Gå til innhold

BSD/UnixBSD/UnixDen åpne puben


Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at faren er over for denne gang. Siden BSD/UNIX-forumet her på hw.no er det desidert største forumet for BSD/UNIX-diskusjon, vil dette forumet ifølge de siste signalene fra admins overleve slankingen som vil skje i løpet av september. Men de ser ikke ut til å være så fornøyd med aktiviteten her. Kanskje vi alle burde gjøre noe med det, slik at vi også i fremtiden kan diskutere BSD/UNIX-relaterte temaer i et eget BSD/UNIX-forum...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, folk (generelt) burde skjønne at kvantitet ikke er det samme som kvalitet.

Men ja, det er en god ting hvis vi får litt mer aktivitet her. Det ser ut som folk fra Norge som bruker BSD

a) ikke har problemer

b) foretrekker å stille spørsmål / finne løsning et annet sted enn i et norskspråklig forum.

Lenke til kommentar
Men de ser ikke ut til å være så fornøyd med aktiviteten her. Kanskje vi alle burde gjøre noe med det, slik at vi også i fremtiden kan diskutere BSD/UNIX-relaterte temaer i et eget BSD/UNIX-forum...

Er det plutselig et krav at hver kategori må produsere X antall tråder pr. dag? :)

 

Jeg liker denne delen av forumet mye bedre en andre, mye p.g.a tempoet og mer seriøse temaer.

Lenke til kommentar
Er det plutselig et krav at hver kategori må produsere X antall tråder pr. dag? :)

 

Jeg liker denne delen av forumet mye bedre en andre, mye p.g.a tempoet og mer seriøse temaer.

Man kan faktisk bla seg frem og tilbake i trådene og plukke opp nyttige tips. Og jeg kan ikke huske at det har vært mange "flame wars" på dette forumet, her er trådene stort sett meget seriøse. Nå fikk altså dette forumet leve enn så lenge, håper administratorene ser på mer enn bare statistikk og også ser på innholdet, hva folk faktisk poster om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
...

hva syns dere om skriveborde mitt? ganske søt Asus EEE 1000HE med eeebuntu :)

noen tips triks som kan være nyttige på hvordan jeg kunne lagt opp skriveborde mitt

Dette er en feilpost. Den åpne puben er for BSD og Unix, ikke Ubuntu eller Linux. Du burde se i Den frie kafeen. Eller aller helst er dette en port for Screenshot av Linux-desktop.

 

Edit: Ser at du har posten identisk post i Den frie kafeen. Hvorfor, håper du på flere svar da?

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Nå er det ikke alt for lenge til FreeBSD 8.0 kommer. Men jeg likte ikke resultatene Phoronix kom frem til, at Ubuntu ga FreeBSD bank i de fleste benchmarks. Får håpe at utviklerne bak FreeBSD gjør noe med det slik at FreeBSD henger med utviklingen.

Å - det er vel bare det vanlige - alt av debugging står på frem til release'n slippes.

Og så kan det hende at de finner noen muligheter til å øke ytelsen i den første tiden etter release, slik at man får bedre ytelse ved å oppgradere til 8.0-stable 1 2 mnd etter release

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Det meldes forøvrig (på freebsd-stable mailinglista) om at noen har problemer med vedig treg boot fra zfs når de bruker FreeBSD 8.0-RC2.

Og det kan bli en potensiell show-stopper for FreeBSD 8.0-RELEASE. Det er i hvert fall ikke noe problem med zfsboot i Solaris 10, boot fra en ZFS-disk i Solaris 10 er minst like rask som fra en UFS-formatert partisjon.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tja, jeg liker at de velger å finpusse fremfor å slippe noe som er "uferdig". 2 måneder over tiden er vel heller ikke spesielt mye i historisk sammenheng?

 

Noen som vet hva som er forskjellen på de ISOene som ble lastet opp til mirrors for noen dager siden, og de som er sluppet nå?

 

Samme filnavn (8.0-RELEASE-amd64-dvd1.iso.gz), men forskjellig md5sum.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Melding som jeg ikke har sett før. Fikk den da jeg oppgraderte en maskin som har kjørt FreeBSD 6.2-stable i flere år:

Copyright (c) 1992-2009 The FreeBSD Project.
Copyright (c) 1979, 1980, 1983, 1986, 1988, 1989, 1991, 1992, 1993, 1994
The Regents of the University of California. All rights reserved.
FreeBSD is a registered trademark of The FreeBSD Foundation.
FreeBSD 8.0-RELEASE #0: Sat Nov 21 15:02:08 UTC 2009
[email protected]:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC
Preloaded elf kernel "/boot/kernel/kernel" at 0xffffffff80ec1000.
Preloaded elf obj module "/boot/kernel/geom_mirror.ko" at 0xffffffff80ec11a8.
Preloaded elf obj module "/boot/kernel/snd_ich.ko" at 0xffffffff80ec1858.
Preloaded elf obj module "/boot/kernel/sound.ko" at 0xffffffff80ec1e80.
Preloaded elf obj module "/boot/kernel/ichsmb.ko" at 0xffffffff80ec2528.
Preloaded elf obj module "/boot/kernel/smbus.ko" at 0xffffffff80ec2a90.
Timecounter "i8254" frequency 1193182 Hz quality 0
Calibrating TSC clock ... TSC clock: 2010312667 Hz
CPU: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ (2010.31-MHz K8-class CPU)
 Origin = "AuthenticAMD"  Id = 0x20ff0  Stepping = 0
 Features=0x78bfbff<FPU,VME,DE,PSE,TSC,MSR,PAE,MCE,CX8,APIC,SEP,MTRR,PGE,MCA,CMOV,PAT,PSE36,CLFLUSH,MMX,FX
R,SSE,SSE2>
 Features2=0x1<SSE3>
 AMD Features=0xe2500800<SYSCALL,NX,MMX+,FFXSR,LM,3DNow!+,3DNow!>
 AMD Features2=0x1<LAHF>
L1 2MB data TLB: 8 entries, fully associative
L1 2MB instruction TLB: 8 entries, fully associative
L1 4KB data TLB: 32 entries, fully associative
L1 4KB instruction TLB: 32 entries, fully associative
L1 data cache: 64 kbytes, 64 bytes/line, 1 lines/tag, 2-way associative
L1 instruction cache: 64 kbytes, 64 bytes/line, 1 lines/tag, 2-way associative
L2 2MB unified TLB: 0 entries, disabled/not present
L2 4KB data TLB: 512 entries, 4-way associative
L2 4KB instruction TLB: 512 entries, 4-way associative
L2 unified cache: 512 kbytes, 64 bytes/line, 1 lines/tag, 16-way associative
WARNING: This architecture revision has known SMP hardware bugs which may cause random instability
real memory  = 1073741824 (1024 MB)

ok, egentlig så installerte jeg FreeBSD 8.0 på en ny slice.

Bra at det kun er en enkjernet prosessor i maskina da. :grin:

Endret av tingo
Lenke til kommentar
ok, egentlig så installerte jeg FreeBSD 8.0 på en ny slice.

Bra at det kun er en enkjernet prosessor i maskina da. :grin:

Øh, hvorfor det? FreeBSD har da ingen problemer med å takle flerkjernete prosessorer. Selv har jeg kjørt en maskin med Intel Core2 Duo E6300 både på FreeBSD og OpenBSD uten problemer. På jobben kjører jeg nå en maskin med en dual core Xeon E5502. Det går også ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...