Ironmann Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Tenk dere hva dere får i en xbox 360 og en playstation 3 og til hva for en pris!? Så kan dere tenke dere hva det koster og oppgradere pcdelene i pcn din. Vis dere har tenkt riktig så vet dere vel at det er rådyrt! Feks: Oblivion, jeg trenger ett mye bedre skjermkort for å kjøre det uten lagg.(med de laveste innstillingene for å ikke brenne pengeboka helt opp) 1844Kr ATI All-in-Wonder X800GT ( ATI All-in-Wonder X800GT ) Det grafikkortet burde slakte all lagg på Oblivion laveste og for såvidt BF2 høy grafikk. Imens for en Xbox 360 får man for 2295 ( Xbox 360 Core System ) Så det er vel en liten tankevekker på at Pcdeler er overpriset?
P-in-P Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Tror det er en del ting du ikke har tenkt over her... 1. En PC kan brukes til alt mulig, mens en 360 - bare en spillkonsoll med mediaegenskaper 2. 360er blir solgt med tap, fordi de tjener det inn igjen på spill og alt det en trenger credits for på live 3. Det er ikke alle som avgjør PC oppgradering eller 360 innkjøp PGA et spill 4. De spillene som har kommet ut så langt til 360 (i allefall de jeg har spilt og sett) har ikke grafikk som kan måle seg med tilsvarende spill på en god PC, og til de har fått utnyttet grafikken til 360 så er det sikkert kommet utstyr til PC som overgår det igjen...
Trynemjoel Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 (endret) Et X800 vil nok ikke slakte all lagg. Xbox360 blir også solgt med tap, Microsoft tjener på spillene, ikke consolene. EDIT: Argh for sent Endret 25. mars 2006 av Trynemjoel
O.J Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Ifølge det jeg har lest er det ikke så stof avanse for produsentene for hver pc-del det selges. til gjengjeld produseres det i store partier. spesielt i mellomklassen og budsjettklassen er det ikke stor inntekt for hver del. mens dem dyreste har litt større sikkerhetsmargin.
Trynemjoel Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Delforhandlere har ikke mye overskudd for solgte varer nei, det er nok mer service og hjemmehjelp som hjelper små bedrifter i større grad. Vil derimot tro at større selskaper som Dell og Alienware som ofte har eksklusive avtaler med produsenten uten mellomledd tjener mye mer.
rulleguru Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 PCdeler er langt fra overpriset. Hadde ikke markedet vært så enormt ville tilsvarende teknologi kostet mange ganger mer. Skulle man laget noe tilsvarende et grafikkort, men kun for salg til feks store selskaper, ville de kostet flere titalls tusen per stykk (Pga. utviklingskostnadene må bli dekket, ikke bare produksjonskostadene). Man kan jo si det sånn at èn 360 koster 100 mill (tall tatt ut av luften) å utvikle, mens 1mill 360er koster 100mill+1mill*$400 å utvikle. Derfor koster en av en 360 $100mill, mens en av 1mill koster $500. Samme regnestykke kan man gjøre med prosessorer, skjermkort etc. også. Tallene er selvfølgelig tatt helt ut av luften, men pris på elektronikk (og annet) styres av etterspørselen.
Orjanp Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Vil vel tro at en Xbox selges i litt flere enheter enn ATI All i Wonder X800GT.
vizit Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Xbox 360 får du ikke utnyttet fult ut før du har en hdtv. Så det koster penger for å investere en hdtv også
Khalifen Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Det alle 360 fanboys sier om at man ikke har utnytta 360'n enda er sant, men når man endelig får utnytta konsollen, så er PC en mil eller to foran HW-messig. Konsoll-fanboys har sagt det hele tida, og data er fortsatt best
LOBOS Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Det alle 360 fanboys sier om at man ikke har utnytta 360'n enda er sant, men når man endelig får utnytta konsollen, så er PC en mil eller to foran HW-messig. Konsoll-fanboys har sagt det hele tida, og data er fortsatt best 5813190[/snapback] Helt enig. De fleste consoler begynner å lage spill som "lagger" etter en stund forde PCen har dratt fra dem samtidig som de trenger å lage spill som, i alle fall på stillbilder, ser like bra ut som PC. Men akkuratt når en consol er ny så er den "bedre" enn PCen, men det er heller fordi det er så mange forskjellige produkter ol i PC marketed at man bruker som regel mer kraft til å utføre den samme jobben, men det problemet forsvinner jo når det kommer nytt bedre hardware noen månder senere.... Ja, så må man jo også ikke glemme at en PC kan brukes til mye annet enn spilling. Feks jeg hadde heller aldri byttet min Nokia 6680, som jeg bruker mange Symbian software til utenom spilling, for en PSP med mange spill selv om spillene er bedre på en PSP. Kjøper man alle spillene man spiller så er selvfølgelig consol det mest økonomiske da. Det skal jeg være enig i, men nå kjøper ikke jeg alle spillene jeg spiller .
O.J Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Det alle 360 fanboys sier om at man ikke har utnytta 360'n enda er sant, men når man endelig får utnytta konsollen, så er PC en mil eller to foran HW-messig. Konsoll-fanboys har sagt det hele tida, og data er fortsatt best 5813190[/snapback] Helt enig. De fleste consoler begynner å lage spill som "lagger" etter en stund forde PCen har dratt fra dem samtidig som de trenger å lage spill som, i alle fall på stillbilder, ser like bra ut som PC. Men akkuratt når en consol er ny så er den "bedre" enn PCen, men det er heller fordi det er så mange forskjellige produkter ol i PC marketed at man bruker som regel mer kraft til å utføre den samme jobben, men det problemet forsvinner jo når det kommer nytt bedre hardware noen månder senere.... Ja, så må man jo også ikke glemme at en PC kan brukes til mye annet enn spilling. Feks jeg hadde heller aldri byttet min Nokia 6680, som jeg bruker mange Symbian software til utenom spilling, for en PSP med mange spill selv om spillene er bedre på en PSP. Kjøper man alle spillene man spiller så er selvfølgelig consol det mest økonomiske da. Det skal jeg være enig i, men nå kjøper ikke jeg alle spillene jeg spiller . 5813215[/snapback] nei, der har pc en stor fordel i forhold til konsoll. en pc er ufattelig allsidig, mens en konsoll er mest optimalisert for spilling, og lite annet. noen som vet hvordan prosessorkraften i cpu'ene til konsollene ligger i forhold til de som står i dagen's pc'er? langt foran, eller vil AMD og Intel ta dem igjen fort?
Snorre Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 De dyre prosessorene til PC idag ac typen dobbeltkjerneprosessor til 10 000 kroner er nok bedre enn de i Xbox 360-en ville jeg tro. Ikke at jeg har noe større greie på det. Store problemet idag med dataprodukter er jo at de finnes så mange forskjellige type arkitekturer og at det da blir helt på trynet å sammenligne dem. Dessuten er jo de forskjellige arkitekturene mer rettet mot forskjellige oppgaver. For eksempel er jo Intel så vidt jeg har hørt best på multitask-området og det som har med bilderedigering od dokumentbehandling. Mens AMD er bedre på det som har med spill å gjøre. Så det er virkelig ikke godt å si. Dessuten har det noe å si hvordan man utnytter komponentene. På papiret ser jo GameCube en del svakere ut en Playstation 2, men i virkeligheten ser jo de bedre spillene til GameCube bedre ut enn de på Playstation 2. Dette er fordi arkitekturen på GameCube er veldig bra sammensatt og fordi de greier å utnytte komponentene. Snorre
-Bassaddict- Skrevet 27. mars 2006 Skrevet 27. mars 2006 synes pcdeler er ufattelig billig jeg! man kan få et high-end system for en månedslønn, vet du hvor lenge du måtte jobba for et high-end system på 80tallet? tror du bør få litt perspektiv å sette deg inn i hva utviklingskostnader er, og begynne å gå med avisa
Doogle Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Det alle 360 fanboys sier om at man ikke har utnytta 360'n enda er sant, men når man endelig får utnytta konsollen, så er PC en mil eller to foran HW-messig. Konsoll-fanboys har sagt det hele tida, og data er fortsatt best 5813190[/snapback] Hvis du har ubegrenset med penger til oppgradering så... Det tar fort 4-5 år før en gjennomsnitts-PC som folk har hjemme er i nærheten av ytelsen til en Xbox 360. De fleste bytter nemlig ikke PC så veldig ofte, og mange skifter aldri ut grafikkortet sitt. Det er kun en liten del av totalen som er helt i forkant hardwaremessig; jeg vil gjette på at 98 av 100 PC-brukere i dag (hvis vi tar med stort og smått og ikke fokuserer kun på hardcore-gamere som skifter skjermkort hver 6. måned...) har langt dårligere ytelse enn det man får med en XBox 360. Med andre ord: 1 av 10 PC'er har *kanskje* tilsvarende ytelse som en Xbox 360. 9 av 10 PC'er har garantert mye dårligere ytelse enn en Xbox 360... Om en kliss ny PC til 15.000 i teorien har bedre ytelse enn en konsoll er jo ikke så interessant; det må jo sammenlignes med hva folk faktisk sitter med av hardware, ikke hva de i teorien kunne ha sittet med hvis de oppgraderte for en håndfull tusenlapper. Endret 28. mars 2006 av Doogle
thomassit0 Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 vi kan idetminste trøste oss med at det var mye dyrere for pc deler før..
Desdichado Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Dere glemmer en ting her folkens, og det er at dagens grafikk kort (les: ATI og Nvidia) lages med en ting for øye, og det er å være best på spill. Raskets framerate og best bildekvalitet er det som teller. Og da er 5000kr for det beste mer enn nok! Så ja, grafikk kort er for dyrt i forhold til hva det leverer kontra f.eks en Xbox360.
Ironmann Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 I surrender Totalslakt av mine argumenter menmen:P synes fortsatt der er for dyrt å kjøpe sæ nytt grafikkort for å fjerne lagn å muligens chrashn på oblivion:/ AMD fx 64 3500+ 2x512 ram 7200 rpm 250 gb Radeon 9550 <-------------- PROBLEM! hehe;)
B4stian Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Prisene går jo bare nedover og nedover.... Hva klager du egentlig på? Microsoft (som sagt lengre oppe på siden) taper masse penger for hver eneste consoll de selger, men tjener det inn igjen på spill, ekstratilbehør og xbox live... Ville du heller at en det grafikkortet skulle kostet 1.000 kr, men så måtte du heller kjøpe spillene dyrere og alle spillene hadde det kostet penger å spille!? Xbox og PS er konsoller, ikke en pc.
d'espresso Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Xbox 360 får du ikke utnyttet fult ut før du har en hdtv. Så det koster penger for å investere en hdtv også 5813153[/snapback] Akkurat nå spiller jeg Oblivion på min 32" 100 Hz-tv.. Ikke HD; men det ruler alikevel... Det du sier er BS..
fenris1911 Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Skrullete premiss du sett for debatt. Sjølvsagt er det best å kjøpe ein Xbox 360 enn ein heilt ny PC viss maskinen kun skal brukast til å spele Oblivion. Endret 28. mars 2006 av fenris1911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå