Gå til innhold

TES: INI-settings i Oblivion - oversikt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme lurer jeg på har 2gb med minne selv.

 

Lurer også på en ting til, hvilken tweaks/settings i .ini filen har mest å gjøre med muse lagg? altså er det noen settings jeg kan trikse og mikse med for å fjerne muse laggen mest mulig?

5839017[/snapback]

2GB = 2147483648 bytes, hvis du dobler det som står i den første tråden. ;)

Lenke til kommentar

Ah, takk. Er ikke verre nei... :)

 

Edit: Hmm... Etter at jeg forandra på disse INI-settingene så starter alle å "hoppe" etter et par min. Skal prøve å finne ut hva som forårsaker buggen. Noen andre som har vert borti det samme?

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

Jeg (og hesten min) begynte også å hoppe rundt omkring ;)

 

Jeg bytta "iPreloadSizeLimit" til en lavere verdi (rundt tall), så det ser ut til at det er borte nå.

 

Jeg tar ingenting for gitt, så jeg quicksaver ofte. For å teste grundig. Håper Bethesda kommer med en omfattende patch snart...

 

Edit: Jeg pastet først inn dobbelt av det som står oppført (som MiSP sa). Etter jeg hadde spillt og buggen intraff, så la jeg merke til at det sto en " - " foran verdien i ini.fila (i.e. "iPreloadSizeLimit=-2147483648")

 

Jeg vet jeg har litt over 2gb i minne, men ikke nøyaktig hvor mye. Det var derfor jeg forandra verdien til et rundt tall (i.e "iPreloadSizeLimit=2000000000"). Muligens det er dette som er problemet. At en setter en verdi som er høyere enn minne.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

Har fulgt denne guiden litt blandet med INI-filen herfra og fikk problemer med bUseBackgroundFileLoader=1. Med denne på så tar det ekstremt lang tid å laste lagret spill. Det tar så lang tid at etter noen minutter er den på ca 20 %, og jeg gidder ikke mer, naturlig nok. Tenkte jeg skulle si i fra i tilfelle andre hadde samme problemet og ikke finner ut hvorfor.

Lenke til kommentar
kommentar ang iMinGrassSize, jo høyere denne er, jo *mindre* gress blir det (gresset blir kortere, og for min del mer naturlig). Så burde ikke være noe pes for noen maskiner å sette denne opp til 200, da man faktisk øker ytelsen betraktelig.

5841799[/snapback]

 

Ja visst! Anbefales! Får faktisk mye bedre framerate (FPS) med denne. Satte den til 200 for å teste. Hadde mellom 45-50 FPS hele tiden i skogen.

 

Det er vel å merke betraktelig mindre gress med en så høy verdi, men det er ikke helt fraværende. Så faktisk ikke galt ut, selv om en minst mulig verdi gir en bedre grafisk opplevelse.

 

Hva velger du? En overgrodd skog, eller mest mulig FPS? ;)

Lenke til kommentar

Jeg la faktisk merke til at dersom man setter iFPSClamp til 60 så går alt i slow motion! Skal prøve å gjøre gresset kortere senere i dag! Kanskje det går an å øke sånn at det blir flere gress "patcher" rundt omkring også uten at det påvirker ytelsen særlig?

 

Har fulgt denne guiden litt blandet med INI-filen herfra og fikk problemer med bUseBackgroundFileLoader=1. Med denne på så tar det ekstremt lang tid å laste lagret spill. Det tar så lang tid at etter noen minutter er den på ca 20 %, og jeg gidder ikke mer, naturlig nok. Tenkte jeg skulle si i fra i tilfelle andre hadde samme problemet og ikke finner ut hvorfor.

5842904[/snapback]

 

Ok? Skal merke meg dette! :thumbup:

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
kommentar ang iMinGrassSize, jo høyere denne er, jo *mindre* gress blir det (gresset blir kortere, og for min del mer naturlig). Så burde ikke være noe pes for noen maskiner å sette denne opp til 200, da man faktisk øker ytelsen betraktelig.

5841799[/snapback]

Kortere, er du sikker? Det denne kommandoen gjør, er jo å øke avstanden mellom gresstustene. Gresset er like høyt, men med 200 så er det flere meter mellom hver tust. Jeg har den på 130, og er fornøyd med det (god FPS, ser litt "skog" ut også).

Lenke til kommentar
Kortere, er du sikker? Det denne kommandoen gjør, er jo å øke avstanden mellom gresstustene. Gresset er like høyt, men med 200 så er det flere meter mellom hver tust. Jeg har den på 130, og er fornøyd med det (god FPS, ser litt "skog" ut også).

5843707[/snapback]

 

Ja stemmer det. Jeg ble overrasket over hvor mye det hadde å si me tanke på FPS ute i skogen. Hadde nesten alt å si for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...