Gå til innhold

TES: INI-settings i Oblivion - oversikt


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Noe er fullstendig galt.

 

Jeg har GeForce 7800GS 265MB (AGP 4x)

1 GB Minne

2.0 Ghz

 

Jeg har tweaket ini.fila til det ytterste, tweaket i coolbits, ikke minst har jeg lastet ned LOD Landscape replacement textured og LOD Normal Map Textures.

 

Jeg kjører utrolige 10fps ute i skogen, og MAKS 20fps i imperial city. Utenfor en oblivion gate, eller generelt nær fiender, kjører jeg 2-5 FPS!

 

2x AA, Bloom, 1024*768.

Men altså, 20fps ? Noe er fullstendig galt. Hjelp !

Lenke til kommentar
Jeg har GeForce 7800GS 265MB (AGP 4x)

1 GB Minne

2.0 Ghz

7688162[/snapback]

AGP 4x høres ikke bra ut i det hele tatt. Det virker som om du får hva du fortjener, skjønt jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på AGP og PCIe rent ytelsesmessig.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

I mine ører høres det ut som om du faktisk scorer høyt hvis PCen er 4 år gammel. Men du har jo en del nye komponenter. Uansett, jeg tviler på at noe som helst er galt, for PCen din er ikke akkurat top-notch. 10 FPS høres ikke galt ut for et slikt system. Hvis du i tillegg som du sier kjører noen tekstur-mods, bør du kanskje fjerne dem først. Avinstaller Oblivion, slett mappen, reinstaller og se hvordan det er umoddet.

Lenke til kommentar

Uff, uff uff uff... Vel, jeg har ikke annet å meddele deg enn den harde sannhet: Du har en PC som ikke holder mål i det hele tatt. Den eneste måten du kan kjøre det akseptabelt på med gode instillinger er å oppgradere en hel del. Skal du først oppgradere så kan jeg på stående fot anbefale Radeon X1950XTX, AMD X2 4200+ (minimum) og 1 GB minne til. Du må da ha nytt hovedkort i samme slengen, og garantert også en bedre PSU. Du har sikkert tregt minne fra før av, så da ville jeg ikke brukt det lengre. Dette blir dyrt.

 

Du har følgende alternativer:

 

1. Spill Oblivion slik du beskriver det - 10 FPS.

2. La være å spille Oblivion.

3. Bruk ti høvdinger på å oppgradere PCen din og nyt opplevelsen.

Lenke til kommentar
...

2x AA, Bloom, 1024*768.

Men altså, 20fps ? Noe er fullstendig galt. Hjelp !

7688162[/snapback]

Som noen andre har nevnt, du får antagelig det du fortjener. Eneste jeg kan komme på er å sette ned oppløsningen til 640*480, kanskje også slå av 2*AA og Bloom.

 

640*480 høres kjipt ut men det er fullt spillbart. Det er det jeg har spilt på fram til lørdag kveld, da fikk jeg mitt nye ATI1950pro skjermkort. Etter det har jeg brukt 1280*1024. Spillet blir helt klart veldig mye penere men spillopplevelsen er mye det samme.

 

Lav framerate er *mye* værre enn lav oppløsning.

Lenke til kommentar
Lav framerate er *mye* værre enn lav oppløsning.

7724397[/snapback]

Det er en smakssak. Personlig hadde jeg mye heller spilt det med 1024x768 og 20 FPS enn 640x480 og 40 FPS. Personlig synes jeg at 1024x768 ser gale nok ut i seg selv, men jeg spilte en stund på det, og det er fullt overlevbart. Men 640x480 er litt over grensen, da skal man ikke være mye kresen.

 

Men jeg hadde slått av AA ja, definitivt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...