Gå til innhold

FlatTV (LCD Plasma): Kjøp- og tips guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nær sagt alt mulig... Jeg ser fotball, hockey, nyheter og et og annet program på Discovery etc. Ungene ser tegnefilmer og diverse barnefilmer. Fruen ser litt på serier. Vi ser ikke så mye på film egentlig, men det blir en og annen. Synes prisen er høy nok, jeg :!: Jeg trenger ikke siste nytt på TV fronten, tror jeg da.

Lenke til kommentar
Da ville jeg nok heller valgt en plasma som er et mye bedre kjøp sålenge man ikke er veldig ivrig på databruk på skjermen.

Panasonic 42" PX80 til 7.950 kr.

Takker for tipset, men vi sitter ganske nært til tv'en, ca 3 meter. Er ikke 42" litt i drøyeste laget da? Burde kanskje vurdert 37" varianten? Endret av Ravis
Lenke til kommentar
Da ville jeg nok heller valgt en plasma som er et mye bedre kjøp sålenge man ikke er veldig ivrig på databruk på skjermen.

Panasonic 42" PX80 til 7.950 kr.

Takker for tipset, men vi sitter ganske nært til tv'en, ca 3 meter. Er ikke 42" litt i drøyeste laget da? Burde kanskje vurdert 37" varianten?

Vel, det er en smaksak. Selv sitter jeg ikke noe lengre unna og en 42" synes jeg er helt passe, mens min kollega sier han ikke kunne hatt større enn 37".

Ta turen innom en butikk og se forskjellen - det ville jeg gjort. :)

Lenke til kommentar
Da ville jeg nok heller valgt en plasma som er et mye bedre kjøp sålenge man ikke er veldig ivrig på databruk på skjermen.

Panasonic 42" PX80 til 7.950 kr.

Nå har jeg lest litt og fått øynene opp for bruksområder etc. PC-en min står på andre siden av veggen, så det kan absolutt bli aktuelt å koble denne opp til tv'en. I tillegg sysler jeg med tanken med å kjøpe et mediasenter å koble hele sulamitten sammen. Jeg regner nesten med at Samsung'en da vil passe behovet mitt bedre da.

 

Beklager forresten at jeg sporet av denne flotte tråden..

:cry:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Galvanisk skille, er det noe antenne greier, eller må jeg ha det? Skal ikke se på noe TV programmer, siden jeg ikke får inn signaler etter det derre Riks-TV tullet kom ut. Så jeg kommer vel ikke til og trenge det når jeg kun skal bruke LCD tv'en til bare PC/PS3/X360 og DVD/Blu-Ray?

Lenke til kommentar
28.

Jeg anbefaler personlig en overspenningsvernstikkontakt. Jeg bruker en fra Belkin som jeg har koblet Tv-en, Xbox360s, DVD spilleren og surroundsettet til. Da er du sikret mot overspenningsfeil. Dette skjer gjerne hvis lynet slår ned på ett eller annet.

 

Dette hjelper vel kun dersom stikkontaktene er jordet. Et overspenningsvern må jo ha et sted å sende surge'n.

Siden det stort sett er kjøkken som har jordede stikk, er vel nytten ift lyn marginal?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hører at plasma er bedre til tv-titting mens lcd er bedre til spilling på pcen og sånn. Jeg tenker på en ny tv og bruker den hovedsakelig til tv/film titting, ser ganske mye på film og har tenkt til å skaffe et ordentlig hjemmekino anlegg. Men det der med innbrenning i skjermen høres litt skummelt ut, at hvis jeg glemmer tven på så kan den bli ødelagt og sånn. Er plasma helt ubrukelig til pc? Sånn litt spilling av og til bare. Slik jeg har fått intrykk av gir jo plasma mer for pengene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er "viktigst"; Full HD eller god kontrast?

 

Begge disse tv-ene koster per dags dato 5995,- og er 37"

 

 

Hitachi med full HD:

 

 

 

 

Hitachi 37''

 

post-153661-1220266703_thumb.jpg

 

Spesifikasjoner for Hitachi 37" LCD-TV

L37V01E

Type TV LCD

Skjermstørrelse i tommer 37

Oppløsning 1920x1080

Normal oppløsning 1080p

Lysstyrke (cd/m2) 500

Kontrast 800:1

Responstid (ms) 8

Bildeformat 16:9

Fargesystem PAL/SECAM

 

Innebygget tuner 2

Komponent video 1

HDMI kontakt 2

HDMI med HDCP 2

Scartkontakter (totalt) 2

Scart med RGB 2

S-video kontakt 1

PC-inngang via VGA

 

 

 

 

Samsung med 10 000:1 kontrast:

 

 

 

 

 

Samsung 37"

 

Spesifikasjoner

 

post-153661-1220267296_thumb.jpg

 

Skjermstørrelse 37"

HD-klar Ja

Full HD Nei

Oppløsning 1 366 x 768

Lysstyrke 500 cd/m²

Super Clear Nei

LED Smart Lighting Nei

Dynamisk kontrast 15 000:1

Wide Color Enhancer 2 Nei

Movie Plus Nei

Bildeformat 16:9

Betraktningsvinkel 175/175

DNIe™ Ja

100Hz Motion Plus Nei

Scart 2

PC-inngang (D-sub) 1

HDMI 2

 

I spesifikasjonene på samsungs hjemmeside står det 15 000:1 i kontrast, men det er nok bare 10 000:1 (dvs, det er det som er skrevet alle andre plasser)

 

 

 

 

Begrunn gjerne svaret;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...