MyBigMouth Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Noen som har et program/Nettside som sjekker dette for deg?
Ondskapen Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 Fikk denne linken av en kompis, men aner ikke om det funker Jeg har mine tvil...
roac Skrevet 5. april 2006 Skrevet 5. april 2006 http://www.blockstatus.com/msn/stchecker 5874403[/snapback] For all del, legg igjen epost adressen hos noen som dere ikke vet om vil gi den videre til en tredjepart for å oversvømme dere med spam. Go ahead. Jeg gjør det ikke, og jeg stoler ikke fem flate øre på at de holder epostadressen for seg selv.
Kadmium Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 (endret) Finnes haugevis av tjenester som angivelig skal si deg hvilke personer som blokker deg. Det mange derimot gjør, er å sende mail-adressen din til spamboter osv. Biip.no sin tjeneste er helt trygg å bruke. Endret 6. april 2006 av Agressive
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 GAIM viser hvem som ikke har deg på kontaktlisten deres. Er du blokkert er du heller ikke på listen. gaim.sourceforge.net
MartinGM Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Om man oppgir passport-passordet sitt til andre enn microsoft er man ikke spesiellt intelligent. Er mange steder som fråtser i å utnytte naive menneskers email kontoer til spamming. Her for noen måneder siden fikk jeg plutselig en mail fra et nettsted som skrev at en venninne anbefalte den siden og den hadde gratis SMSer og alt mulig rart, gull og grønne skoger. Første gangen jeg fikk mailen gadd jeg ikke sjekke sida. Men mailen fortsatte å komme, både til meg og dama mi. Så jeg trykka på linken for å sjekke hva dette her var. Man ble spurt om navn, personalia osv og jeg fylte inn mine vanlige "spam-vennlige" ting der, fornavn og n/a i resten av feltene. Så spurte programmet om messenger-mail adresse greit nok, men så spurte de om passordet mitt. Hva faen skulle de med passordet mitt? Da var mine mistanker bekreftet, jeg bare lukka vinduet. Så gikk de tre-fire minutter hvorpå jeg fikk en mail der det stod noe sånt som "Hvor ble du av? Du var jo bare ti sekunder unna gratis sms og blah blah, bare logg på her nå" Jeg kontakta venninna mi og det viste seg at sida hadde brukt messenger kontoen hennes til å spamme alle kontaktene hennes gjentatte ganger. Jeg tipsa henne selvsagt om å bytte passord og problemet løste seg. Man kan si hva man vil om biip.no sin tjeneste, men uansett om man er "seriøs" og ikke vil folk vondt er det veldig useriøst å være med på å gjøre det å gi ut passordene sine til gud og hvermansen vanlig og ufarlig. Tipset er ALDRI gi ut noen opplysninger om kontoene dine, hvertfall ikke passordet ditt, til noen andre enn den siden der passordet skal brukes. Om andre spør deg om passord de ikke har noe med, uansett hva de lover, så bør alarmklokkene ringe.
Krillekongen Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 En gang jeg skulle sjekke, skrev jeg inn mail+pw, (den biip-greia) kom det plutselig opp en vindu på msn messenger om at det var noen andre som hadde logget seg på MIN msn-konto. Siste gangen jeg skal gjøre noe sånt iallefall
roac Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 En gang jeg skulle sjekke, skrev jeg inn mail+pw, (den biip-greia)kom det plutselig opp en vindu på msn messenger om at det var noen andre som hadde logget seg på MIN msn-konto. Siste gangen jeg skal gjøre noe sånt iallefall 5909636[/snapback] Det er kanskje fordi biip faktisk logger seg på med din konto, for å gjøre sjekken for deg
Matsemann Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Ved å bruke biip.no sin blokksjekker spammer du alle på kontaktlisten din, da det de egentlig gjør er å knabbe alle epostadressene du har og sende reklame til dem Fått tonnevis, og det blir ikke bedre av at enkelte som får den reklamen registrerer seg, slik at jeg får enda en epost.
Ernie Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Finnes det faktisk noen mulighet for å sjekke det her? Jeg mener nemlig å huske at det ikke lengre er mulig å sjekke med 100% sikkerhet om noen har blokkert deg.
shizz kebab Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 http://msn.41m.com/ Der faar du se hvem som har blokket deg, eller slettet deg fra kontaktlisten, og det virker. Saa det er mulig.
Ernie Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 (endret) Nå er det der en høyst tvilsom side da For å sitere aMSNs FAQ: Q: Can I see who blocked me? A: No, this feature is no longer available because the block detection bug has been fixed. og fra et annet sted ... Some time ago you could detect which people blocked you from their accounts. This is no longer possible, because Microsoft removed this option from the MSN servers. Therefore, it didn't make sense to include a non-working feature, so we removed it. Block check doesn't work, no matter what you read on other sites The "online block checkers" do NOT work. A detailed reason was explained to me. The reason is that Microsoft completely restructured their servers. The result of this restructuring is obviously the non-working block checkers. If you go to a block check website or other programs, YOUR connection is used to determine if someone is online or offline - the website/program is giving u information that you can already see. Edit: Etter en del søk ser det ut til at alle muligheter til å sjekke om noen har blokkert deg har vært basert på sikkerhetshull ... Kort og greit: Det finnes ingen mulighet for noen av de såkalte "hvem har blokkert deg"-sidene/programmene å skille mellom en frakoblet kontakt og en som har blokkert deg. Endret 14. april 2006 av Ernie
Jubelsau Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 http://msn.41m.com/ Der faar du se hvem som har blokket deg, eller slettet deg fra kontaktlisten, og det virker. Saa det er mulig. 5919578[/snapback] Jeg prøvde den der en gang og da ble nicket mitt bytta med noe annet drit.
Matsemann Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Var et virus som gikk rundt, og det fikk du ved å besøke en slik "hvem blokker deg på MSN side" med IE (såklart). Noen i klassen min (jenter så klart ) fikk det viruset, da endred nicket dem seg, og vi ble hele tiden spammet med meldinger som "sjekk hvem som blokker deg på msn her: http://gfasrg.rges.ghtht/rhe.th" (bare et eksempel). Men som Ernie og mange andre har sagt (har selv spurt ): De kan ikke sjekke.
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Og ingen prøvde GAIM? (som er et MSN program uten malware?)
Tordenflesk Skrevet 14. april 2006 Skrevet 14. april 2006 Og ingen prøvde GAIM?(som er et MSN program uten malware?) Hva har GAIM/malware med denne saken å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå