Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Jeg er for øvrig svært redd for Schaefere, ettersom jeg har blitt angrepet av flere (uten av jeg har provosert dem på noen som helst måte). Alle har hatt samme eier, men det hjelper ikke for min del.

Jeg er veldig glad i hunder generelt, men Schaefere skremmer vannet av meg.

Tviler ikke ett sekund på at Schaefere kan være fantastiske hunder, med rett dessur. Desverre har jeg aldri møtt en slik hund av den rasen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er for øvrig svært redd for Schaefere, ettersom jeg har blitt angrepet av flere (uten av jeg har provosert dem på noen som helst måte). Alle har hatt samme eier, men det hjelper ikke for min del.

Jeg er veldig glad i hunder generelt, men Schaefere skremmer vannet av meg.

Tviler ikke ett sekund på at Schaefere kan være fantastiske hunder, med rett dessur. Desverre har jeg aldri møtt en slik hund av den rasen.

6538894[/snapback]

Er forståelig at du er redd for schæfere når du har den erfaringen med dem, selv om de generelt ikke er noe mer agressive enn andre hunder.

 

Bikkja mi har faktisk et tilfelle av akkurat det samme. Hun møtte en litt voldsom schæfer da hun var liten. Den var ikke noe agressiv, den ville bare leke, men hun syntes den kom litt brått på. Derfor har hun holdt seg langt unna schæfere siden den gang.

 

Det er dessverre nettopp sånt som gjør at raser som pitbull og amstaff forbys; at folk har et negativt inntrykk av dem, fordi de har møtt en med feil oppdragelse. Det er ikke hundene som bør forbys, men eierne.

Lenke til kommentar
Noen her som vet hva en belgisk tervuren er? Flere folk bare løper når de ser jeg går tur med bikkja. "Å nei en schaefer"

6535988[/snapback]

 

Det heter vel enten belgisk fårehund eller tervuren.

 

Belgisk fårehund blir vel mest brukt på den sorte "utgaven" av tervuren, mens tervuren blir brukt på den som har "schæferfarger"

 

Mange folk har så lite peiling på hunderaser at de burde få seg en smekk, det burde vært klin umulig å ikke se forskjell på tervuren og schæfer :!:

 

Men så var det en gang jeg bar geisha på armen i byen mens hun enda var valp, og en ung mann sa til den han gikk sammen med "å sjå , ein rottweilerkvalp" ... jahaaaaa liksom :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ah, er så herlig å bo hjemme hos foreldrene og kunne ta med naboens hund på tur hver dag :love: Jeg har aldri kunnet ha hund selv så jeg har drevet og passet på naboen sin. Herligste Curly Coated Retrieveren du kunne tenke deg.. Jeg har bilder av vidunderet liggende på hjemmepcen, så jeg poster dem når jeg kommer hjem.

 

Utrolig mye søte hunder her :love:

Lenke til kommentar
er bulle passer i noen dager.

6541108[/snapback]

 

Åh :( nå missunner du meg så utrolig at du ikke aner det.. Gleder meg så utrolig til jeg får spart opp og har mulighet for og så min egen bull terrier :love: er så hodestups forelsket i den rasen.

 

Kan slenge opp et par bilder av faraohunden til mamma som jeg tok med mobilen min her om dagen, har vokst endel siden hun fikk den nå, og er skikkelig rampete skal bite og tulle hele tiden. Så nå får den endel strenge beskjeder og time outs hehe.. Den er faktisk utrolig flink til og ikke gjøre fra seg inne, men av en eller annen grunn er den litt redd for og gjøre nr.2 utendørs, men vi vet tegnene på at hun må så da får vi bare gå rundt i ring til hun gjør det..

 

DSC00023.jpg

 

Her sitter hun i stolen med modern.

 

DSC00024.jpg

 

Og her lurer hun fælt på hva den fluen som summer på bordet gjør for noe

 

DSC00025.jpg

 

Også har hun endelig lagt seg ned for og sove litt..

Lenke til kommentar
Mange folk har så lite peiling på hunderaser at de burde få seg en smekk, det burde vært klin umulig å ikke se forskjell på tervuren og schæfer  :!:

 

Men så var det en gang jeg bar geisha på armen i byen mens hun enda var valp, og en ung mann sa til den han gikk sammen med "å sjå , ein rottweilerkvalp" ... jahaaaaa liksom  :whistle:

6541231[/snapback]

Folk som ikke driver med hunder har ikke peiling nei. Naturligvis. Har ikke tall på kor mange som har syntes at "rhodesian ridgeback" valpen eg går med er så nydelig eller kor flott min "boxer" er. :!: Boxere har jo ikke snute nesten så det er utrolig at de klarer å tro det.

 

 

Steike kor herlig den farao hunden var sine over dimensjonerte ørene. :love:

 

Flotte vofser folkens!

 

Julie: Er hun ferdig utvokst hun mona?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Et par bilder av søsknene til nurket som jeg passer

valper061.jpg

 

valper023.jpg

 

Også tantebarnet mitt da, en chihuahua som heter lasse, utrolig søt voff. Litt liten for min smak, jeg syns at hundene godt kan ha litt størrelse :)

 

DSC00766.jpg

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Steike kor herlig den farao hunden var sine over dimensjonerte ørene.  :love:

 

Hehe ja er skikkelig store ører, mamma ringte meg når de første øret reiste seg(er noe som skjer etterhvert som de vokser i valpetiden) og et 2dager etterpå reiste det andre øret seg.. Øyne begynner også og bytte farge igjen som er litt stilig.

 

Men overdimensjonerte ører er det uten tvil. Nesten slik som på Grand danoisen vi hadde som det ikke virket som ørene og labbene vokste med henne, hun hadde alltid store ører og pailabber som valp..

 

My fine hunder her ja :)

Lenke til kommentar

Legger ut litt flere bilder av vår 14mnd gamle Sheltie (Dixie). Har ikke så mange nye, men fant noen fra valpetiden. Og ja, jeg vil gifte meg med den hunden :blush::love:

 

En uke siden.

post-71433-1153690156_thumb.jpg

 

Moren til Dixie.

post-71433-1153690197_thumb.jpg

 

Noen uker gammel.

post-71433-1153690547_thumb.jpg

post-71433-1153690585_thumb.jpg

post-71433-1153690600_thumb.jpg

 

Chilling i skyggen pågår.

post-71433-1153690641_thumb.jpg

 

På fjelltur.

post-71433-1153690688_thumb.jpg

post-71433-1153690716_thumb.jpg

 

Sliten etter mas og tjas :)

post-71433-1153690763_thumb.jpg

 

Ble mange dette, men satser på at noens hjerter blir passelig smeltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...