Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hohoho! :p jula i østerrike var kjedelig i forrhold til i norge egentlig! :p den starter først om kvelden den 24 des. da spiste vi kalkun, så åpnet vi pakker og gikk i kirka kl 10 om kvelden. etter kirka stod vi ute i snøen og hørte på korpsmusikk mens vi ønsket bekjennte god jul! :p Det var jammen litt gøy å feire jul med en annen tradisjon. :p

 

 

til dere som er i Amerika og har aldersgrenser. Den eneste jeg ikke får kjøpt her er sprit! :p ellers får jeg kjøpt øl, vin og sekt osv! :D:D:D fikk også kjøpt ei flaske jeger i forrige uke, pga de var slappe på å sjekke legg! xD hoho! :p digger AFS og østerrike! :D

Lenke til kommentar

Hva er det dere ville svart på disse to spørsmålene?

Jeg er bare litt nysgjerrig på hva dere tenker og deres grunner til å dra på utveksling er:

 

Hvorfor ønsker du å reise på utveksling?

Hvilke utfordringer kand du regne med å støte på?

 

Som sagt, bare nysgjerrig på hva andres grunner er ;)

lurte også på om noen har erfaring med gruppeintervju? Og hva slags engelsktest på jeg ta før jeg i tilfelle reiser? Hva slags spørsmål er det der?

Lenke til kommentar

Engelsk-testen: Jeg (som AFS-student) tok SLEP testen, trur det er likt for alle organisasjoner. Er en veldig lett engelsk test som handler om barneskole engelsk, fks et bilde av to personer saa skal man krysse av for riktig paastad: There are two persons, there are five persons, etc. Alt er multiple choise (avkryssing).

Lenke til kommentar

Godtar organisasjonen at du drikker?

 

Nå skal jeg ikke svare for AFS, men i hvert fall lar YFU deg drikke hvis du er i land hvor du er gammel nok. Drikker du deg sørpe full og gjør noe veldig teit er det fortsatt risiko for å bli sendt hjem dog.

 

AFS har vell de samme reglene der som YFU, er drikking lovlig i landet, er det ikke noe regler mot det. Men det er viktig aa holde det paa et moderat nivaa.

Lenke til kommentar

Godtar organisasjonen at du drikker?

Ja, AFS tillater alkohol så lenge du er gammel nok i landet du bor i. Tviler på at du råder til vill festing, dog. :)

 

Du formulerte det veldig bra! :)

 

AFS tillater at du drikker når det er lovelig i det landet du oppholder deg i. Men som også sagt ovenfor er at om du drikker deg sørpa og gjør dumme ting, så kan du bli sendt hjem! :p Men er ikke alltid det skjer heller. En venn av meg her fra Italia drakk seg helt dust og kom opp på masse bilder på faceosv, og afs sendte han ikke hjem! :p han måtte bare ta en snakk med Lederen for regionen her! xD hoho! :p skal si han var nervøs! :p men det gjelder å ikke miste kontrollen, da går det somregel bra! :) Og ikke henge seg på de som er skikkelig harddrikkere i landet ditt! :p drikk heller med de som drikker til de blir brisene og ha det gøy! :p Min erfaring er at folk åpner seg mye mer i fylla, så man ender ofte opp med nye venner etter hver fest! :p

Lenke til kommentar

Oii fanken! la ikke merke til de en gang jeg! :O Det må jeg skjerpe meg på! Wuhuuuu, mamma sender nedover julebrus og tysk gramatikk-bok. Sliter ganske fælt med artikkelene egentlig! er forsåvidt det svake punketet mitt nå.

 

Nei man kan ikke kjøre motoriserte kjøretøy med AFS! Men de merker det jo ikke omdu tar en tur på crossen til kompissen din ellernoe! :p selv har jeg kjørt en moped her! KUN en gang da! ;p

Lenke til kommentar

Nå er jeg nesten ferdig med absolutt alt av papirer, bilder osv. Eneste jeg mangler er ét eneste lite papir hvor jeg skal skrive hvilke fag jeg skal ha. Herlig! :D

 

Jeg er foreløpig utrolig fornøyd med Speak, alltid like hyggelige og behjelpelige, og det virker som de har god kontroll på tingene :)

 

Ahhh! :p det er en digg følelse og vite at alt er klart! :D jeg skrev ikke opp fagene mine før nåi høst jeg! :O :p

Lenke til kommentar

Jeg gikk yrkesfag, men reiste etter VG2, så ikke noe godkjent skoleår eller stipend på denne karen. Hvilken linje går du? Noen yrkesfag vil være enklere enn andre, men det er helt opp til skolen din å bestemme om de kan godkjenne året dit, ikke organisasjonene.

 

Uansett så bruker man å si det enkelt; Går du studiespesialisering, så får du som regel året godkjent. Men går du yrkesfag så er det straks mye værre.

 

Grunnen til det er jo at yrkesfag har mye flere programfag som du kanskje ikke får tatt i utlandet. For eksempel de som vil blir sveisere eller hva det nå heter. Sånne fag får man ikke i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...