Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Jeg har delt disken i 2...en xp del og en vista del...kanskje ikke så praktisk i lengen men jeg sitter enda med RC2, og håper snart på å bytte over til fullversjonen.

8143977[/snapback]

 

Ja planen var å dele det så jeg får både Vista og Xp. Men ser ikke ut til at Vista støtter å legge inn flere operativ systemer, så da må jeg installere Xp først, for så å installere Vista igjen. Tungvint :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg installert XP. Utrolig hvor mye kjappere alt er! Fra oppstart til omtrent alle programmer fungerer mye bedre. Kommer nok til å vente noen måneder før jeg installerer Vista alene. Kommer nå bare til å installere det i tillegg for å bruke mediacenter delen...

Lenke til kommentar

Er det en fordel å dele opp HD i to altså? La oss si en XP og en Vista-del? Hvor du gjerne kjører spill og filmer og lignende på XP-delen, og laster ned og gjør andre ting på Vista-delen? Eller hvordan vil folk anbefale å gjøre dette? Hva vil folk anbefale å gjøre når jeg først får XPS'min?? :D

Endret av boyofwonder
Lenke til kommentar

Bestillte min XPS M1710 på fredag, og den kommer i morgen rundt kl 11!

 

2,16 gig dual core prosessor

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX

 

+

Dell Ultrasharp 2407WFP 24" widescreen LCD Flat Panel Monitor

 

Åh heerrre jeg gleder meg... En gamer som ikke har hatt pc på 2 år... Heeerreee!! Føler meg som en narkis :) Gi meg rusen min! Yiha! Heia Dell!!

 

[Kostet 22.500,- : ca. 17k for xps og 5k for skjerm. God deal! :D]

 

peace

Endret av scarpitch
Lenke til kommentar

noen som bruker et SD kort for readyboost på maskinen?

 

Er vel enkelt å stappe inn dette, istedet for usb penn.

 

Den gjenkjente fint twinmos ultra-x 150x fra pda èn. Og en fikk et readyboost alternativ i autoplay.

 

Men får ikke testet readyboost pga de innstallerte programmene.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Bestillte min XPS M1710 på fredag, og den kommer i morgen rundt kl 11!

 

2,16 gig dual core prosessor

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX

 

+

Dell Ultrasharp 2407WFP 24" widescreen LCD Flat Panel Monitor

 

Åh heerrre jeg gleder meg... En gamer som ikke har hatt pc på 2 år... Heeerreee!! Føler meg som en narkis :) Gi meg rusen min! Yiha! Heia Dell!!

 

[Kostet 22.500,- : ca. 17k for xps og 5k for skjerm. God deal! :D]

 

peace

8155983[/snapback]

 

hvordan klarte du å få den så billig? Min havnet på 23 uten skjerm til 5000 :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke helt hvordan scarpitch fikk dette til. Det er ihvertfall et kupp!

 

Hvordan er det med oppdatering av grafikk-kort på XPS? La oss si om 1-2 år da gjerne et nytt skjermkort trengs...

8158346[/snapback]

Hvis nvidia følger samme mxm-standard (mxm 3) som de har på kortene i dag blir det teknisk mulig.

8158470[/snapback]

 

 

Lurer på da, er dette dyrt eller? Altså utenom prisen for selve grafikk-kortet?

 

 

Har et spørsmål til. Hva er et godt tips til en splitter ny XPS? Formatere og reinstallere? Dele opp i partisjoner? Eller andre fine tips? :whistle:

Endret av boyofwonder
Lenke til kommentar

Drev å lurte på om jeg skulle kjøpe en port replikator til min M1710. Ringte til dell idag og der virket de helt clueless. De bekreftet at jeg kunne bruke en D/Port Station replikator til M90 for den skulle passe, men det de ikke hadde snøring på var om denne ville lade mens laptop'n var "docka".

 

Dette trodde de ikke at gikk ann, og at jeg da heller måtte kjøpe en D/Dock Station til 3000,-. Dette syntes jeg hørte rart ut og da jeg sa at den de mente jeg måtte ha, kun hadde 90W power og xps har 130W ble det bare helt stille i andre enden.

 

Utifra dell sine sider kan jeg se at f.eks http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...1&sku=452-10578

har 130W power.

 

Kan noen bekrefte/avkrefte om at laptop'n lader seg da den er docka i D/Port replikatoren til 1800,- og at jeg ikke trenger den til 3000,- ?

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke helt hvordan scarpitch fikk dette til. Det er ihvertfall et kupp!

 

Hvordan er det med oppdatering av grafikk-kort på XPS? La oss si om 1-2 år da gjerne et nytt skjermkort trengs...

8158346[/snapback]

Hvis nvidia følger samme mxm-standard (mxm 3) som de har på kortene i dag blir det teknisk mulig.

8158470[/snapback]

 

 

Lurer på da, er dette dyrt eller? Altså utenom prisen for selve grafikk-kortet?

 

 

Har et spørsmål til. Hva er et godt tips til en splitter ny XPS? Formatere og reinstallere? Dele opp i partisjoner? Eller andre fine tips? :whistle:

8158518[/snapback]

 

 

installerte vista 4-5 ganger rett etter en fikk den, ny til vista.

 

med 100G 7200rpm er min anbefaling å reinstallere med mediadirect først.

valg nr.1, som gir 2GB til mediadirect resten til C.

 

etter vista innst. gå til computer management->storage

 

krymp C med 29G, og lag en ny lagrings partisjon for resten.

 

problemet med mediadirect er at den sletter denne ekstra partisjonen når en starter fra scratch.

 

men uansett er den en sikkerhets partisjon hvis en ikke kan starte normalt.

Lenke til kommentar
Drev å lurte på om jeg skulle kjøpe en port replikator til min M1710. Ringte til dell idag og der virket de helt clueless. De bekreftet at jeg kunne bruke en D/Port Station replikator til M90 for den skulle passe, men det de ikke hadde snøring på var om denne ville lade mens laptop'n var "docka".

 

Dette trodde de ikke at gikk ann, og at jeg da heller måtte kjøpe en D/Dock Station til 3000,-. Dette syntes jeg hørte rart ut og da jeg sa at den de mente jeg måtte ha, kun hadde 90W power og xps har 130W ble det bare helt stille i andre enden.

 

Utifra dell sine sider kan jeg se at f.eks http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...1&sku=452-10578

har 130W power.

 

Kan noen bekrefte/avkrefte om at laptop'n lader seg da den er docka i D/Port replikatoren til 1800,- og at jeg ikke trenger den til 3000,- ?

8163472[/snapback]

 

Jeg har en D/Dock Station - men vet ikke helt typen... På ordrebekreftelsen heter den "Scandanavian - Latitude D/Dock NO Stand KIT" og kostet 1400,-. Den ligner svært mye på denne http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...1&sku=452-10516 og Dell-selgeren jeg pratet med nevnte også at det var den samme som til M70, siden chassiset er det samme. Legger ved et bilde av merkelappen også, da jeg ikke klarer å finne noe part-number som stemmer med noen på dell sine sider....

post-100040-1174036564_thumb.jpg

Uansett - dockingstasjonen kom med 90W strøm adapter. Dette fungerer, men ladingen går tregere, du får en advarsel om at det er 90W adapter koblet til og det går ikke an å boote med dette adapteret koblet til (men funker seff å boote på batteri). Men det er uansett bare å bruke 120W adapteret på dockingstasjonen istedet. Jeg ga bort 90W adapteret til en kollega med Latitude D810 og kjøpte et ekstra på 120W...

Lenke til kommentar

Har flere ganger tatt i bruk strømadapteret til pappa når jeg har glemt igjen mitt eget på jobb, og det eneste problemet er at XPSen ikke vil boote opp på 90W adapteret. Koble til etter at windows har begynt å laste så går det fint. Det samme gjelder nok for docking/portreplikator.

 

Selv har jeg portreplikator på USB, men er utrolig misfonøyd med at jeg ikke får surround-lydkortet i den til å fungere under Vista :(

Lenke til kommentar

Har fått Logitech Alto idag å bruke mot min XPS.

 

19969.jpg

 

Keyboardet er meget behagelig å skrive på og hele saken ser veldig fin og ekslusiv ut.

 

MEN

 

XPSen er for tung og stor. Det er i bunn noen "sperrer" som man kan lene laptopen mot. Disse er for små for XPSen. Så den glir over dem etterhvert. Så jeg må lene den mot ett punkt lengre ned, så den står jo...men jeg kan ikke bruke den slik den var ment. Det er litt irriterende.

 

Og pga XPSen er en såpass stor maskin så kommer også skjermen desto lengre opp. Så skjermen kommer litt langt opp. Det tar litt tid å bli vant med og se om det faktisk fysisk er bra.

 

Må prøve den litt mer og se om det funker.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

hvordan oppleves skjermen med bakgrunnslys? tenker på nederste delen, hva er "vanlig"?

 

Ser det er en del lys som slipper ut, samt det er en horisontal linje som merkes helt nederst.

 

uten kamera, så kan ikke ta bilde av det. Skjermen er sec3155.

 

vurderer å få en teknikker hjem å skifte skjerm, men vil først vite om andre har dette

 

Hadde samme på en dell8600, sendte den inn og fikk ny skjerm uten noe lys problemer.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...