Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har en kar jeg bruker å hjelpe når han har dataproblemer. Han har en XPS 1710. Som oftest har jeg ingen problemer med å finne ut av hvilket som helst problem. Men denne gangen sitter jeg fast :dontgetit: På denne XPSen forsvinner lydkortet. Driverne ligger der men datamskinen påstår at enheten ikke er installert. Det eneste jeg kan gjøre er å legge dobbelt opp med drivere. Da finner den lydkortet men dette er bare midlertidig. Et par rebooter og det er borte igjen. Noen som kjenner dette?

Lenke til kommentar
Pokker. Jeg har visst det samme problemet selv. Sjekket i Everest og jeg har også Samsung-skjermen.

 

Fikk du byttet skjermen på grunn av dette?

8437074[/snapback]

 

postet et bilde noen tråder tilbake, men fikk skjermen byttet. Hovedsaklig pga lyslekkasje. Klagde også på en stripe som vises nederst på skjermen når taskbar er på auto hide.

 

ny skjerm er lg philips LPL0000, det er denne du ønsker. Fant ut etterpå at samsung sec 3155 er berømt for disse trykkpunktene i hjørnene, samt lyslekkasje fra bunnen.

 

Den stripen er der fortsatt, men nå svak lysaktig istedet for mørk.

Lenke til kommentar
hm, jeg sjekket på everest nå har Monitor ID SHP13C1 er den bra?

8440089[/snapback]

 

om den er bra eller ikke må du avgjøre.

 

Men sharp er blitt nevnt å være like god som lg philips. Er kun samsungen sec 3155 som generelt har blitt nevnt som problematisk ang lys og trykkpunkt. Dell vet om dette, og hvis en søker så finner en poster fra slutten av 2006 som nevner akkurat de samme tingene

 

har den en linje nederst:

 

stripein7.th.jpg

 

Det lurer jeg på

 

SHP13C1 er sharp.

 

Uansett, samsungen var ikke god i forhold til lg philip. Trykkpunkter i hvert hjørne, mye lyslekkasje fra bunnen. Samt irriterende lyslekkasje på midten hvis en var på den minste vinkel.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Jeg tok nettopp en 3dmark 06 test.

 

Jeg fikk 5600. Er det en ok score for xpsen?

8437148[/snapback]

Det vil jeg si! Fikk ca 5250 selv på samme oppsett med T7600 cpu.

Hva er hemmligheten din, overklokket noe?

 

 

Btw, er det noen m1710 (7950GTX 2gb ram) eiere som har testet S.t.a.l.k.e.r.?

Litt interresert å høre om ytelsen er samme som på mitt oppsett.

Ligger på ca 30fps med 1280*800 med meste av grafikk på høy/max.

Lenke til kommentar
Jeg tok nettopp en 3dmark 06 test.

 

Jeg fikk 5600. Er det en ok score for xpsen?

8437148[/snapback]

Det vil jeg si! Fikk ca 5250 selv på samme oppsett med T7600 cpu.

Hva er hemmligheten din, overklokket noe?

 

 

Btw, er det noen m1710 (7950GTX 2gb ram) eiere som har testet S.t.a.l.k.e.r.?

Litt interresert å høre om ytelsen er samme som på mitt oppsett.

Ligger på ca 30fps med 1280*800 med meste av grafikk på høy/max.

8449716[/snapback]

 

det har akkuratt kommet nye drivere til 7950 gtxen som jeg synes var mye mer stabile, kan henne han bruker dem:) jeg har ikke testa 3dmark06 etter jeg la inn nyeste driverne.

Lenke til kommentar

Hehe =)

Hemmeligheten min er at skjemkortet er litt klokket :innocent:

 

Det ligger på: Kjerne 625 - Minne 700.

 

Fulgte den flotte guiden på førstesiden av tråden.

 

Ingenting er varmere, ingenting er ustabilt. Så det funker supert!

 

Jeg har ikke testet med de nye driverne, får jeg bedre da mon tro :hmm:

Jeg tar en 3D Mark med de nye driverne etterpå, så får vi se.

Lenke til kommentar

Japp, det funket bedre med de nye driverne!

Jeg fikk hele 36 poeng mer :D

 

 

Neida, jeg tror ikke at driverne har bedre ytelse, ikke når det gjelder 3DMark vertfall. Det var nok bare tilfeldigheter som gjorde at jeg fikk 36 poeng ekstra.

 

 

Er det ikke mulig å klokke CPU? Jeg anter det ettersom at det ikke er noen guide for det i første post?

Lenke til kommentar

Nye drivere? Najs. Laster ned nå, men ser ikke ut som det er noen store forandringer fra forrige driver.

Noen andre som synes at den nye download seksjonen til dell.no er veldig uoversiktlig? Den gamle var mye bedre.

 

@Rikkely:

Det er bare T7600G cpu som kan overklokkes, og den er litt dyrere.

Anngående klokking av 7950gtx, var det veldig enkelt eller?

Har sett den guiden i første post, men har ikke prøvd fordi jeg er helt grønn når det gjelder overklokking. Sitter jo på et dyrt oppsett og jeg har ikke råd til å ødelegge noe. Men om det er easy-peasy og øker ytelsen litt så muligens prøver jeg. Noen råd?

Lenke til kommentar

@EG-s:

Nå har jeg snakket med Dell-support og de kommer å bytter skjermen min på torsdag i denne uken. Jeg har akkurat de samme flekkene i hjørnene og stipe langs bunnen av skjermen. En ting skal Dell ha - de har en meget god support og når jeg hadde forklart situasjonen tok det ikke lang tid før saken var løst.

 

@Sneerk:

Alle CPU'er lar seg i teorien overklokke, men om det er å anbefale er jeg slett ikke sikker på. De aller fleste underklokker den heller for å redusere varmeutvikling og viftestøy.

 

Å overklokke GPU'n er derimot en annen ting. Jeg laget den guiden i første post og det er ikke så vanskelig å gjøre så lenge du ikke overdriver. Kjør frekvensene sakte opp og stresstest med ATI Tool for å være sikker på at systemet er stabilt.

Lenke til kommentar

si ifra om du ser en stripe etterpå, og hvilken skjerm,

 

har nå en lg philips, og ser fortsatt antydning til stripe. Men mer gjennomsiktig enn mørk som på samsungen. Men trykkpunktene og lyslekkasje er borte, så beholdt denne.

 

Tips når infocare dukker på døren:

 

-Sjekk hvilken skjerm de har

- hvis de ikke ser noe feil, overtal å sette på ny skjerm. Og helst spør om de kan sette på gammel hvis denne er verre.

 

Bruk pixel buddy (google) til å sjekke resultat etter, og se etter døde pixler mens infocare er der.

Lenke til kommentar
Å overklokke GPU'n er derimot en annen ting. Jeg laget den guiden i første post og det er ikke så vanskelig å gjøre så lenge du ikke overdriver. Kjør frekvensene sakte opp og stresstest med ATI Tool for å være sikker på at systemet er stabilt.

8464516[/snapback]

Så selv en klokke-newbie som meg burde fikser det uten problemer så lenge man følger guiden?

Hvor høyt kan frekvensene klokkes uten at det er fare for at noe ryker, eller for høy temp, eller annen ustabilitet?

Og.. stressteste med ATI tool, hva er det? :)

Lenke til kommentar

@EG-s:

Jeg har allerede lastet ned pixel buddy. Problemet er lett synlig når man velger en fullstendig hvit skjerm. Jeg mener også å registrere at områder på sidene og i overkant av skjermen har samme problemet. Skjermen ser rett og slett ut som et skittent laken.

 

@Sneerk:

Om du følger guiden vil systemet selv finne de optimale frekvensene. Det er mulig å kjøre frekvensene enda høyere, men da bør du være forsiktig. Jeg har 7900gtx og fikk med stock klokkefrekvenser og driver ca. 8400 mark i 3dMark05. Etter å ha overklokket kortet fikk jeg med de samme driverne 9250 mark. Det er altså mye å hente her.

 

Å overklokke grafikkortet er nokså enkelt, men ettersom du må flashe biosen er det alltid en risiko for at noe kan gå galt.

 

Ati Tool finner du her. Ved å foreta en scan for artifacts sjekker du om systemet er stabilt etter overklokking. La testen kjøre i alle fall 15 minutter. Om programmet ikke har framporovosert en feil til da, kan du anse systemet som stabilt.

Lenke til kommentar

ikke noe svar fra tech ennå, men fant hjelpen etter noen timers søking.

 

Er et kjent problem ser det ut som på 355.

 

problemet kan oppstå når du slår av blåtann f.eks ved å spare batteri.

 

En software feil i driver gjør at blåtann kortet blir internt slått av, og gjør det umulig å slå på ved software. Derfor får en error ved at kortet ikke oppdages ved driver reinstall.

 

jeg løste det ved å gå til driver folder R140135, deretter starte inst.exe i win32 folderen. På slutten kan en få beskjed om å starte BT med fn+f2, dette virker selvfølgelig ikke. Når denne beskjeden kommer, vent litt så restart maskinen. Ved oppstart ble blåtann gjennoppdaget.

 

Er 95% sikker at dette vil skje med noen andre med 1710+vista+355BT

 

Dells løsning ser ut til å sende nytt kort, hvor kortet er slått på internt.

 

har oppgradert noen kort på andre dell maskiner, så dette er enkelt å sette på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...