Gå til innhold

Jenter og data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-28 19:55, skrev kosh:

det at jentene skal ha så mange fordelar framom oss når det gjeld utdanning innen data f.eks på NTNU irriterer meg grenseløst. For eksempel får jenter som vurderer NTNU,gratis reise og opphold ditt for å få vite meir om kva utdanninga handler om (siv.ing datateknikk). Er mange fleire tilfeller på at i kampen for likestilling mellom menn og kvinner, er det faktisk kvinnene som får dei aller største fordelane. Presse kvinner inn i styrer i norges bedrifter gjennom kjønnskvotering? idiotisk,bør gå etter prestasjon,ikkje at ein person kjem inn pga kjønn (nå blir nok mange velgt pga at dei er menn, men idiotisk at staten skal kvotere inn kvinner).


Ok,denne posten vart litt fiendtlig, men har egentlig ingenting imot jenter generelt sett,berre mot dei som ivrer LITT vel masse for likestilling :smile:



 

Jeg er SÅ enig med deg! Jeg har absolutt ikke noe imot å jobbe med jenter, bare de har jobbet like hardt for å komme der som det gutta har! KJønnskvotering er urettferdig, det gir klare fordeler til jenter fremfor gutter, og dette til tross for at de samme jentegruppene (eks.ottar)sier at jenter er minst like god til alt ting som gutter (benekter ikke dette) og så allikavel skal de ha fordeler fremfor oss...

 

Jeg har ikke noe imot å jobbe med jenter, men hun er på et nivå LANGT under guttene kunnskapmessig så vet man hvorfor hun er ansatt! (har skjedd der jeg jobber)

Lenke til kommentar

Adawen kommer fra en eller annen generator.. (!!)

Aeryn kommer fra Farscape, en serie, for de som ikke visste det.

 

Drage.. hm... tenkte på en av-art av den jeg har på skuldra.. Skal se om jeg gidder å linke et bilde ;)

 

Men assa.. si ifra? Vel.. hett tips er vel at når jeg er online sånn i 11-14 tida.. så er **** stor for at jeg akkurat har våkna ;)

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt tid skulle jeg skrevet et lengre innspill, men jeg får ikke fred. "Kom deg inn på denne Battlefield serveren og slutt med det tullet der!"

 

For 4 måneder fikk hun seg maskin for første gang. Nå scorer hun blandt de topp 10 i alle Battlefield game'ne jeg har sett henne spille.

 

Jente + data = sant. Takk gud.

Lenke til kommentar

Hei og velkommen inn i "det gode selskap" :smile:

 

HEHE...om selskapet er like godt bestandig er jeg ikke så sikker på...da med tanke på et par av postene som er postet forut her... :smile:

 

Selv har jeg tatt en utdannelse der vi var 66 stykker i klassen og der av kun 4 jenter. Kan ikke si at det var imponerende...Må jo også få si at de jentene var flinke på skolen, de løst problemer slik de skulle løses...skjønner ikke hvorfor så mange jenter ikke har kastet seg på karusellen tidligere....syns det er flott med andre meninger og gjerne andre løsningen på ting...

 

Etter endt utdannelse har jeg hatt tre jobber, derav to med mannlig sjef...greit nok det. I min nåværende jobb har jeg en kvinnelig sjef, noe jeg hittil bare har positive opplevelser med...ikke nok med at hun er dyktig i jobben som sjef/leder, hun har jobbet med data-faget i en årrekke og er meget dyktig teknisk også, noe det står respekt av...i motsetning til mine tidligere mannlige sjefer...

 

Vel, vil ønske deg lykke til i ok.no og med din utdannelse...beunderer det!

 

Hilsen

PG

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 21:46, skrev flaxlodd:



rart ikke denne topicen ble som situasjonen over ;P


 

Dette oppsummerte jo *veldig* det jeg satt å pønsket på hvordan jeg skulle si da :smile: Alle går jo mann av huse her inne fordi ei jente dukka opp. Skulle jo tru de var en utrydningstrua art eller noe...?! IMO ble denne topicen akkurat som situasjonen over...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 09:02, skrev Bøgge Bakken:

Morsomt at dere kunne få inn en jente som medarbeider.


 

Argh. Kan vi slutte med dette?

 

Jeg er sikker på at hun har mer å bidra med enn å bare være "jente".

 

Jeg går ut ifra at vi kommer til å få flere saker fra den kanten som er på samme nivå som gutta gjør, og som er like interessante og leseverdige som det vi er vant med.

 

For det er ikke kjønnet til skribenten som er interessant, men informasjonen, ikke sant?

 

/penhead

 

[som for øvrig skriver i en annen datapublikasjon der det jobber mange jenter!]

[edit: skrivefeil]

 

[ Denne Melding var redigert av: penhead på 2002-09-28 22:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...