Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Noen her som har denne m1710 maskinen og kan teste full oppløsning (1920x1200) i berømte condition zero? Greier maskinen å kjøre dette flytende? (Dette er antakelig et dumt spørsmål :p )

 

Må bare ha det bekreftet!

8242007[/snapback]

 

Jeg har ikke spillet og får ikke testet det. Men har spilt FarCry i 1920.1200 med absolutt alt på fullt, inkludert AA, og det går flytende. :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AAAAAAH...får XPS'en min i dag eller i morgen iløpet av kvelden!! Har jeg noe å glede meg til?? =D Men har så mye adrenalin i kroppen at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre først med den...Skal jeg installere nødvendig software, eller peise på med spill, eller hva?!?! Lage flere partisjoner eller rett og slett bare spise en kjeks? :D

Lenke til kommentar
AAAAAAH...får XPS'en min i dag eller i morgen iløpet av kvelden!! Har jeg noe å glede meg til?? =D  Men har så mye adrenalin i kroppen at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre først med den...Skal jeg installere nødvendig software, eller peise på med spill, eller hva?!?! Lage flere partisjoner eller rett og slett bare spise en kjeks? :D

8256401[/snapback]

 

Kjøpt med Vista eller XP?

Lenke til kommentar

sikkert med vista.

 

Enkelt oppsett er å laste ned all driverne fra dell.

 

Sett inn mediadirect cd, velg alternativ 1. Den sletter partisjoner og lager ny C + 2GB for mediadirect. Så sett inn vista dvd og installer på nytt, når det er ferdig setter en inn mediadirect igjen og følger instrukser.

 

Så krymper en C med 25-29G og lager en lagringspartisjon.

 

Har opplevd 1 gang at vista startet kun med blåskjerm, selv i sikkermode og med reparer med dvd.

 

Da kan en boote en live cd og ihvertfall hente noen filer fra andre partisjon.

 

Men idiotiske er at hvis en skal ha mediadirect så slettes lagringspartisjonen, må vel være en annen måte å installere dette på.

Lenke til kommentar

Hei, ser at de ikke har Vista skjermdrivere under Geforce Go 7 serien på siden til Nvidia. Har en Geforce Go 7950 GTX på min maskin. Skulle gjerne likt å oppdatere drivere i framtiden. Regner med det går an å bruke desktop driverne til Nvidia på bærbare om du lurer deg rundt? Ellers får jeg ikke innstallere dem.

Lenke til kommentar

Hei =)

 

 

Er det noen her som kan hjelpe meg å finne en docking-stasjon til min Dell XPS M1710?

 

Er litt kjipt å koble i skjermkabel, mus- og tastaturkabler og strømkabel for hver gang jeg skal flytte på den.

 

En ting til, funker det å bruke fjernkontroll til Windows XP på XPS 1710?

Lenke til kommentar
Hei =)

 

 

Er det noen her som kan hjelpe meg å finne en docking-stasjon til min Dell XPS M1710?

 

Er litt kjipt å koble i skjermkabel, mus- og tastaturkabler og strømkabel for hver gang jeg skal flytte på den.

 

En ting til, funker det å bruke fjernkontroll til Windows XP på XPS 1710?

8261694[/snapback]

 

Dockingstasjon er svart på tidligere i denne tråden; Post #855

Lenke til kommentar
altså jeg har sletta media direct, er det noen mulighet til å fixse media direct igjen når jeg skal eventuelt legge inn vista om et par "år" har media direct cd.

8258254[/snapback]

 

 

 

Så vidt eg har forstått så innstallerer du da mediadirect før du innstallerer windows på nytt siden mediadirect skal ligge på en egen partisjon!

Lenke til kommentar

Jeg står på nippet til å bestille en XPS 1710 nå, men lurer på en liten ting angående medfølgende programvare. Jeg vil sannsynligvis foreta en ren nyinstallering av Vista, så det hadde vært fint om noen som nettopp har mottatt denne XPS-en kunne svare (så jeg ikke trenger å vente helt til live-chatten til Dell starter klokka 12 :p

 

Tidligere i denne tråden ble det skrevet:

Sett inn mediadirect cd, velg alternativ 1.  Den sletter partisjoner og lager ny C + 2GB for mediadirect. Så sett inn vista dvd og installer på nytt, når det er ferdig setter en inn mediadirect igjen og følger instrukser.

8257803[/snapback]

I bestillingen min som er klar til å sendes, er det inkludert: "Systemmedia: Inspirion ressurs-DVD - Vista (feilsøkingsprogrammer og drivere)".

 

Spørsmålet mitt er da: Inkluderer denne Systemmedia-DVD-en full Windows Vista installasjon? Eller er det bare diverse drivere og ekstraprogrammer på denne? Fra sitatet fra EG-s over, virker det som det følger med Vista DVD. Stemmer dette? Følger det i tillegg med en egen Mediadirect-CD? Jeg vil gjerne ha det inn med teskje! :)

Lenke til kommentar
det følger med ren vista dvd uten drivere og installerte prøveprogram.

 

Samt mediadirect 3 cd.

8265386[/snapback]

 

Takker! Fikk også lignende svar da jeg kom igjennom på Dell-chatten. Bestilte i går, og fikk bestillingsbekrefting, men har ennå ikke fått den ordrebekreftelsen som det stod at ville komme senere. Uansett, de 7-10 dagene det stod at det ville ta å levere, er midt i påska. Så jeg ser nok ikke noe til herligheten før etter at påskeferien er ferdig :(

Lenke til kommentar

Noen andre en meg som har lastet ned de nyeste lyddriverene?

 

Jeg mistet lyden i mine høytalere, i leiligheten har jeg eksterne høytalere og det går flott. Men når jeg tok turen hjem til påsken nå, så oppdaget jeg at pc høytalerne ikke funket i xp lenger, men i vista.

 

Andre som har den erfaringen?

Endret av Kizzaz
Lenke til kommentar
Noen som har 7950  her? Hører et stygt rykte om at Dell underklokker dem til 7900 hastighet fra fabrikk. Hadde vært greit hvis noen kunne avkreftet/bekreftet ryktet.

8273492[/snapback]

 

Det er nok ikke riktig. 7950gtx skal være klokket til 575/1200. 7900gtx er klokket til 500/1200, mens 7900gs er klokket til 375/1014.

 

Om du er usikker kan du laste ned Coolbits og sjekke selv. Coolbits gjør en endring i registerfilen og gjør det mulig å få fram ytterligere informasjon i Nvidia kontrollpanel. Programmet ville også ha gjort det mulig å endre klokkehastigheten om det ikke hadde vært for at disse var låst i biosen. For å låse opp trenger du NiBiTor.

 

Sjekk første post i tråden for mer info om overklokking.

Lenke til kommentar
Noen som har 7950  her? Hører et stygt rykte om at Dell underklokker dem til 7900 hastighet fra fabrikk. Hadde vært greit hvis noen kunne avkreftet/bekreftet ryktet.

8273492[/snapback]

 

jepp 7950 gtx er nedklokket litt, pga varmen, men det går fint ann å skru opp til orgnialt:)

Lenke til kommentar

har sendt inn support mail for ny skjerm, ble mer og mer irritert over disse punktene:

 

-lyslekkasje fra bunnen

- vertikal lyslekkasje på midten

-mørke punkter i de nederste hjørnene

-horisontal mørk linje på bunnen som er litt mindre en selve taskbar

 

stripein7.th.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...