Gå til innhold

Jenter og data


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-28 21:35, skrev adawen:

Adawen kommer fra en eller annen generator.. (!!)

Aeryn kommer fra Farscape, en serie, for de som ikke visste det.


 

En jente som ser på Farscape? Hmmm, jeg tror seriøst at du har en mannlig hjerne som du ve en feiltakelse har fått operert inn...

 

(jeg lika og Farscape! Jæla bra humor, og bra SCI-FI)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette e bra! E det mange andre jenter her inne?

Jeg har sett noen jenter på LAN-parties, men ikke noen sånne som deg som virkelig ser ut til å kunne data. De jentene er dessuten som regel ikke så veldig fordelaktig å se på. Er det du som har rastafletter? Hvis det er, så avliver du myten om at jenter på dataparties ikke er så fordelaktig å se på...

 

<offtopic> Nå skal jeg gå vekk fra PCen og spille gitar til jeg blir sinnsyk i hodet (til kl 3. omtrent) og så skal jeg legge meg. God Natt :smile:</offtopic>

 

 

MYGNR_SLASH_CONSERT_185-209.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: zeppelin på 2002-09-28 23:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 16:07, skrev adawen:

Quote:


Den 2002-09-28 12:38, skrev trøls:

"Jenter kan være mer målbevisste enn gutter, og i jobbsammenheng er jenter ofte mye tøffere. De baner seg frem og kjemper seg vei."


Noen har lest litt for mye i feministhåndboka.


 

Bare for å informere så er jeg kanskje en av verdens minst feministiske jenter, men
som skribent så skal man faktsik være litt objektiv..

 

Dessuten har jeg jobba i it-firmaer, og som eneste jente var jeg faktisk den eneste som tok initiativ til å gjøre noe uten at jeg ble bedt om det.. *kremt*

 

Det stemmer at man skal være objektiv, men man skal ikke være en komplett idiot heller. Det er en forskjell - en meget stor sådan.

Lenke til kommentar

JADDA JADDA!!

 

Helt greit at jenter synes de er flinke, noe også mange er. Men er det virkelig nødvendig å prakke ned på oss gutta for det? Når jenter kan noe som gutta også kan, så begynner plutselig jentene å tro de er så mye bedre i ALLT. "Mannfolk er noen null" og det er ikke måte på iblandt.

 

*Litt drittlei*

 

runmad

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 12:38, skrev trøls:

"Jenter kan være mer målbevisste enn gutter, og i jobbsammenheng er jenter ofte mye tøffere. De baner seg frem og kjemper seg vei."


Noen har lest litt for mye i feministhåndboka.


 

Akkurat det samme tenkte jeg.

Ikke trenger de militæret, og fete kvoter er det på skoler, osv.... likestilling my ass.

 

Quote:


For det er ikke kjønnet til skribenten som er interessant, men informasjonen, ikke sant?


 

Det var ikke mye interessant i den artikkelen nei.

 

Merkelig at dette plutselig ble en irc kanal hvor alle skulle sjekke opp (whatshername). ASL eller?

Lenke til kommentar

Folkens, ha en ting helt klart for dere. Jeg vil IKKE tolerere en masse drittslenging etter Tone på grunn av at hun er jente.

 

Flere av innleggene her er utrolig usaklige, så hold slike der de hører hjemme: i "søppel" på "off-topic". Ellers vil jeg reagere temmelig strengt på dem!

 

Vi vil jo helst ikke at Tone skal skremmes vekk av overkåte mannfolk, eller menn som ikke tåler at kvinner lærer seg ord som node, brute-force, OOP, bytecode eller garbage collection. If you can't handle a woman, your'e not half a man! :wink:

 

Og: sitter det virkelig folk helt 801.11b og sørfer forumet??? Jaja, Tone - du dro fram en del "hidden features" her...

 

Mvh. Vidar Fagerjord, daglig leder @ http://www.overklokking.no

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 06:34, skrev yummy:

Folkens, ha en ting helt klart for dere. Jeg vil IKKE tolerere en masse drittslenging etter Tone på grunn av at hun er jente.


Flere av innleggene her er utrolig usaklige, så hold slike der de hører hjemme: i "søppel" på "off-topic". Ellers vil jeg reagere temmelig strengt på dem!


Vi vil jo helst ikke at Tone skal skremmes vekk av overkåte mannfolk, eller menn som ikke tåler at kvinner lærer seg ord som node, brute-force, OOP, bytecode eller garbage collection. If you can't handle a woman, your'e not half a man! :wink:


Og: sitter det virkelig folk helt 801.11b og sørfer forumet??? Jaja, Tone - du dro fram en del "hidden features" her...


Mvh. Vidar Fagerjord, daglig leder @



 

Jeg tror denne tråden hadde sett litt annerledes ut, hvis hun ikke hadde skrevet den artikkelen sin, på den måten hun gjorde.Ingen stygge ord, slik direkte, men det finnes en "undertone" i artikkelen som ikke viser mye respekt for det motsatte kjønn. Hadde en gutt/mann skrevet noe slikt på et mer eller mindre offentlig nettside, så ville han vel mottatt "drapstrussler" fra kvinnegruppen OTTAR (jeg overdriver vel litt, men ikke så mye heller :wink: ).

Jeg kan så absolutt forstå at enkelte menn/gutter blir sinte her, for hvem har vel ikke blitt flasket opp med at: "jenter er best, uansett!!", helt i fra barndommen av? Man lærer jo i dag t.o.m. på grunnskolen at "jenter er bedre enn gutter". Over hele fjøla, så ser man forsøk fra kvinner på å psyke ned menn og nå har vi også fått det på et av de få "fristedene" vi gutta har - nemlig overklokking.no.

Kall meg gjerne en overfølsom fjompenisse! :grin:

 

Gjensidig respekt, er det som teller!! :smile:

 

Jeg vil foreslå at Tone trekker tilbake/redigerer det hun har skrevet i artikkelen.

 

Med dette skrevet, så vil jeg ønske Tone:

Hjertelig velkommen! :smile:

 

runmad

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-09-29 11:09 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-09-29 11:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 22:31, skrev penhead:

Quote:


Den 2002-09-28 09:02, skrev Bøgge Bakken:

Morsomt at dere kunne få inn en jente som medarbeider.


 

Argh. Kan vi slutte med dette?

 

Jeg er sikker på at hun har mer å bidra med enn å bare være "jente".

 

Jeg går ut ifra at vi kommer til å få flere saker fra den kanten som er på samme nivå som gutta gjør, og som er like interessante og leseverdige som det vi er vant med.

 

For det er ikke kjønnet til skribenten som er interessant, men informasjonen, ikke sant?

 

/penhead

 

[som for øvrig skriver i en annen datapublikasjon der det jobber mange jenter!]

[edit: skrivefeil]

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: penhead på 2002-09-28 22:36 ]</font>

 

Trur kjønn har noe og si da jenter og gutter tenker helt forskjellig. Jeg går mitt tredje år på VGS og alle årende har vi ikke hatt en eneste jente i klassen. Klassemiljøet blir helt anndeles vis man får inn jenter og det blir det samme på overklokking.no også. Lykke til Tone.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 21:35, skrev adawen:

Adawen kommer fra en eller annen generator.. (!!)

Aeryn kommer fra Farscape, en serie, for de som ikke visste det.


Drage.. hm... tenkte på en av-art av den jeg har på skuldra.. Skal se om jeg gidder å linke et bilde :wink:


 

 

Halla!!!

Velkummen...Jeg er den som er mest populær hær på forumet siden jeg får mest klager, tenkte bare å si hei.

Ser du har tatoo's, er litt intresert i tatoo's. Tok en stoor tatoo på fredag, 2 store scorpioner på brystkassa + en liten greie jeg tenga sjøl i mitten..ble rimlig fett. Det jeg lurer på er om tatoo's gjør vondt å ta på arm&skuldrer i forhold til brystkassa?? 2-3 timer med extrem smerte fikk meg nesten til å vurdere en anne form for boddyart...

 

Vel vel...

 

ps...det hender veldig ofte at jeg midt på natta sitter bare i undissen/nude å roter rundt på forumet, So No Peaking!!! :lol:

Lenke til kommentar

Fin artikel. Og fint at jenter også stikker huet fram og sier de kan. Menneh jeg mener du også da undergraver det du kanskje vil fram til. Å bli aksepter. (Dog du skrev kanskje også for å få litt diskusjon blandt oss "nerdegutter"=)

 

<quote>

 

Jenter er kanskje mest interessert i å bruke datamaskinen til konstruktive ting - og vil helst ikke tenke på hva som må gjøres om noe inni maskina feiler.

 

......

 

Dessuten er de oppgavene datafolk utfører for viktige for samfunnet til at nerdeguttene skal få ha dem for seg selv. Jenter og gutter tenker forskjellig, og løser problemer på forskjellige måter. Erfaringsmessig henger gutter seg opp i teknikk og detaljer, mens jenter er mer opptatt av systemers nytte og bruk.

 

</quote>

 

Som nevnt tidligere.. "til at nerdegutten skal få ha dem for seg selv."

 

Men som du nevner er ikke jenter like opptatt i de tekniske detaljene. Synd! Jeg er selv nerd av kategorien "drift", og jeg mener det er det området hvor vi trenger større andel av jenter i. Ikke minst på grunn av deres evne til å tenke anneledes enn oss gutter, men også effekten jenter/kvinner har på et så guttifisert gruppe. (Tenker på arbeidsvaner, miljø osv)

 

Og som noen har nevt lengere tilbake er det ekstremt lave andeler av jenter/kvinner i teknologiske- og real-fag. Fryyyyyketlig synd!

Men vi som har utdannet oss innen disse områdene ser også at de er kvotert inn akkurat på grunn av deres kjønn. Noe som jeg selv mener er en av de enkleste måtene å få jenter/kvinner inn på disse områdene, samtidig som jeg mener det er en kjempe bjørnetjeneste. Mulig den største. Man styrker ikke akkurat posisjonene til disse som kvoteres inn.

Jeg har selv sett kvinner som har gått ut som data ingeniører, men ikke hadde peiling på hvordan de skal sette inn ledningene ifra tastur/mus og lignende. Og dette var kvinner som gikk ut med toppkarakterer. (Noe som jeg mener er favorisering av kvinner innen utdanning av fagområdet også.. menneh det en annen sak ;)

 

I tillegg vil jeg påpeke at artikkeln skrives mot at jenter også kan "data". Hva i all verden vil det si å "kunne data"? (Noen som har noe klart definisjon på det?) Jeg vil ikke si det å lage fancy'e websider, animasjoner, tegninger, og lignende, er å kunne data. Menneh det også en annen sak.

 

Til de som driver med bæsj/tiss humor spesielt pga jenter er kommet til forumet, mener jeg er så helt unødvendig. Men som vi vet, når en gjeng gutter samles, så er det ikke mye som sirkuleres oppe i skallen. (De som har gått førstegangstjenesten, opplevdte nok sin del av det =). Aldri har jeg vært borti mer rølpehumor enn da). Noen brukte ordet barnehagementalitet... det er veldig dekkende for dette.

 

Helt til slutt må jeg si meg enig i de som diskuterer likestilling (mellom linjene her i det de skriver); jenter/kvinner er gjerne for likestilling, så sant det ikke blir noen bakdeler med det. (Pussig nok er de for kjønnskvotering, tross den bjørnetjenesten det er).

Blir jeg slaktet nå mon tro? =)

 

-Dante

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 01:42, skrev adawen:

<tverr> så jeg er en komplett idiot i din verden? </tverr>


 

Nei, men jeg likte ikke den påstanden du kom med. Det er så teit når kvasiintelligente folk kommer med de allmenne (feil)oppfatninger. Som da ei jente som hadde så vondt i magen kom bort til meg og sa: "Jenter har høyere smerteterskel enn gutter, så du kan bare tenke deg hvor ille det er". Bare tull alt sammen, men det herjer vel feiloppfatninger på alle felt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...