Gå til innhold

Tips og tricks til Dell XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har du ett problem, norske lover og domsavsigelser skal/kan ikke oversettes, det er ikke en gang mulig å få dem på bokmål/nynorsk engang hvis de er forfattet i den andre målformen. Du må nesten prøve å forklare dem at den norske lovgivningen er slik, og kanskje spørre om det er noen norskspråklige kundebehandlere du kan kontakte i stedet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann. For en uke siden så sluttet plutselig strøm-adapteren min og funke. Den ville ikke lade, og den bare piper. Jeg ringte noen dager etterpå til dell, og forklarte til en svenske at strømadapteren min hadde blitt ødelagt, og at den driver og piper. Han sa at garantien min hadde gått ut for to måneder siden, og at han skulle sende prisforslag på mail. Og i dag fikk jeg den, og der står det:

Detaljer om bestilte deler: 1 st 68954 Norwegian Phone Line Adapter........64.64 kr

 

Men jeg nekter og tro at en ny strøm-adapter koster 64 kr, og at det heter Phone Line Adapter.

Så hva burde jeg gjøre? Ringe dell på nytt, eller prøve og skaffe en ny adapter et a nnet sted? Hvis det i hele tatt er mulig.

 

Ahh, kjenner jeg blir så irritert når adapteren bare plutselig blir ødelagt, og jeg må betale for det. Og i tillegg til at en svenske ikke vet forskjellen på en strøm-adapter og en telefonlinje-drit.

Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått min 1710.

 

Har forsøkt å skumme igjennom denne posten men fikk ikke helt svar på det jeg ønsker.

 

Jeg ser at mange som kjører Benchmark på disse pcene stripper de for en del av de forhånsinstallerte programvarene for at de skal yte mere.

 

Kan noen som har gjort dette fortelle noe om hvilke programvarer de har tatt bort og eventuelt ca ytelse i økning etter dette ?

 

 

En annen ting jeg lurer på er skermkortdriverene, jeg har GTX 8800 SLI.

Når jeg f.eks forsøker Age of Conan så får jeg meldinger fra vista om at driverene er ustabil etc. Jeg har lastet ned siste versjon fra Dell sidene men fremdeles samme feilmeldinger.

Bruker dere andre drivere enn fra dell ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt litt forskjellige drivere på skjermkortet, men bruker nå Dell sin. Har ikke merket noen forskjell.

 

Over til noe annet: Er det noen i Oslo-området som vil selge en XPS-sekk? Min er borte, og Dell raner deg om du skal kjøpe en ny, så hvis noen har en liggende de ikke bruker, så send meg PM :)

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hei.

 

Beklager å dra frem en gammel tråd, men jeg fant ikke noe mer passende sted å legge dette.

 

Har tenkt å oppgradere min XPS M1710 så mye som mulig. Av det jeg kunne finne ut om "dagens tilstand" fant jeg under System i Kontrollpanelet. Hvis jeg har skjønt denne tråden riktig er det de følgende 4 tingene som lar seg oppgradere (si gjerne ifra hvis mer kan oppgraderes uten overklokking):

 

Dell Inspiron M1710:

- 1,00Gb Minne

- 100 Gb Harddisk

- Intel Core 2 T7200@2,00GHz Prosessor

- Go7900GS (256MB) Grafikkort

 

Så det var noen lenker rundt forbi til blandt annet minnet, men siden tråen er såpass gammel er jeg "engstelig" for at lenker osv kan være byttet ut.

 

Det jeg ønsker er hjelp til å finne de delene som byttes kan og forhåpentligvis noen tips til hvordan bytte alt dette.

 

Hadde vært kjempeflott om noen gadd hjelpe meg med dette. Håper å få gjort så mye som mulig ila ett par uker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Beklager for å bumpe gammel tråd, men er denne pcen forstatt brukbar? ser den koster noen tusenlapper brukt, sies å ha vært på 'service' og fått skifta det meste. Gikk for 6000kr (sikkert mulig å prute)

 

Hadde vært genialt for meg som er på utkikk etter allround/gaming pc til ikke mange tusen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har da skaffet meg ny RAM og ny Harddisk er på vei. Har ikke funnet skjermkort eller CPU til oppgradering, så hvis noen har tips hadde det vært kjempeflott.

 

Regner vel egentlig ikke med det, men må jo prøve og håpe...

 

Både skjermkort og cpu kan finnes på ebay...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...