Gå til innhold

TES: INI-settings i Oblivion - oversikt


Anbefalte innlegg

har akkurat satt igang å spille.. HDR er på, og alt på maks (så å si) 1024x768

 

har verken installert chuck patch eller gjort noe i .ini fila..

 

noen som har ett likt oppsett som meg?

 

X1900XT

2GB Ram

Opteron 165 @ 2.4ghz

 

som kunne gitt noen tips om hva jeg kan forandre på i .ini fila? eller evt sendt meg en fil som er "modda"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal fjerne ini-fila i første post fordi det ikke finnes noen mal for alle maskiner som funker bra. Hadde det gjort det så hadde ingen giddet å bytte ut den originale fila til å begynne med. Jeg vil anbefale deg å laste ned beta-patchen og så prøve noen av de forskjellige instillingene hver for seg. Noen instillinger later til å gi masse mer ytelse noen steder for å så la ytelsen ramle ned drastisk andre steder.

Lenke til kommentar
Skal fjerne ini-fila i første post fordi det ikke finnes noen mal for alle maskiner som funker bra. Hadde det gjort det så hadde ingen giddet å bytte ut den originale fila til å begynne med. Jeg vil anbefale deg å laste ned beta-patchen og så prøve noen av de forskjellige instillingene hver for seg. Noen instillinger later til å gi masse mer ytelse noen steder for å så la ytelsen ramle ned drastisk andre steder.

6033762[/snapback]

hei, var ikke denne sticky? :hmm:

Lenke til kommentar
Skal fjerne ini-fila i første post fordi det ikke finnes noen mal for alle maskiner som funker bra. Hadde det gjort det så hadde ingen giddet å bytte ut den originale fila til å begynne med. Jeg vil anbefale deg å laste ned beta-patchen og så prøve noen av de forskjellige instillingene hver for seg. Noen instillinger later til å gi masse mer ytelse noen steder for å så la ytelsen ramle ned drastisk andre steder.

6033762[/snapback]

hei, var ikke denne sticky? :hmm:

6033905[/snapback]

 

Trenger ikke mer enn en nå, MiSP sin "Sjekk her før du poster" guide linker til alle "viktige" tråder her inne. :)

Lenke til kommentar
Skal fjerne ini-fila i første post fordi det ikke finnes noen mal for alle maskiner som funker bra. Hadde det gjort det så hadde ingen giddet å bytte ut den originale fila til å begynne med. Jeg vil anbefale deg å laste ned beta-patchen og så prøve noen av de forskjellige instillingene hver for seg. Noen instillinger later til å gi masse mer ytelse noen steder for å så la ytelsen ramle ned drastisk andre steder.

6033762[/snapback]

 

 

trenger vel ikke fjærne, skriv bare en liten anbefaling om og ta backup først, for det glemte jeg :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Vet ikke om det går an engang. Den letteste måten å gjøre dette på uansett, er å tvinge det gjennom kontrollpanelet til softwaren for skjermkortet ditt. Har du ATI eller nVidia? Uansett så har du et eget kontrollpanel for dette via skjerminstillingene ved å høyreklikke og velge Egenskaper på skrivebordet, velge skjermkort (?) og der finner du det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan noen gi meg en punkt for punkt guide for å endre ini fila? Er ganske noob i dette :D

7218302[/snapback]

Du finner den i My Documents\My Games\Oblivion\Oblivion.ini. Du åpner denne i Notepad (det skjer automatisk), leter deg frem til verdiene du skal endre, og endrer dem. Du endrer bare verdien bak likhetstegnet. Hvis du f. eks. skal sette "uGridsToLoad" til 7, så leter du deg frem til (eller søker etter) uGridsToLoad, og endrer verdien bak likhetstegnet til 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...