Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen av dere som har/skal ta lappen i USA hjelpe meg litt...

 

Trenger kjøreskolen (skal ta det privat) noe slags brev fra organisasjonen min for at jeg skal kunne ta timer, eller holder det med visa-et mitt?

 

Hadde vært veldig fint om noen kunne gitt meg litt informasjoner her... hadde egentlig ikke tenkt å ta lappen her, men nå ser det ut som at jeg kommer til å ta den hvis alt går på skinner, trenger bare litt informasjon :)

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Kan noen av dere som har/skal ta lappen i USA hjelpe meg litt...

 

Trenger kjøreskolen (skal ta det privat) noe slags brev fra organisasjonen min for at jeg skal kunne ta timer, eller holder det med visa-et mitt?

 

Hadde vært veldig fint om noen kunne gitt meg litt informasjoner her... hadde egentlig ikke tenkt å ta lappen her, men nå ser det ut som at jeg kommer til å ta den hvis alt går på skinner, trenger bare litt informasjon :)

 

På forhånd takk

Min trengte bare et skriv at jeg var utvekslingsstudent og ikke hadde SSN.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg tenker på å søke til VG2 året 2008/2009, men har et par spørmål

 

1. Har sett dette bli tatt opp en del ganger før, men har ikke fått noe ordentlig svar allikevel. Jeg går på Almennlinje i Oslo og hadde tenkt til å velge realfag til neste pr slik at jeg får full studiekompetanse. kan jeg få det selv om jeg tar ett år i USA? Dette er vel den viktigste grunnen til at jeg tviler.

 

2. Jeg har familie i Washington og lurte derfor på om de kunne ta ett år i USA og bo hos dem. Altså noe utenfor de vanlige programmene som EF, STS, Aspect etc.

 

3. Jeg har også hørt at SPEAK har eb regel som sier at man ikke kan reise å besøke familie eller venner før etter første februar. Er dette riktig og om så er det andre program som EF, STS etc. som har en lignende regel?

 

Takk for alle svar :)

Endret av pute91
Lenke til kommentar

Har hatt intervju nå, og det gikk kjempebra! Jeg ble akseptert, men de måtte ha karakterkortet mitt før de kunne begynne prosessen, så det må jeg nå få henda på.

 

Uten at jeg har noe med den diskusjonen som foregår over, så føler jeg at jeg må yttre min mening om saken.

Norge har nok de peneste jentene. Har sikkert 15 stykk som er lett finere enn hun der, på skolen min.

 

Men la oss nå ikke lage en diskusjon ut av dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...