Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånt hadde aldri skjedd med AFS! AFS er en veldig serriøs organisasjon. Den har mye gode rykter på seg i forrhold til andre organisasjoner. Den erlitt dyrere, men det er det nå verdt når man får en opplevelse man kan huske på hele livet. AFS besøker vertsfamilien FØR du kommer, og spørr de om en haug av spm. er der fort en times tid. De kontakter også naboer osv. Dette vet jeg fordi jeg spurte familien min om dette, og at vi har hatt to utvekslingsstudenter hjemme i norge! :)

 

De prøver virkelig å finne en familie som passer best mulig for DEG!

 

Elsker AFS. Har ikke opplevd noe tull med de, og kjenner heller ingen andre som har det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Organisasjonen skal besøke familien og godkjenne dem før du kommer dit. Det er ut ifra mitt inntrykk en av grunnene til at man blir godkjent til å ha elev hos seg. Angående det andre der vet jeg ikke hva jeg skal svare. Kanskje kan du ringe områderepresentanten din og spørre.

 

Meg og omraaderepresentanten er ikke akkurat verdens beste venner for tiden :p Det plager meg ikke at hun ikke har kommet her og godkjent de, for godkjent ville de lett blitt. Digger familien jeg bor hos naa, bare saa det er sagt :D Men synes bare hele greien er litt merkelig fra organisasjonen sin side :)

Lenke til kommentar

Ingen flytter inn hos noen uten at de er godkjente, og ja organisasjonene sender ut slike brev.

 

For min del sa de at jeg basically skulle faa munnkurv om jeg fikk en ny familie, altsaa jeg skulle faa brev om at jeg IKKE fikk lov og snakke om gamle familien min eller hvorfor jeg byttet. Blir bare oppgitt naar de sier de skal sende meg ett slikt brev paa epost til meg, mamma og de, organisasjon i Norge osv. Dette sa de liksom for over en maaned siden. Saa lurer egentlig paa hva de driver med..

Lenke til kommentar

Sånt hadde aldri skjedd med AFS! AFS er en veldig serriøs organisasjon. Den har mye gode rykter på seg i forrhold til andre organisasjoner. Den erlitt dyrere, men det er det nå verdt når man får en opplevelse man kan huske på hele livet. AFS besøker vertsfamilien FØR du kommer, og spørr de om en haug av spm. er der fort en times tid. De kontakter også naboer osv. Dette vet jeg fordi jeg spurte familien min om dette, og at vi har hatt to utvekslingsstudenter hjemme i norge! :)

 

De prøver virkelig å finne en familie som passer best mulig for DEG!

 

Elsker AFS. Har ikke opplevd noe tull med de, og kjenner heller ingen andre som har det! :)

 

Det er mitt inntrykk av YFU ogsaa :) Alle organisasjoner har gode sider og daarlige sider. Jeg opplever masse organisasjonsting hele tiden, mens folk jeg kjenner ikke har blitt kontaktet av omraaderepresentant eller blitt invitert til orientering engang.

 

Alle faar dessverre ikke den fantastiske opplevelsen de er blitt "lovet", uansett organisasjon.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Uten å være fordomsfull, så virker det som det gjelder de fleste kineserene som reiser på utveksling... Var noen sånne i gruppa til områdereppen min og, menmen... Jeg hadde så lite kontakt med organisasjonen som mulig jeg. Funket fjell det. :)

 

Er slik med den Sør-Koreanske studenten som lever her å :p

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har snakket med folk som reiser med yfu i år og fikk inntrykk av at de ikke har vært på en velkomstcamp. Likevel fant jeg dette sitatet i Yfu's brosjyre for 2011-2012 (året jeg reiser):

- Leir og samlinger: kultur- og språkleir for alle utvekslings -

elevene ved ankomst.

 

Vet noen hva dette er?? :)

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

En samling av elever ved ankomst for å få informasjon og lære om det å være utvekslingselev. Jeg hadde ikke det og vet ikke om noen andre YFU elver som har hatt det heller...Du har derimot en syltynn camp i Norge før avreise.

 

edit: Kan være det er snakk om andre land enn USA dog.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...