Gå til innhold

TES: INI-settings i Oblivion - oversikt


Anbefalte innlegg

Eg har 6600GT, P4 3ghz NW og 1 GB ram, akkurat som ini fila di skulle ve spesialisert for!

 

Men eg brukte den og fekk berre ein FPS på 10-15 utandørs!

 

Kva kan ve problemet?

 

Trur ikkje det er noke seriøst gale med skjerkortet mitt eller prosessoren!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å få blod på sverdet, sett disse instillingene:

 

Disse kan med fordel forandres om du liker, uhm, mye blod. Noe jeg synes passer seg når man driver nå og svinger rundt med alle disse sverdene.

Mine ser omtrent sånn ut, og forårsaker veldig lite (les: ingen) ytelsesproblemer:

 

fDecalLifetime=60.0000  (default 10)
iMaxDecalsPerFrame=5000.0000  (default 10)

 

Det blir mye søl etter en kamp, men det forsvinner jo fort.

Lenke til kommentar

Følgende linjer identifiserer grafikkortet ditt. Hvis de ikke stemmer, så vil auto-detect slå inn. Kopier over disse fra Oblivion.ini og erstatt det som står i fila du får her.

 

uVideoDeviceIdentifierPart1=3619102434
uVideoDeviceIdentifierPart2=298784267
uVideoDeviceIdentifierPart3=22769397
uVideoDeviceIdentifierPart4=902546081

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Jeg merker mange seriøst memory leaks med Oblivion. Jeg testet i går på den maskinen jeg lagde ini-filen på og gikk inn i en stor skog. Da fikk jeg masse lag uansett.

5852539[/snapback]

Vanskelig å eliminere memory leaks i slike store programmer, som om det ikke er vanskelig nok i seg selv. :) Oblivion er nokså buggy, det tror jeg vi har fastslått for lengst. :roll:

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

I forhold til hvor stort, fritt og omfattende Oblivion er, så synes jeg ingen har rett til å si at det er veldig buggy. Det er faktisk utrolig lite buggy!

HL2 hadde gasnke få bugs (selv om at det var noen), men dette er et helt annet spill, hvor man får 0 valg gjennom spillets gang. I Oblivion kan man gjøre massevis av oppdrag (eller man kan la være), og gjøre dem i forskjellige rekkefølger, etc.

Det er MYE mer som skal gjøres når et spill som Oblivion lages.

Selvfølgelig er der jo bugs. Hadde dere virkelig forventet at vi skulle få et bug-fritt spill? Slike spill forekommer ikke i dag. Det burde de fleste vite. ;)

 

Jeg har 2GB ram, hvilket tall er det best at jeg fyller inn da? Vil ikke brukke alt minnet jeg har, men en god del (la oss si... 1.5GB?).

Hvilket tall blir det, og hvordan kommer man frem til det tallet?

 

EDIT: Uhm, jeg kan ikke si jeg var særlig fornøyd med de tweakingene som står i guiden der.

To ting har endret seg:

1. Ytelsen har blitt enormt mye dårligere.

2. Grafikken er nå utrolig dårlig (kornete og generelt sett stygg på alle punkter).

 

Tror jeg går tilbake til den originale .ini'en, jeg.

 

PS: Jeg klager ikke på guiden. Jeg bare sier at den ikke fungerte for meg. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
I forhold til hvor stort, fritt og omfattende Oblivion er, så synes jeg ingen har rett til å si at det er veldig buggy. Det er faktisk utrolig lite buggy!

HL2 hadde gasnke få bugs (selv om at det var noen), men dette er et helt annet spill, hvor man får 0 valg gjennom spillets gang. I Oblivion kan man gjøre massevis av oppdrag (eller man kan la være), og gjøre dem i forskjellige rekkefølger, etc.

Det er MYE mer som skal gjøres når et spill som Oblivion lages.

Selvfølgelig er der jo bugs. Hadde dere virkelig forventet at vi skulle få et bug-fritt spill? Slike spill forekommer ikke i dag. Det burde de fleste vite. ;)

 

Jeg har 2GB ram, hvilket tall er det best at jeg fyller inn da? Vil ikke brukke alt minnet jeg har, men en god del (la oss si... 1.5GB?).

Hvilket tall blir det, og hvordan kommer man frem til det tallet?

 

EDIT: Uhm, jeg kan ikke si jeg var særlig fornøyd med de tweakingene som står i guiden der.

To ting har endret seg:

1. Ytelsen har blitt enormt mye dårligere.

2. Grafikken er nå utrolig dårlig (kornete og generelt sett stygg på alle punkter).

 

Tror jeg går tilbake til den originale .ini'en, jeg.

 

PS: Jeg klager ikke på guiden. Jeg bare sier at den ikke fungerte for meg. :)

5854245[/snapback]

At det er noen småfeil i quests her og der kan ingen klage noe videre over. Men når spillmekanismen går føyken og karakteren min går til værs, da er det noe galt. :p

 

Forøvrig så må du jo sette instillingene i INI-fila til noe som passer PC-en din, regner ikke med du blir særlig fornøyd med de tallene som står i den du får her hvis du kan kjøre på (nær) maks.

Lenke til kommentar

Ja det er en del instillinger som lager bugs. Til meg begynner folk og fiender plutselig å hoppe uten videre. Har fortsatt litt problemer med dette selv om det ikke er så alvorlig som først. Hovedsaklig er det iPreloadSizeLimit som gjør at spillet ikke lagger dersom man skriver inn rett tall for minne.

Jeg vil først og fremst anbefale alle som har gode og raske maskiner til å IKKE kopiere ini-filen fra første-siden og heller redigere den eksisterende filen deres. Og bruk da iPreloadSizeLimit og de instillingene for å rendre trær og få vekk de dårlige teksturene langt unna. Jeg tror ikke noen av de andre instillingene er et must dersom dere ikke plages veldig med lagging. Dette med ini-filen er hovedsaklig en test og tweak affære der man selv må teste ytelsen for å se forbedringer eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har 2GB ram, hvilket tall er det best at jeg fyller inn da? Vil ikke brukke alt minnet jeg har, men en god del (la oss si... 1.5GB?).

5854245[/snapback]

Tallet oppgis i bytes:

 

1,5 GB = 1,5 * 1024 * 1024 * 1024 = 1610612736 bytes

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Updates has been done! :) Noen som forresten vet om det går an at alle har skriverettigheter på den første posten? Eller at noen enkelte har fått deligert rettigheter? For det hadde vært veldig kjekt dersom andre har kunnet redigert og vedlikeholdt den første posten og gjerne legge til flere ting som jeg har oversett.

Lenke til kommentar

hmm, vannet mitt ser utrolig dårlig ut, har på at vann skal reflektere alt men uansett så ser det ut som om det går i fast motion, krusninger går over vannet konstant i svært høy hastighet. får det til å se ut som en fargegrøt i fast forward. prøvd alt av instillinger....... noen som vet hva jeg kan gjøre?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg ser ihvertfall at du har altfor stor verdi på Grid settingen. Prøv å sett denne tilbake til 5 og heller bruke moden for bedre distant textures! Husk også å laste modden for bedre vann!

 

Edit: Har oppdatert førsteposten og har lagt til noe som kalles "Max frames to render ahead" og "flip que" som er valg på skjermkortene som gjorde helt utrolige endringer til meg! Spillet lagger ikke like mye lenger og alt er mye smoothere. Jeg har prøvd dette på både nVidia og ATI kort og forandringene er veldig store på begge. På den maskinen med nVidia (som også er mye bedre) brukte jeg også moddene som bytter ut teksturer. På grunn av at teksturene ser mye bedre ut trenger man ikke å stille på grid settingen i ini-fila fordi modden gir mye bedre looks and performace sammenlignet.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

puh!

 

etter å ha installert Coolbits samt Landscape LOD replacement textures og LOD Normal Map replacement for Oblivion ser alt mye bedre ut, og FPS'en er høyere :)

 

Kjører nå 1024x768, 2xAA, Bloom med 60 FPS stabilt i Imperial City. Dropper ned til 45-50 utenfor selve byen, men synes det funker veldig bra. Grafikken ble mye bedre også! Thumbs up!

 

 

ps. Installerte også ForceWare 85.25, fikk 6-8 FPS mer

 

Kanskje ikke 6600GT er helt ute enda likevel :tease:

Endret av Saknet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...