Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
obygda skrev (1 time siden):

Da vil nok kanskje noe materiale som publikum besitter bli slettet...Det har ICE gjort før dessverre...

Imaginacíon skrev (1 time siden):

Video tatt rett før han ble overmannet og skutt viser at han var ubevæpnet.

Den offisielle sannheten i det amerikanske medielandskapet vil nok bli hva nå enn Fox News eller nazi-streamere som Asmeinkampf påstår er sannheten. At mannen var bevæpnet (EDIT: mens de skjøt ham, noe han tydeligvis ikke var) eller gjorde et eller annet som rettferdiggjorde drapet.

Mange folk i USA, og her hjemme, kanskje overalt, enten de er på høyre eller venstresiden, har blitt oppvokst med en større kognitiv aksept for mord utført av mennesker ansatt i en politietat, eller en eller annen form for statsmakt med voldsmonopol. Vi har altså to parallelle standarder for mord. En for mord utført av en gjerningsperson uten uniform, og mord utført av en gjerningsperson med. Det er alltid en eller annen antakelse om at et mord utført av en med uniform på en eller annen måte var rettferdiggjort. At offeret gjorde noe som ikke gav betjenten noe annet valg enn å fyre av våpenet.

Ekstra sterk er denne kognitive tankegangen i USA, hvor snut er tilbedt som guder og rockestjerner.

Dette er en samtale som burde bli tatt opp uavhengig om lovhåndheverne er nasser eller ikke.

Det er også grunnen til at bevegelser som "defund the police" dukket opp. Ting som dette er hva kutt/redusering av finansiell støtte til politi og væpnede statsetater kan forebygge. Kanskje ikke så rart ihuga antiwokere syntes at "defund the police" var altfor radikalt?

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
LuxFerre skrev (2 minutter siden):

Det kan se ut som mannen var beverpent men ikke tok etter sitt våpen og ICE tar hans våpen og deretter skyter han.
De syter han også fem ganger mens han ligger urørlig på bakken og det er ingen reaksjon på skuddene fra ICE.

Motsatt vinkel viser at mannen ble skutt i ryggen. En ren henrettelse.

Forøvrig er det akkurat opprør Trump trenger for å kansellere valget i November..

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg tenker Norge og EU bør stille seg bak Canadas Carney og lage en felles plan for vesten uten USA. Det KAN hende USA kan redde seg selv innenfra, men det er på ingen måte garantert. Jeg ligger våken om natten og tenker på at døtrene mine kanskje må sloss mot amerikanske styrker i Europa om 10 år.

• Liker 5
Skrevet
obygda skrev (13 minutter siden):

Forøvrig er det akkurat opprør Trump trenger for å kansellere valget i November..

Jeg skjønner ikke at USA kan sitte stille etter å ha massive bevis for det som skjedde med Nicole R. Good!

• Liker 4
Skrevet
obygda skrev (4 minutter siden):

Mannen hadde bæretillatelse for skjult våpen. Han hadde fem mann over seg som holdt ham nede og slo løs på ham. Hvordan kan disse fantastiske ICE-agentene ikke klare å avvæpne ham ? For meg ser det ut som han ble avvæpnet og så skutt. Det trengs mer info, men siden DHS har enerett på sannheten, får vi aldri noe annet svar enn at mannen var farlig.

Trump vil overhode ikke høre snakk om om å de-eskalere, tvert imot sier han nå at Minneapolis vil "oppleve noe mye verre" om de ikke slutter "opptøyene". Men så ror han seg inn på sine negative uttalelser om NATO-soldatene i Iran ved å skryte av britene. Resten står tydeligvis ved makt, de var ikke til hjelp, holdt seg unna fronten og USA trengte dem ikke. Dette fra en fyr som omhyggelig har unngått forsvaret og aldri har satt sine ben i en uniform.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
SilverShaded skrev (1 minutt siden):

Dette fra en fyr som omhyggelig har unngått forsvaret og aldri har satt sine ben i en uniform.

Gjelder vel hele familien hans også. 

Mannen er en skam

• Liker 3
Skrevet
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Minnesota aktiverer nasjonalgarden for å beskytte innbyggerne mot ICE.

Nå får han det som han vil og får utsatt mellomvalget. Vi får håpe militæret tar folkets side.

• Liker 2
Skrevet
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Er det bekreftet at de blir satt inn mot ice?

• Liker 2
Skrevet

Det sies at National Guard skal hjelpe til med å beskytte den lokale FBI-bygningen og ellers "render assistance where necessary".

Om det betyr at de settes inn mot ICE, er et helt annet spørsmål...man kan da ikke lage en agent-mot-agent borgerkrig, skjønt lokalt politi og agenter har fått ordre om å "stand down".

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
JornHansen skrev (15 minutter siden):

Hvor har det blitt av Trump supporterne i denne tråden da?

Sitter på privat discord å planlegger motsvar til kveldens aktivitet i tråd. Eventuelt så drikkes det seg opp til mot enda. 👍

Regner med de kommer ut i styrke mellom kl 22.00 og 23.30 en gang. 

Endret av Duriello
  • Liker 6
Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (1 time siden):

I første omgang for å hindre opptøyer og ukontrollerte hendelser, men det er ikke lenge tvil om at ICE må holdes i sjakk mens den føderale høyesteretten  kalles inn til et krisemøte fordi de kan ikke tillate en delstatlig-føderal konflikt. Det er simpelt ikke lenge mulig å tillate situasjonen fortsette med å utvikle seg, ettersom kongressen nekte å stanse Trumpregimet som har forbrutt seg mot de konstitusjonelle rettighetene som beskytter det amerikanske folket. Nasjonalgardistene vil helt sikkert fungere som en levende mur mellom sivilister og de føderale agentstyrkene i første omgang. 

Hva FAEN er det som foregår mellom høyesterettsdommerne?!! Situasjonen i Minneapolis er nå så farefullt, at de må gripe inn og beordre halt i all ICE-operasjoner der. Hvis ikke, vil risikoen for at den kan komme utenfor kontroll bli for stor. Roberts kan en dag finne seg arbeidsledig og fritt vilt for rasende folkemengder. 

Endret av JK22
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
JornHansen skrev (19 minutter siden):

Hvor har det blitt av Trump supporterne i denne tråden da?

Den som drev og sammenliknet Trump med Jesus og Gud tror jeg ikke helt er i form. De andre oppholder seg vel i Israel-Iran og Israel-Palestina trådene der de forsvarer Trump og AIPAC.

Endret av Boing_80
  • Liker 4
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (På 10.1.2026 den 18.15):

Jeg sier da ikke at det er "greit å plaffe ned folk". Tvert i mot har jeg flere ganger nå skrevet at jeg ikke mener situasjonen er løst på noen god måte, og jeg har også beskrevet flere forbehold som gjør at dette også kanskje ikke er nødverge. Jeg er også helt enig i at det ikke burde blitt skutt her, om ikke annet fordi det er svært lite som tilsier at et pistolskudd på den avstanden der vil hindre at fyren blir påkjørt.

Men det forandrer ikke det faktum at dette kan være en situasjon hvor han handler i nødverge og at det da på ingen måte er så enkelt som at dette er et drap/henrettelse som mange her konkluderer med. Hvis du mener at tolkningen min er feil, får du nesten forklare hvorfor fremfor bare å fokusere på dine egne følelsesmessige reaksjoner på det jeg skriver.

Hvis ikke det faktum at han ikke engang sto i bilens bane da han skjøt det første skuddet (og at han var i absolutt null fare, og at det faktisk er han selv som lener seg over bilen med overkroppen, mens beina er på siden) overbeviser deg, hva med at han for sikkerhets skyld skjøt flere skudd inn gjennom sidevinduet, da han ikke engang var på skrå foran bilen lenger? Altså da han var på siden av bilen.

• Liker 6
Skrevet
jjkoggan skrev (1 time siden):

Det ville blitt fornuftig ja.  Flere rapporter at vedkommende var bevæpnet, truet ICE med våpenet og ikke ville gi seg, og kanskje var en protester

Hvor har du dette fra? MAGA-kilder? Det er bare løgn. Som allerede påpekt, så viser videoer fra før hendelsen at han kun sto og filmet med mobilen sin. Han trakk aldri noe våpen.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...