Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Joachim melder om stort savn etter fitnessrom i loungen på OSL.

 

Er bare redd det ikke er så mange andre som har savnet det...

6012257[/snapback]

 

Hadde vært fint å få sitte atmed en nytrent og klissvåt (av svette) fyr i en halvtime ja :!:

6014456[/snapback]

Vi lever i 2006 - en tid der dusjer faktisk ikke er luksus.

6014461[/snapback]

Og der de fleste lounger med respekt for seg selv har dusjer. I CPH har jo SK-loungen dagsrom med senger og individuelle bad. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv pleier jeg ikke akkurat å reise så veldig tidlig til flyplassen (hvertfall ikke hjemme i Norge hvor jeg er kjent), men så klart har vi noen sære land som USA hvor man må sjekke inn tidlig da :(

6014713[/snapback]

 

Grunnen til at man må sjekke inn tidlig er ikke flyselskapene eller flyplassene som skal være vanskelige. Hvis man kommer for sent og ikke kommer med, selv om det lar seg gjøre, har ofte flere grunner:

 

En viss tid før avgang skrives det ut en liste over hva, hvem og hvor mange som er ombord. Dette kalles et loadsheet, eller på norsk, lastemanifest. Det er kapteinens ansvar å godkjenne denne lista, og hver gang den endres må den godkjennes på nytt, og kabinpersonalet må telle over osv.

 

For det andre tjener ikke tomme fly penger. Det er på det fleste ruter alltid rikelig med cargo som skal fraktes, og jo mer man kan ta med, jo bedre er det jo. Hvis en pax ikke sjekker inn, kan man ta med x antall kilo mer last uten å gå utenfor hva flyet er konstruert for.

 

Dessuten har det også med vekt og balanse å gjøre - på lastemanifestet er flyets vekt og tyngepunkt lagt inn, og dette må være så nøyaktig som mulig for at servoror og liknende skal posisjoneres korrekt før avgang. Neida - en person fra eller til gjør ikke allverdens, men man har både operasjonelle og legale begrensninger og forholde seg til. Og når det gjelder luftfart, godtas naturlig nok ingen avvik.

 

Så det så :)

Lenke til kommentar
Joachim melder om stort savn etter fitnessrom i loungen på OSL.

 

Er bare redd det ikke er så mange andre som har savnet det...

6012257[/snapback]

Vanker du så mye oppe på flyplassen at du trenger slikt? Selv pleier jeg ikke akkurat å reise så veldig tidlig til flyplassen (hvertfall ikke hjemme i Norge hvor jeg er kjent), men så klart har vi noen sære land som USA hvor man må sjekke inn tidlig da :(

6014713[/snapback]

Det holder med å sjekke inn 60. min før du skal til USA, dersom du flyr business eller er SK*G kan du uansett boarde når du vil, f.eks. 15 min før (som jeg gjør). Da har man jo 45 min. i loungen. :)

Lenke til kommentar
Tja. Fly er greit det egentlig. Har flydd litt i det siste. Må ærlig innrømme at jeg liker Norwegian bedre en SAS Braathens.

 

Jeg flyr vertfall til Alicante flyplass den 30. juni, ikke mange dagene etter skoleslutt. :) Jeg håper vertfall det blir bra.

6020642[/snapback]

SAS Braathens definerer seg vel til og med selv nå som "billigselskap" så... SAS intercontinentalt fungerer jo like greit som de fleste andre selskaper, tross alt.

Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1304802.ece

 

vi få fast lane på OSL!

6042703[/snapback]

Hvorfor det?

6042816[/snapback]

Det blir bedre for alle. Mindre folk i den "vanlige" køen -- dessuten, vi som reiser relativt ofte bruker jo aldri lang tid ved disse kontrollene. Se på andre store flyplasser andre steder i verden, alt pleier å gå mye mer effektivt med en slik fast lane.

Lenke til kommentar
Det du ønsker er vel strengt tatt å slippe å stå i kø ;) Av den grunn ser jeg at ei slik sosselane ikke kommer. Jeg nekter å stå å se på at flyplassaristokratene raser forbi køa!

6042889[/snapback]

Er jeg soss fordi jeg har en jobb som innebærer at jeg reiser en del? Bra olsen! :thumbup:

 

Når jeg reiser ifm. jobben vil jeg ikke stå i kø, det er som når du tar t-banen til jobben din -- hvor glad er du i en forsinket t-bane? Når man reiser på ferie har man selvsagt all verden med tid, men når man skal rekke et møte samme dag om et par timer vil man ikke stå i kø.

Lenke til kommentar

Du er soss uavhengig av jobben din ;)

 

Ingen vil stå i kø. Men av og til må man det. Jeg er såpass smålig at jeg ikke vil se at enkelte personer blir prioritert foran meg fordi disse enkelte personene tar mye fly.

 

@Jokke: Det har jeg ikke råd til ;)

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Du er soss uavhengig av jobben din ;)

 

Ingen vil stå i kø. Men av og til må man det. Jeg er såpass smålig at jeg ikke vil se at enkelte personer blir prioritert foran meg fordi disse enkelte personene tar mye fly.

 

@Jokke: Det har jeg ikke råd til ;)

6042943[/snapback]

Kan du ikke heller si det slik? Du prioriterer ikke/har ikke råd til å kjøpe business class billetter, derfor ønsker du heller ikke at andre skal få lov til å nyte goder som Frequent Flyers. Dessuten, det er ikke bare på flyplasser folk blir prioritert, wake up. ;)

Lenke til kommentar
@Jokke: Det har jeg ikke råd til ;)

6042943[/snapback]

Jeg elsker å si dette:

 

Da tar man seg råd!

6042949[/snapback]

Det har jeg faktisk ikke råd til :)

 

Men, jeg skal slutte å ødelegge tråden deres, dere får fortsette å diskutere loungene ute i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...