Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er batong lovlig?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Maglite 3D, 4D og 6D fungerer vel fint som batong/balltre?

Skulle gjerne hatt noe slikt, da en idiot klarte og knekke nesa mi forrige helg.

 

Og det er ypperlig eksempel på denne posten, da det eneste jeg hadde gjort han var å holde en høffelig tone og til og med gi han en sigarett.

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maglite 3D, 4D og 6D fungerer vel fint som batong/balltre?

Skulle gjerne hatt noe slikt, da en idiot klarte og knekke nesa mi forrige helg.

 

Og det er ypperlig eksempel på denne posten, da det eneste jeg hadde gjort han var å holde en høffelig tone og til og med gi han en sigarett.

6001304[/snapback]

[sarkasme]Du må bare holde deg unna slike "miljøer"[/sarkasme]

Lenke til kommentar
Maglite 3D, 4D og 6D fungerer vel fint som batong/balltre?

Skulle gjerne hatt noe slikt, da en idiot klarte og knekke nesa mi forrige helg.

 

Og det er ypperlig eksempel på denne posten, da det eneste jeg hadde gjort han var å holde en høffelig tone og til og med gi han en sigarett.

6001304[/snapback]

 

Du får kjøpt ganske korte aluminiumsballtrer... Passer perfekt i jakkeermet! ;)

Lenke til kommentar

hakke peil om den cs-gassen er ulovlig, men det er vel det ultimate å ha med seg ut på byen en sen kveld... tar lite plass, og du trenger ikke slå igjen... bare spraye på å le... :D hadde den med hver kveld vi var ute i tsjekkia!

 

sprettert er nok ulovelig ja, men vi snakker ikke da om sprettert man lager selv av en pinne assa.. glemte at jeg hadde en slik også :p

eneste som er teit er at man ikke får tak i strikk til den. spurte top secret i oslo, men fikk til svar at det hadde de i hvertfall ikke, ettersom den var veldig ulovlig.

dscn79841qx.th.jpg dscn79861qi.th.jpg

Lenke til kommentar
CS-gass er jo bedre kjent som pepperspray, hvis jeg ikke tar feil?

 

Ganske godt spørsmål om det er lovlig i Norge eller ikke... Noen som vet?

6008082[/snapback]

 

 

nei, CS-gass er ikke det samme som pepperspray. CS gass er enda værre...

 

CS Incapacitant Spray is used as a temporary incapacitant, to subdue attackers, or persons who are violently aggressive, by many police forces. The chemical reacts with moisture on the skin and in the eyes causing a burning sensation and the immediate forceful shutting of the eyes. Reported effects can include tears streaming from the eyes, running nose full of mucus, burning in the nose and throat areas, disorientation, dizziness and restricted breathing. In highly concentrated doses it can also induce severe coughing and vomiting.
Lenke til kommentar

 

nei, CS-gass er ikke det samme som pepperspray. CS gass er enda værre...

 

6010220[/snapback]

 

Er den nå det? Alle som har gjort rekrutt skolen har fått testet det, og flere som fikser å stå i kammeret. Derimot får ikke politiet bruke pepperspray på seg selv i opplæring av bruken av den.

 

Har hørt at narkomane og bikkjer fint fikser CS...

Kjipt om enn får en narkobikkje etter seg da! :p

 

Men strengt tatt så er det beste forsvaret å bruke huet!

Ta forhåndsregler så går det alltid(minus noen utrolig sjelde ganger) godt!

Lenke til kommentar

Sjekk på spyshop, de har en spray som er genial. Lukt, farge og noe peppergreier. Hverken pepperspray eller Cs-gass er lov for private sier politiet, så det blir beslaglagt. Men alt er jo "lov" om det er selvforsvar/nødverge...

Endret av Leben
Lenke til kommentar
hakke peil om den cs-gassen er ulovlig, men det er vel det ultimate å ha med seg ut på byen en sen kveld... tar lite plass, og du trenger ikke slå igjen... bare spraye på å le... :D hadde den med hver kveld vi var ute i tsjekkia!

 

sprettert er nok ulovelig ja, men vi snakker ikke da om sprettert man lager selv av en pinne assa.. glemte at jeg hadde en slik også :p

eneste som er teit er at man ikke får tak i strikk til den. spurte top secret i oslo, men fikk til svar at det hadde de i hvertfall ikke, ettersom den var veldig ulovlig.

dscn79841qx.th.jpg dscn79861qi.th.jpg

6008813[/snapback]

 

 

De selger i hvert fall slik sprettert og løs strikk på Army shop på Ski Storsenter. Merkelig at de kan selge et produkt som er ulovlig å inneha i følge norsk lov, egentlig.

Lenke til kommentar
Har hørt at narkomane og bikkjer fint fikser CS...

6010273[/snapback]

 

Er du narkoman har du nok større problemer enn å måtte bry deg om CS-gass.

 

Uansett må jeg stille spørsmål om hvor du har tenkt til å ha denne batongen når du er ute på byen. Hvis du blir tatt med den på byen blir du nok anmeldt av dørvakter. Har vært borti et lignende tilfelle før, og han ble anmeldt.

Lenke til kommentar

Han snakker om og ha den i bilen. Noe jeg skjønner veldig godt hvis han kjører mye i sentrum på natterstid. Mange taxisjåfører har slikt.

 

Har selv måtte rive to stk ut fra baksete etter at de har hoppet inn når jeg har stoppet i kryss.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Har hørt at narkomane og bikkjer fint fikser CS...

6010273[/snapback]

 

Er du narkoman har du nok større problemer enn å måtte bry deg om CS-gass.

 

Uansett må jeg stille spørsmål om hvor du har tenkt til å ha denne batongen når du er ute på byen. Hvis du blir tatt med den på byen blir du nok anmeldt av dørvakter. Har vært borti et lignende tilfelle før, og han ble anmeldt.

6011515[/snapback]

 

Har du jakke på deg, så kan du jo ha den i enten jakkeermet eller ei lomme...

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg kommer til å få litt problemer med å forklare poltiet om det sverdet jeg tilfeldig hadde under setet som nå sitter spydda inni sigøynern som prøvde å rane meg...

6012795[/snapback]

:lol:

 

 

Ja, de har det bedre hengende høyt oppe på veggen, men vil ikke ha dem over senga.

 

Vurderer å begynne å samle, men det er dyrt.

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar
jeg vil ikke havne i bråk, så derfor har jeg skaffet meg et handvåpen arsenal:

dscn79817mq.th.jpg  :w00t:

kanskje teit å legge ut bilde av det her, men shit heller, er vel ingen som blir så provosert at de rapporterer det, det er jo ikke noen oppfordring til at andre skal handle stål i metersvis heller... har det bare for fun... kjøpt på en skoletur til tsjekkia

5999706[/snapback]

uansett hvilken situasjon du bruker det dær blir du dømt som den skyldige. samma fan om angriper har balltre eller kniv

 

 

 

men megafett da :D. har en del ulovlige våpen selv :D

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Sjekk på spyshop, de har en spray som er genial. Lukt, farge og noe peppergreier. Hverken pepperspray eller Cs-gass er lov for private sier politiet, så det blir beslaglagt. Men alt er jo "lov" om det er selvforsvar/nødverge...

6011442[/snapback]

 

 

alt er ikke lov nei, hvis du f.eks går rundt med pepperspray og blir slått ned og bruker den for å beskytte deg(nødverge) så får du kanskje ikke straffet for å ha brukt den, men for å ha hatt den....

 

nødverge gir deg ikke lov til alt

 

PS. ja, jeg vet hva jeg snakker om, har lært masse om det og lignende...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...