Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er batong lovlig?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

nei, CS-gass er ikke det samme som pepperspray. CS gass er enda værre...

 

6010220[/snapback]

 

Er den nå det? Alle som har gjort rekrutt skolen har fått testet det, og flere som fikser å stå i kammeret. Derimot får ikke politiet bruke pepperspray på seg selv i opplæring av bruken av den.

 

Har hørt at narkomane og bikkjer fint fikser CS...

Kjipt om enn får en narkobikkje etter seg da! :p

 

Men strengt tatt så er det beste forsvaret å bruke huet!

Ta forhåndsregler så går det alltid(minus noen utrolig sjelde ganger) godt!

6010273[/snapback]

 

Nå er da de to tre tabelettene de fyrer opp i den velkjente gassbua litt mindre konsentrasjon enn de CS-gass granatene de bruker til å spre demonstranter i enkelte deler av verden da... det er jo snakk om 2-3 tabeletter i ei gassbu vs flere hundre ganger konsentrasjonen i bare en granat alene, er det ikke?

 

At enkelte rekrutter er "macho" og tåler det er vel ok, det er vell påvist en viss prosentdel som ikke reagerer like kraftig på gassen...andre har bare veldig høy smerteterskel...

 

At Politiet ikke får bruke pepperspray i trening har vel med at de har brukt kjemisk pepperspray, ikke naturlig? Den kjemiske har større senskader enn naturlig (som i teorien ikke skal ha noen?), blant annet kan du miste synet?

 

Narkomane?

 

tja:

Studies on the use of CS on the public have noted that it may be ineffective against persons who are either mentally ill or who are under the effects of alcohol
Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg prøve og smugle 2bokser tåregass og 2bokser pepperspray gjennom Tyskland-Polen-Norge, det gikk ikke :p

 

Han i butikken sa jeg måtte ha lege bistand hvis det gikk over 30min med pepperspray, eller tåregass i øyet. Etter 2min skulle jeg visst legge på is :D

 

Jeg og en kamerat spraya ned gangen på et hotell , så kommer Norsk læreren min og begynner og gråte ;D

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Har hørt at Alu balltre ikke er mye tess, da det er veldig dyrt, og dårlig til slik "bruk".

Treballtre derimot er heller ikke så mye bedre, men hvis mann lar det ligge i et bad med vann i et døgn, så skal tre bli mye hardere og holdbart til slik "bruk".

 

Vegardostrem: Var dette den norske toll som sa det?

Lenke til kommentar

Tullball.. er ikke et så stort behov for å ha noe våpen i bilen her i Norge uansett så tror jeg du kommer ut for mere bråk hvis du plutselig drar fram et balltre hvis du blir rana(eller lignende noe jeg tviler kommer til å skje i det hele tatt) enn om du bare gir fra deg det de vil ha.. Vet aldri hva ranere kan gå rundt med, og de kan sannsynligvis bruke de våpena mye bedre enn du kan bruke et balltre..

Lenke til kommentar

Pepperspray er ulovlig. Du kan få kjøpt forsvarspray som er lovlig for bruk i Norge. Pepperspray er i tillegg helt jævlig, og hvis du mot formodning velger å bruke det på en person, skal du være klar over at du er personlig ansvarlig for vedkommendes liv den neste timen. Personen er overhodet ikke i stand til å ta vare på seg selv. Selv om peppersprayen ikke direkte er farlig, er det mennesker som har hoppet utfor broer, løpt ut i trafikken etc. og blitt drept etter de har blitt sprayet med pepperspray.

 

Det er også mennesker som er imune mot pepperspray, og personer som er veldig ruset har pepperspray kanskje ingen effekt på...

 

CS-bua i millitæret er ingenting i fohold til en god dose pepperspray. Jeg har prøvd begge, og ville aldri brukt pepperspray på noen.

Lenke til kommentar

det er forskjell på batong og teleskop baong. vanlig batong er ulovlig siden det er hva politioet bruker og de skal ha en fordel om de må forsvare seg. kun politioet skal "kunne" batong triks.......

 

teleskop batong er sånn liten greie man slenger ut og et stålrør fyker ut, som en kort, feit teleskop fiskestang av stål. :p

 

hadde en selv før, vettkje hvor den er blittav. kjøpte den sammens med slåsshanske jeg fortsatt har :D

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...