Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen tanker om de nye opptjeningsreglene for eurobonus? Jeg startet ny opptjeningsperiode nå i februar og håper å kunne klare overgang fra sølv til gull denne gangen, men er usikker på hva som regnes som opptjening av grunnpoeng: Si at jeg booker en tur fra Bergen til Tromsø med mellomlandinger i Trondheim og Bodø, er dette poenggivende som én reise, eller tre?

Du får poeng for alle flyvningene.

Lenke til kommentar

Opptjeningen reduseres stort sett med 75% i Go og man kutter også i Pluss så det er en ren massakre. Med mindre man flyr i business, som ikke er tilgjengelig lokalt i Europa, så vil de fleste som får status nå få det gjennom segmenter. 10 segmenter for sølv og 45 for gull, men de må være med SAS og ikke andre i *A.

 

Poeng tjener man nå lettest gjennom bruk av kredittkort med poengopptjening på alle innkjøp.

Lenke til kommentar

 

Opptjeningen reduseres stort sett med 75% i Go og man kutter også i Pluss så det er en ren massakre. Med mindre man flyr i business, som ikke er tilgjengelig lokalt i Europa, så vil de fleste som får status nå få det gjennom segmenter. 10 segmenter for sølv og 45 for gull, men de må være med SAS og ikke andre i *A.

 

Poeng tjener man nå lettest gjennom bruk av kredittkort med poengopptjening på alle innkjøp.

 

Dette http://www.saseurobonusmastercard.no/ ?

Lenke til kommentar

Poeng tjener man nå lettest gjennom bruk av kredittkort med poengopptjening på alle innkjøp.

forstår det som at det skilles mellom grunnpoeng (som en kun får gjennom flyreiser) og tillegspoeng som en får gjennom å bruke kredittkort, hotellovernattinger etc. Kun grunnpoeng som gir opptjening til høyere medlemsnivå, mens de andre poengene kan en bestille bonusreiser o.l med...

Vurderer å skaffe meg EuroBonus Diners Club (for å få 3000 tilleggspoeng og loungetilgang) for så å si det opp innen et år, for å slippe årsavgift. Lurer da på hva som skjer med de 3000 tilleggspoengene....

Lenke til kommentar

de fleste som får status nå få det gjennom segmenter. 10 segmenter for sølv og 45 for gull,

Vil det si 45 enkeltturer eller t/r-bestillinger? Som tilfellet jeg skisserte fra bergen til tromsø, er dette tre segmenter siden reisen går via trondheim og bodø?

Lenke til kommentar

Eurobonus Mastercard kortet med dårligst opptjening 10p/100kr og det koster 345,-/året etter gratisperioden.

 

Beste valg om du er EBB eller EBS:

-TrumfVisa som er gratis og har har opptjening på 13,9p/100kr

-Opptjening på dagligvarer i Norgesgruppen kan være mye høyere

-Du kan vente med å konvertere poengene til Eurononus til det er tilbud på konvertering som gir flere poeng

-Du kan bruke poengene til mer enn Eurobonus

 

Beste valg om du er EBG:

-Eurobonus Diners club som da er gratis, ellers 495,- for EBS og 695,. for EBB etter gratisperiode.

-opptjening på 15p/100kr

-Begrenset med brukersteder for Diners Club

-Gir loungetilgang for 125,-, men det er ganske begrenset med lounger. Ingen i Norge.

 

Beste valg om du er EBD:

-American Express Platinum som da er gratis. Koster ellers 1700,-

-Opptjening på 20p/100kr

-"companion ticket" om du sender 100k gjennom kortet i løpet av et år.

 

Mange bør altså ha flere kort for å få maksimalt av fordeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil det si 45 enkeltturer eller t/r-bestillinger? Som tilfellet jeg skisserte fra bergen til tromsø, er dette tre segmenter siden reisen går via trondheim og bodø?

Segmenter er flighter og ikke tur/retur.

 

Vet ikke hvordan det er fra Bergen til tromsø, om det er en mellomlanding og man blir på flyet regnes det som kun ett segment, men om man må ut og inn på en annen fly med et annet flightnummer så regnes det som flere flighter. Et flightnummer er altså ett segment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen fordeler med å bestille på et nettsted eller spiller det ingen rolle ?

Tenker da på innsjekk og setevalg, da vi vil sitte samlet hele utreisen samt de to på hjemreisen.

Pris er antagelig en fordel. Og bestilling fra andre enn flyselskapet gir et ekstra ledd som hos flere for eksempel betyr at du ikke kan benytte all funksjonalitet flyselskapet har på web, for eksempel å velge sete.

 

Det er ingen automatikk i at de som booker sammen sitter sammen.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med kredittkort fra Trumf/DNB? Tenkte jeg skulle konvertere fra cashpoints-sparing hos Norwegian til Eurobonus, siden jeg omtrent har "rundet" alle direkteavgangene med Norwegian fra BGO.

 

Saken er den at jeg søkte om kredittkortet fra Trumf/DNB, men fikk blankt avslag. Noe jeg synes er veldig merkelig. Har fast jobb, godt over gjenomsnittet i lønn og ingen betalingsanmerkelser. Noen som har vært borti lignende fra Trumf/DNB?

Lenke til kommentar

Saken er den at jeg søkte om kredittkortet fra Trumf/DNB, men fikk blankt avslag. Noe jeg synes er veldig merkelig. Har fast jobb, godt over gjenomsnittet i lønn og ingen betalingsanmerkelser. Noen som har vært borti lignende fra Trumf/DNB?

Det er antagelig en feil som det er lett å oppklare. Anbefaler at du tar kontakt med dem.

 

Har bare gode erfaringer med kortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Minimum transfertid er 40 min. Det som kan ta tid er schengen-slusen med sikkerhetssjekk som gjør at minimum transfertid er 50 min, men den slusen skal du ikke gjennom.

Skjønner. Sist jeg var på Frankfurt kom en fyr og fulgte oss til neste fly. Skjer dette hver gang eller er det litt tilfeldig? Blir litt usikker om jeg må finne frem selv.

Lenke til kommentar

Skjønner. Sist jeg var på Frankfurt kom en fyr og fulgte oss til neste fly. Skjer dette hver gang eller er det litt tilfeldig? Blir litt usikker om jeg må finne frem selv.

Det er nok ikke normen at noen følger dere.

 

Om dere skal til en annen pir/utstikker er det mye mer kronglete å finne frem i Frankfurt enn i Amsterdam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...