Gå til innhold

Jenter og data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-28 12:38, skrev trøls:

"Jenter kan være mer målbevisste enn gutter, og i jobbsammenheng er jenter ofte mye tøffere. De baner seg frem og kjemper seg vei."


Noen har lest litt for mye i feministhåndboka.


 

Bare for å informere så er jeg kanskje en av verdens minst feministiske jenter, men som skribent så skal man faktsik være litt objektiv..

 

Dessuten har jeg jobba i it-firmaer, og som eneste jente var jeg faktisk den eneste som tok initiativ til å gjøre noe uten at jeg ble bedt om det.. *kremt*

Lenke til kommentar

Quote:


- Jenter kan data!


Det er mange der ute, særlig gutter, som tror at jenter overhodet ikke kan noen ting om data.


Generalisering... Det du sier her er at alle jenter kan data... Det tror jeg ikke noe på (heller ikke alle gutter kan data).

 

Men så kommer spørsmålet, hva er å kunne data?

 

Quote:


Mange jenter føler seg kanskje litt usikre på faget og opplever at de ikke mestrer terminologien.

...

Jenter kan være mer målbevisste enn gutter, og i jobbsammenheng er jenter ofte mye tøffere. De baner seg frem og kjemper seg vei.


Hvis "mange jenter" føler seg usikre og ikke mestrer terminologien, hvordan kan det ha seg at "mange jenter" er tøffere og mer målbevisste enn gutter?

(Motsatt, hvis "mange jenter" er målbevisste og tøffere, hvorfor er de usikre?)

 

Alt i alt, minner denne artikkelen om den "evige" kampen mellom kjønnet. Om hvem som er best til ditt og datt. Barnehagementalitet sier jeg.

Hvorfor kan vi ikke bare være venner og samarbeide med hverandre, i stedet for mot hverandre?

 

Quote:


Dessuten er de oppgavene datafolk utfører for viktige for samfunnet til at nerdeguttene skal få ha dem for seg selv.


Samarbeid er nøkkelen.

 

Quote:


Så til dere nerder der ute, som vil ha dataen deres i fred - Be Aware! Vi vil åsså leke! :wink:


Ikke med min maskin, kjøp din egen :razz:

 

(Poenget med denne replyen, var ikke å angripe, men å slå fast det som er problemet. Jenter kan være for feministiske, og gutter for macho. Det blir bare tull av det.)

Lenke til kommentar

Quote:


Ikke med min maskin, kjøp din egen
:p

(Poenget med denne replyen, var ikke å angripe, men å slå fast det som er problemet. Jenter kan være for feministiske, og gutter for macho. Det blir bare tull av det.)



 

Hehe, har egne maskiner, så ikke fortvil.

 

Er jo klar over at dette er en evig kamp nesten.

Men siden dette var et tema som ikke var skrevet om på OK.no, så passa det litt bra som en begynnelse.

Jeg kommer nok neppe til å terpe mer på dette, for det her ikke hensiktsmessig, og jeg har lite interesse for det ;)

 

Planen min er vel å lage nytt design her. Og det kommer så fort jeg blir litt inspirert og alle de andre som vil ha sider, slutter å mase :)

 

 

 

_________________

Tone Aasheim

[email protected]

Skribent

Overklokking.no

 

[ Denne Melding var redigert av: adawen på 2002-09-28 16:17 ]

Lenke til kommentar

Nå for tida driver jeg å refresher forumet i tide og utide. Ny hobby dette her.

 

Ellers så sitter jeg å svimler pga lite søvn og massiv loking i lekebutikk. (Lego!)

Åsså sitter jeg å tenker på designet som skal bli så inni natta fanzy.

Bortsett fra det så sitter jeg å kjaser på irc som vanlig.

 

Dagens planer å ta en titt på UT2k3 og prøvekjøre den nye overmadrassen!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-28 16:57, skrev It's me:

"Det fins til og med jenter som går på LAN-parties"


Hvis det var et hestetreff med mange tusen jenter og noen få titalls gutter hadde jeg gjerne vært med selv om jeg gir langt i hester...


 

Jasså? Hadde du ridd også da eller? ;)

Jeg har vært på 2 LAN hittil i år.. fikk 2.plass på web-compoen på det ene.. ganske fornøyd faktisk.

Særlig med tanke på at jeg lagde sida på en halvtime ellerno..

Lenke til kommentar

joda, jøss , JENTER ER BEST.............

 

jeg begynner å bli lei dette tullet med at jenter skal helt plutselig være så mye bedre enn gutta, jeg mener har det noengang vært en konkuranse?? hvis det er noe vi gutta er bedre enn dere jenter så er det rett og slett fordi vi har mer intresse for det , derfor så er vi flere, dermed ikke sagt at vi gutter er så mye bedre ?! jeg vet ikke om det er noen ( gutter ) som har gått ut og sagt at vi gutter er MYE bedre enn dere jenter.... men skal sant være sant så er de største navnene i data historien MANN, joda, klart, verdens første programmerer var dame ( Lady Ada Agusta ) , så der , nå kan også dere gå rundt å skryte av dere selv...

 

jeg er også en student ved NTNU, og for et par uker siden hadde jeg en jobb med å dra til Ski vidregående skole og reklamere for realfag for jenter, hvorfor? fordi det er få jenter som tar realfag, og grunenn til det er at de er redde for matte og fysikk ( fakta ) jeg vet at jenter kalrer matte og fysikk like bra som oss guttene , men det vet ikke jentene selv , så vi ( vi var 30 stykken ) måtte rundt omkring i norge for å reklamere for realfag, ( også NTNU da =) men før jeg dro på denne reisen ble jeg lært opp til hva jeg skulle si når jeg var der osv, og da kom det ei dame ( stipendiat ( nesten professor ) innen kjønn osv no piss )og drev å snakka ( indirekte ) om at ja vi jenter er så mye bedre enn dere gutter osv, at f.eks. når vi er barn, så liker gutter å leke med biler og hvordan fungerer den, mens vi jenter liker f.eks. ( og dette sa hun assa , jeg tuller ikke ) ( masse hva er hvorfor spm. ) å vite hva er månen, hvorfor er den rund, hva er AIDS ( MUHAHAHAHHAAH ) og masse annet piss. assa vi få gutta som var der protesterte litt så klart da , men jentene alle bare nikka og var enige. assa KJØSS MEG BAK .............

 

jeg har ingenting imot jenter, ( faktisk så liker jeg dem veldi godt, liker dem faktisk så godt at kjeresten min er faktisk dame ;-O ) men når jeg satt i møtet som var og hørte på hun dama som drev og preika piss, så tenkte jeg, **** ikke rart at det finnes så mange gay folk ute ( har heller ikke no imot homofile =)

 

en ting må dere jenter ( som er så smarte ) få inn i hodet, og det er at jeg har aldri hørt at vi gutta har sagt at vi gutter er så mye bedre enn dere jenter i noe som helst ( kanskje noe da ) dagens samfunn er slik at forskjellen mellom en gutt og ei jente er faktisk lite ( noe er der ). det var kanskje før i tiden at dette har blitt nevnt eller no , men jeg gidder ikke å dette mer, det er bare piss.

 

forskjeller mellom oss gutter og jenter er der, og jeg er ganske glad for at de er der, ellers hadde jeg ikke likt jenter mer , kunne faktisk ha kasta terning om minneste kjereste skal være gutt eller jente ;p ( ikke så extremt )

 

håper ikke at noen følte seg truffet av min mening isåfall så er det bare en "idiots" mening ;

 

=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...