Gå til innhold

Jenter og data


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-28 15:35, skrev thomasr:

Velkommen skal du være! Som tidligere nevnt i tråden, er du på forumet?

Quote:


Så til dere nerder der ute, som vil ha dataen deres i fred - Be Aware! Vi vil åsså leke! :wink:


Finnes det virkelig folk som ikke vil dele pcen sin med en jente som faktisk er interessert i data? Hadde jeg funnet en slik jente, skulle ikke jeg klagd i alle fall..

 

skulle ikke klagd jeg heller.. jeg har jo to maskiner :razz:

 

Jeg synes det er fint at jenter interesserer seg jeg! har en haug med jenter i klassen som hyler og bærer seg med engang det kommer ett hakk i negllakken, og begynner å bli ganske lei det..

 

kom igjen jenter! få med fler inn i forumet!!:D

 

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-28 17:29, skrev Odden:

sannelig på tide, men jeg lurer på hvordan ei skikkelig jente sin casemod blir. blir det en fluffy rosa pc med masse fløyel eller blir det noe mer
:)

neida bare kødder.

(men heng litt i søppel du også da)


velkommen skal du være


 

Vel.. siden kassa mi er et stort sølvfarga vesen, som jeg forøvrig ikke har tenkt å farge om, så tenker jeg det blir en forhulling i side-dekselet, tenke å ha en drage som motiv.

Og lysrør er selvfølgelig på sin plass. Fargen blir lilla. Lilla er snas!

 

Godkjent? ;)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 17:06, skrev mohseni:

joda, jøss , JENTER ER BEST.............

....

en ting må dere jenter ( som er så smarte ) få inn i hodet, og det er at jeg har aldri hørt at vi gutta har sagt at vi gutter er så mye bedre enn dere jenter i noe som helst ( kanskje noe da ) dagens samfunn er slik at forskjellen mellom en gutt og ei jente er faktisk lite ( noe er der ). det var kanskje før i tiden at dette har blitt nevnt eller no , men jeg gidder ikke å dette mer, det er bare piss.

.........


Interessant og inspirert innlegg. Jeg har også vært student på NTNU(NTH) og det var samme debatt da hvordan jenteprosenten kunne økes. De opprettet faktisk en egen dataklasse med bare jenter (hmm, faktisk mange av "studinene" som ikke støtter slik forskjellsbehandling/kvotering). Jeg tror det i dagens samfunn er noenlunde like muligheter for jenter og gutter å gjøre karriere. Forskning viser også at det evnemessig ikke er store forskjeller. Så jenter, det er bare å stå på.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 16:02, skrev adawen:

Quote:


Den 2002-09-28 09:17, skrev aurstad:

hjelp! Betyr dette at jeg må ha bukse på mens jeg henger på forumet også nå da??



 

Tja.. helst kanskje? Men det er jo ikke jeg som har rare fetisjer her så.. :wink:

 

 

Bukseløs forum-surfing er mer utbredt enn du er klar over Tone! :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 17:36, skrev adawen:


Vel.. siden kassa mi er et stort sølvfarga vesen, som jeg forøvrig ikke har tenkt å farge om, så tenker jeg det blir en forhulling i side-dekselet, tenke å ha en drage som motiv.

Og lysrør er selvfølgelig på sin plass. Fargen blir lilla. Lilla er snas!


Godkjent? :wink:



 

absolutt godkjent, det er nødt til å bli stilig.

bilder er vel på sin plass? =>

 

_________________

du er ikke full før gulvet reiser seg og klasker deg i panna!

 

[ Denne Melding var redigert av: umy på 2002-09-28 18:50 ]

Lenke til kommentar

det at jentene skal ha så mange fordelar framom oss når det gjeld utdanning innen data f.eks på NTNU irriterer meg grenseløst. For eksempel får jenter som vurderer NTNU,gratis reise og opphold ditt for å få vite meir om kva utdanninga handler om (siv.ing datateknikk). Er mange fleire tilfeller på at i kampen for likestilling mellom menn og kvinner, er det faktisk kvinnene som får dei aller største fordelane. Presse kvinner inn i styrer i norges bedrifter gjennom kjønnskvotering? idiotisk,bør gå etter prestasjon,ikkje at ein person kjem inn pga kjønn (nå blir nok mange velgt pga at dei er menn, men idiotisk at staten skal kvotere inn kvinner).

 

Ok,denne posten vart litt fiendtlig, men har egentlig ingenting imot jenter generelt sett,berre mot dei som ivrer LITT vel masse for likestilling :smile:

Lenke til kommentar

Helt enig med det kosh skriver. Et eksempel er kvotering i kommunestyrer og ulike utvalg. Det er ofte et problem å få tak i gode nok kandidater. Hvis kvoteringsprosenten alltid skal følges kan det ha negative følger ved at kvaliteten på kandidatene synker ytterligere. Nei, kandidater skal velges etter kvalifikasjoner. Jeg blir gal når enkelte poltikere vil at bedriftsstyrer også skal følge en kvotering. Jeg tror også jenter/kvinner som vet hva de vil og er oppegående heller ikke er interessert i kvotering. Kvotering kan jo bygge opp om at kvinner ikke er gode nok til å vurderes på normale vilkår. Det skal selvsagt forvelges på kjønn dersom andre kvalifikasjoner er de samme.

Lenke til kommentar

Hyggelig med jenter på forumet :smile: Kan jo bli ganske morsomt å se på hva det blir av den casemoddn ja :}

Menneh... Adawen og Aeryn ? hvor har du det fra ? (høres litt.. Alvisk ut.. LOTR?)

Og hvordan drage ? en klassisk drage med winger å det hele eller bare overdelen ? flerhodet ? etc. etc.

Masse spørsmål jah.. :razz:

 

PS: du er vel ikke så vennlig å sier ifra når det er en sånn "nettopp-stått-opp-sitter-uten-bukse-på" ?! ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...