Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Lurte på om det er mulig å slå av de irriterende lysene (min mening) helt av?

Ikke bare av når du er i windows via Dell Quickset eller hva det heter.

Men helt av, slik at de ikke lyser under oppstarten av maskinen.

 

Takk, takk.

Fredrik

8104756[/snapback]

Trykk F2 når du starter maskinen. Når du er inne i bios finner du mange alternativer for maskinen, blant annet det å slå av lysene.

Lenke til kommentar

Da har jeg et spørsmål til... jeg har kjøpt pcen ferdig installert med Vista og alt fungerer, men jeg har lyst til å teste maskinen i XP også, for å se ytelses forskjellen spesielt i spill.

 

Kan jeg installere XP pro uten problemer nå? (med tanke på at maskinen kom med Vista)

Mulig Dell har lagt inn komponenter som ikke samkjører med XP osv tenker jeg på...

 

Vet det, jeg er veldig lite ekspert :!:

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Du vil nok kunne kjøre Windows XP. Men hvis du formaterer, kan du ikke bruke nøkkelen under PCen, hvis du ikke har slik recoverydisk.

8118627[/snapback]

 

Hva mener du med nøkkelen under pcen? Fulgte med en Vista disc så da burde jo det gå bra å installere Vista på nytt?

 

 

Ellers takk for raskt svar... !

Lenke til kommentar
Når du kjøper en ny PC med en OEM lisens. Pleier denne å være skrevet på en Microsoft lapp, som er plassert et eller annet sted på kabinettet. Den nøkkelen kan du ikke bruke uten å ha en recoveryCD, eller en OS CD.

8118782[/snapback]

 

Ja ok, da skjønner jeg... takker :)

Lenke til kommentar

får sjekke lysene i bios, kanskje en kan bruke maskinen offentlig.

 

uansett xps er bedre valg en 9400, siden en får med 4 år på stedet service som standard.

 

En slipper noen bekymringer før maskinen blir en mediastasjon, som den andre dell laptopen.

Lenke til kommentar
Noen som vet når det kommer Vista grafikk drivere til M1710?

8119729[/snapback]

 

se her litt du : vista 32bit driver for nvidia. på guru3d.com finner du alltids de siste driverne som er kommet.. både beta å whql.

8121347[/snapback]

 

Takk!

 

Har et spørsmål til, jeg har et problem med dvd leseren min. Hvordan er det da med neste arbeids dag servicen? Kan jeg ringe opp, fortelle hva som er galt, og dermed kommer teknikkern hjem med ny Dvd leser eller evt fikser problemet, eller risikerer jeg å måtte sende den inn, eller med han på noen måte?

 

Mange spørsmål fra meg om dagen, men er ganske ny på området...

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

teknikker kommer hjem til deg, etter at du har forklart problemet.

 

En 8600 inspiron er på tredje dvd+rw, begge ble levert på døren innen 3-4 dager etter at en ringte. Må nevnes at det var lenge etter 1 års henteservicen var utgått.

 

Var vel enklere siden 8600 hadde slot in drev

Lenke til kommentar
teknikker kommer hjem til deg, etter at du har forklart problemet.

 

En 8600 inspiron er på tredje dvd+rw, begge ble levert på døren innen 3-4 dager etter at en ringte. Må nevnes at det var lenge etter 1 års henteservicen var utgått.

 

Var vel enklere siden 8600 hadde slot in drev

8124793[/snapback]

 

Har Dell sine pcer generelt problemer med dvd leserne?

 

Ellers takk!

Lenke til kommentar

Dells minne er jo urimelig dyrt, og jeg har sett noen snakke om å kjøpe minnet eksternt og bytte dette ut selv. Vil det f.eks. være noe problem å sette 4GB-minnet lenket under inn i XPS-en?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=66172

 

Dette minnet kjører visst på 800MHz, men er dette et problem med tanke på XPS sin 667MHz-spesifikasjon?

 

Og med dette minnet, har CL5(5-5-5-15) noe å si i forhold til å bruke det i XPS-en?

Lenke til kommentar
Dells minne er jo urimelig dyrt, og jeg har sett noen snakke om å kjøpe minnet eksternt og bytte dette ut selv. Vil det f.eks. være noe problem å sette 4GB-minnet lenket under inn i XPS-en?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=66172

 

Dette minnet kjører visst på 800MHz, men er dette et problem med tanke på XPS sin 667MHz-spesifikasjon?

 

Og med dette minnet, har CL5(5-5-5-15) noe å si i forhold til å bruke det i XPS-en?

8134075[/snapback]

 

De brikkene der får nok ikke plass i M1710. De brikkene du har lenket til er 240-pins, mens M1710 bruker 200-pins. Her er et eksempel på slike brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...