Gå til innhold

FlatTV (LCD Plasma): Kjøp- og tips guide

Anbefalte innlegg

Innbrenning slik du forklarer det vil ikke normalt bli dekkt av garanti,men du kan høre hva Panasonic sier.

Prøv å kjør en 24t hvitvask fra meny eller DVD for å berge skjermen.

Ta å opprett en NY tråd i tv-apparater,mulig du får mere hjelp og flere som leser innlegget.

Lykke til :thumbup:

Endret av spaltcha
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Innlegg fra en tilsvarende tråd er flyttet over i denne. Da forumet kategoriserer innlegg etter når de ble opprettet kan det forekomme at noen innlegg ikke ligger i kronologisk rekkefølge.

Husk å bruke, søkefunksjonen før opprettelse av nye tråder.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

• 5 uker senere...
38. tilføyd 10.09.06. Takk av EvoZ

Responstid (oppdateringsfrekvens) er også et nøkkeltall man bør se på men vær skeptisk, her også er det forskjellige måter å responstid på. Noen kjører gjennom Rød>grønn>blå, noe som vil gi et høyere tall, i mens noen kjører som kun fra sort>hvit som følgelig tar kortere tid. Be om en demostrasjon i butikken, gjerne en fotballkamp (som sies å teste reponstid på det beste).

I dette punktet fremstår Responstid og Oppdateringsfrekvens som det samme.

Opdateringsfrekvens forteller hvor mange ganger i sekundet en TV klarer å ta i mot nytt bilde.

Responstid sier kun hvor fort TV-faktisk klarer å skifte bildet.

Det er faktisk en vesentlig forskjell....

• 2 måneder senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Nå vekker jeg liv i en gammel tråd her, jeg er forvirret!!!! Det er ganske enkelt, dette er de 2 tv'ene det står mellom, hvis noen har et bedre forslag til ca. samme pris (+/- 1000) rop ut!! Tv'ene det står mellom er:

LCD

og

Plasma

Hovedgrunnen til tv kjøp, er PS3 =)

En betydelig forskjell er at LCD-en er FullHD mens plasmaen er HDready.

Er smått usikker på hvorvidt spørsmålet mitt hører hjemme i denne tråden eller ei, men da jeg føler at problemet mitt er akkurat trivielt nok til ikke å "fortjene" en egen tråd, sjanser jeg på å spørre her:

Er det en veldig spesiell grunn til at Panasonic TX-L32C10E IKKE har støtte for Riks-TV, selv om den har innebygd dekoder? Jeg prøver å få den til å fungere med et kort fra Riks-TV. Har CAM-modul, og TV-en støtter jo DVB-T (eller hva det nå heter), så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være et problem. Finner som antydet ikke TV-en blant "støttede TV-apparater" på Riks-TV sine hjemmesider.

På forhånd takk for all hjelp :)

Endret av Raspeball
  • 2 måneder senere...

Vil bare belyse temaet LED-TV, som er samme betegnelsen på to typer teknologi, og som er vidt forskjellig.

Kant-LED (edge LED)

Lysdioder i ytterkant av skjerm til å belyse LCD-panelet. Dette tillater produsentene å lage tynnere TVer, gjerne 3 cm tykke. Fordel? Tynnere TV

Bak-LED

Lysdioder i bakkant av TV for å belyse LCD-panelet. Det er en erstatning til den tradisjonelle CCFL-belysning, og vil gi mye bedre svartnivå ettersom lysdiodene kan slås av i de områder hvor det skal være svart. Ved CCFL må lyset være på konstant, noe som vil gi en lysskjær selv om TVen er svart. Fordel? Bedre kontrast (svartnivå)

• 1 måned senere...

Var innom Elkjøp Megastore på Ullevål forleden og kikket på TVer, deriblant en Panasonic G10. Det må ha vært noe med lysforholdene, for TVen så helt forferdelig ut - grått og livløst bilde nesten uten kontrast. Det var trist å se for en plasma-eier som meg selv hvor utrolig elendige plasma-TVene så ut i forhold til f.eks. LED-TVene til Samsung. Forstår godt at plasma selger dårlig når det er sånn det skal være!

Ikke det at det påvirker mitt valg av TV, Samsung-plasmaen her i huset er som et familiemedlem :)

• 2 måneder senere...

Jeg og to venner jeg bor sammen med skal gå til innkjøp av en ny tv. 42" Vi står fast mellom plasma og lcd. Tv'en kommer i hovedsak til å bli brukt til å se på Premier League og vanlig tv, samt koble pc'en opp med tv'en og se film og litte grann Fifa-spilling.

Ut i fra dette, ville dere anbefalt plasma eller lcd?

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...