

Såklart er en PC mer fleksibel. Er den en maskin bare for spill? Nei. Ja, noen konsoller har flere funksjoner, men poenget er det fremdeles, da konsoller er laget for spill.

 

Mods er vel en av PC-spillenes største fordel. Patcher til PC kommer fortere pga. konsoll-spill sjeldent har problemer.

 

alt i alt er det bare en ting jeg kan si at konsoll er bedere på, og det er prisen. men jeg føler dette blir satt litt i skyggen mtp at PCspillere faktisk har mulighet for å skaffe seg spill graits uten at jeg skal gå mer inn på det.. :blush: dessuten får du mange fler muligheter. som å sitte her og diskutere et så openbart tema på internett.. spille musikk, bruke photoshop blabla.. ja musikk og DVD kan også spilles av på xbox men dette blir mere tungvindt.

Bare pris? Konsoller har en rekke fordeler.

 

- Spiller alle spillene i dens levetid (ca. 5 år)

- Store eksklusive titler

- Ingen oppgraderingskrav

- Enkelt å sette opp og starte spill. Ingen installasjon

- Spill fungerer med en gang

 

Ja når du skaffer deg spill gratis så støtter du virkelig spillindustrien, absolutt betydelig fordel :roll: Du skaffer deg en konsoll primært for å spille på. Hvorfor skal man sammenligne den med flerfoldigheten til en PC? Avspilling av musikk og DVD er uhyre enkelt på Xbox, blir akkurat det samme som å sette den i spilleren din hjemme i stua. Lurer veldig på hva du syns er tungvindt med det?

 

Å ta opp slike problemer her og der er ingen vits å ripe opp i. Dette er bare minoriteten uansett, de skriver høyest. Det finnes fremdeles mange millioner som aldri har hatt problemer med sin konsoll.

 

 

Skal man følge de siste spillene på en PC, så må du oppgradere veldig ofte. Minst hvert år. Prislappen vil variere ettersom du går over til en annen sokkel osv. Men prisen blir kanskje 3-5000 hvert år for det aller nyeste (dette forutsier at du vil alltid kjøre spill på maks instillinger). Kanskje mer i noen tilfeller.

 

En konsoll trenger du legge ut ca. 3000kr hvert 5 år. Alle spill fungerer fint i 5 år med minimalt med problemer som hakking og feil. Det grafiske vil bli overkjørt av PC-en mot slutten av dens levetid, men prisen rettferdigjør dette veldig.

Lenke til kommentar

Jeg *fatter* ikke hvor i all verden henter ideen om at man må oppgradere PC'en med 3-5000 hvert år for å kunne følge med. Spesielt søkt blir dette når dere sammenligner med konsoll. For det første: bruker dere 3-5k på en PC i året har dere etter 2-3 år en maskin som grafisk og ytelsesmessig knuser 3 år gamle konsoller. Uten tvil. For det er det absolutt *ingen* grunn til å legge ut 5k i året for en PC. Hva i all verden skal man bruke pengene på? Det eneste man egentlig trenger å oppgradere, er skjermkortet. Og bruker du først litt penger på skjermkortet når du kjøper det, er det ingen grunn til at det ikke skal holde i minst 2 år. Sannsynligvis lenger, om du ikke absolutt skal kjøre siste monsterspillet på maks. Men da har du igjen en maskin som knuser grafikken til et 2 år gammelt konsoll.

 

Sammenligninger slik som dette er rett og slett meningsløst.

Lenke til kommentar
Jeg *fatter* ikke hvor i all verden henter ideen om at man må oppgradere PC'en med 3-5000 hvert år for å kunne følge med. Spesielt søkt blir dette når dere sammenligner med konsoll. For det første: bruker dere 3-5k på en PC i året har dere etter 2-3 år en maskin som grafisk og ytelsesmessig knuser 3 år gamle konsoller. Uten tvil. For det er det absolutt *ingen* grunn til å legge ut 5k i året for en PC. Hva i all verden skal man bruke pengene på? Det eneste man egentlig trenger å oppgradere, er skjermkortet. Og bruker du først litt penger på skjermkortet når du kjøper det, er det ingen grunn til at det ikke skal holde i minst 2 år. Sannsynligvis lenger, om du ikke absolutt skal kjøre siste monsterspillet på maks.  Men da har du igjen en maskin som knuser grafikken til et 2 år gammelt konsoll.

 

Sammenligninger slik som dette er rett og slett meningsløst.

6331924[/snapback]

Vel, jeg har vært PC-spiller i 12år nå, så jeg tror jeg vet litt om hva jeg snakke rom. Såklart varierer prisen. Nå tenker jeg på at du alltid vil spille spillene på de høyeste instillingene. PC-en vil vare maks i 2år. Stort sett vil du måtte oppgradere skjermkortet hver 18 måned for å klare de siste titlene maksimalt.

 

Den PC-en jeg kjøpte nå for 3 år siden snart, var av det aller beste da jeg kjøpte den. Måtte allerede etter 1år kjøpe meg et nytt skjermkort for å holde tritt med utviklingen. Og et år etter var det et nytt et. Og i tillegg har jeg måtte oppgradere RAM 2 ganger.

 

Grunnen til at jeg kommer med dette er at konsoll-spill alltid vil være på maksimale instillinger. Noe du ikke vil kunne på en PC i like stor grad, da du må sette ned instillingene på spillene.

Lenke til kommentar

det går nesten ikke ann å spille førstepersons spill med konsoll (spill hvor man ser ut av øynene til den man styrer) men er overlegen på bil, fotball og slosste spill da.

 

men med pc så har man mange muligheter. man må tenke igjennom hva man har bruk for og hva som er best for det som man har bruk for...

Lenke til kommentar
Jeg *fatter* ikke hvor i all verden henter ideen om at man må oppgradere PC'en med 3-5000 hvert år for å kunne følge med. Spesielt søkt blir dette når dere sammenligner med konsoll. For det første: bruker dere 3-5k på en PC i året har dere etter 2-3 år en maskin som grafisk og ytelsesmessig knuser 3 år gamle konsoller. Uten tvil. For det er det absolutt *ingen* grunn til å legge ut 5k i året for en PC. Hva i all verden skal man bruke pengene på? Det eneste man egentlig trenger å oppgradere, er skjermkortet. Og bruker du først litt penger på skjermkortet når du kjøper det, er det ingen grunn til at det ikke skal holde i minst 2 år. Sannsynligvis lenger, om du ikke absolutt skal kjøre siste monsterspillet på maks.  Men da har du igjen en maskin som knuser grafikken til et 2 år gammelt konsoll.

 

Sammenligninger slik som dette er rett og slett meningsløst.

6331924[/snapback]

 

Bare prosessoren holder i 3 år. Man må regne med å bytte skjermkort, og sette inn mer RAM årlig. Ingen PC, uansett hvor god den er, kan spille de nyeste spillene om 5 år.

 

Edit: Kjøpte en god PC i 2003, året etter kom Far Cry, og da var den plutselig utdatert.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
da har du treg PC. get over it.

6331258[/snapback]

 

Og med dette innlegget beviser du dine HW-kunnskaper. Har opplevd FPS-drops på ALLE PC-ene jeg har hatt, selv om spillet flyter perfekt.

 

Jeg har aldri opplevd nevneverdige bugs på konsoll, har derimot ikke tid til å ramse opp alle bugsa jeg finner i PC-spill.

 

TCi har også listet opp et par fordeler med konsoll. I og med at det finnes Linux til PS2 er det ikke så veldig vanskelig å laste ned mods, og fleksibiliteten på konsoll er upåklagelig.

Lenke til kommentar
det går nesten ikke ann å spille førstepersons spill med konsoll (spill hvor man ser ut av øynene til den man styrer) men er overlegen på bil, fotball og slosste spill da.

 

men med pc så har man mange muligheter. man må tenke igjennom hva man har bruk for og hva som er best for det som man har bruk for...

6332213[/snapback]

Det kan jeg si meg enig i. Men FPS på konsoll har noen endringer i forhold til PC-varianten. Fiendene blir plassert stort sett på det horisontale planet og har litt dårligere egenskaper. Dette er en av grunnene til at jeg ser fram til Wii, som kan redefinere hvordan FPS på konsoll blir.

 

Såklart har PC-en flere muligheter. Nå var jo ikke PC-en laget for å spille på i starten heller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...