Gå til innhold

Pcdeler er for dyrt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vel ikke kun for Oblivion men siden Oblivion er såpass nytt og krevende så er det ett førsteklasses eksempel.

Men Pc eier fortsatt konsoller:)

Den dagen en konsoll kan brukes til å surfe, nedlaste ting og ca alt annet en pc kan klare til dagens pris\innhold så kommer pcn's endedager.

5824501[/snapback]

Den dagen en konsoll kan brukes til å surfe, nedlaste ting og ca alt annet en pc kan er det en pc med en spesialtilpasset håndkontroll eller en Media Center PC!

Så den unsyldningen er ikke helt grei :hrm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
edit: Og den mac kommentaren forstod jeg ikke engang...

5831930[/snapback]

Det P-in-P mener (tror jeg) er at en Mac kan gjøre det samme som en pc, men dersom noen prøver å kalle Mac'en for en PC... Da blir det bråk.. :p

Skrevet (endret)

Jeg har et forslag til de som klager over prisnivået: Slutt å følge med på "the greatest and latest". Legg deg et par år bak teknologi- og spillnyhet- kurven, så får du masse gode spill og tilsvarende hardware billig! :) Hvor mye koster en ps2 nå kontra ved launch? Hva koster gamle spill-klassikere fra "billigkassa" i butikken?

En del her som argumenterer for at pc er "best" fordi du kan gjøre så mye mer enn å spille på den. Litt tricky argument. Hvis jeg skal kjøpe et stykke elektronikk *kun* dedikert til spill og intet annet så kommer konsoll best ut både økonomisk og "hassle"-messig (drivere, patching, oppgradering). Koster jo betydelig mer å kjøpe en pc som kjører de nyeste spillene glatt enn en burk som bare skal brukes til email, surfing og excel. Idag kan man jo lett FÅ en brukt pc som klarer alle de vanlige "husholdingsoppgavene".

Ser forøvrig ikke hvorfor det absolutt skal være en konflikt mellom spill på pc og spill på konsoll. Platformene har bare forskjellige styrker, og det koker mer ned til hva man har råd til økonomisk. Hvis du er en skikkelig gamer går du dit de gode spillene er, du stiller deg ikke på en barrikade og lukker øyne og ører for det som skjer på andre platformer.

Endret av thomanil
Skrevet
En Mac er en PC..det er ikke en "IBM kompitabel PC", men det er en PC...

5832810[/snapback]

Ja ja ja... Men det mener ikke Mac-eiere.. :p

5833274[/snapback]

Hey hey, ikke skjære alle over en kam nå da. :)

Pc = "personal computer". Så begrepet funker greit for meg. Vi omtaler imidlertid iBook`en som "sminkedåsa" her i huset. :!:

• 4 uker senere...
Skrevet
En Mac er en PC..det er ikke en "IBM kompitabel PC", men det er en PC...

5832810[/snapback]

Ja ja ja... Men det mener ikke Mac-eiere.. :p

5833274[/snapback]

Hey hey, ikke skjære alle over en kam nå da. :)

Pc = "personal computer". Så begrepet funker greit for meg. Vi omtaler imidlertid iBook`en som "sminkedåsa" her i huset. :!:

5835978[/snapback]

Hehe... Neida, jeg mente ikke noe galt med det.. Men det virker som de fleste Mac-brukerne hater at Mac blir kalt PC.. Og omvendt.. (Selv om det jo er forståelig, for en Windows-PC er ikke en Mac, mens en Mac jo faktisk er en PC, som du nevner.. =)

Skrevet

Ok måtte dere ta opp denne diskusjonen jeg ble slaktet for tidligere pga overtrøtthet og lite å gjøreidee?

vel la meg kortslutte denne siste delen

pc aka Personal Computer!

computer er vel prossesorer ram ghz og alt det derre.

så vess mac inneholder noe av det så skal man ikke se bort ifra at mac er også en pc!

Skrevet
Ok måtte dere ta opp denne diskusjonen jeg ble slaktet for tidligere pga overtrøtthet og lite å gjøreidee?

så vess mac inneholder noe av det så skal man ikke se bort ifra at mac er også en pc!

5988107[/snapback]

wow, du har peil

Skrevet

5988107[/snapback]

Hehe... Men da er vi jo enige, da.. ;)

Poenget mitt er at om du kaller en Mac for en PC.... Da vil en del Mac-brukere bli sinte.. Men nå skal jeg gi meg, før jeg går altfor mye off topic her..

Btw.. PC/Mac knuser konsoller på alt unntatt spill.. Men ettersom jeg ikke har råd til å kjøpe en ny konsoll hver gang det kommer ut en, så oppgraderer jeg heller pc'n min en gang i blant.. (Og det er det ikke ofte jeg gjør... :p)

Skrevet
Vel ikke kun for Oblivion men siden Oblivion er såpass nytt og krevende så er det ett førsteklasses eksempel.

Men Pc eier fortsatt konsoller:)

Den dagen en konsoll kan brukes til å surfe, nedlaste ting og ca alt annet en pc kan klare til dagens pris\innhold så kommer pcn's endedager.

5824501[/snapback]

Den dagen en konsoll kan brukes til å surfe, nedlaste ting og ca alt annet en pc kan er det en pc med en spesialtilpasset håndkontroll eller en Media Center PC!

Så den unsyldningen er ikke helt grei :hrm:

5832556[/snapback]

Hmm du kan bruke en modet Xbox til så og si alt som du kan bruke en pc til. du kan tilogmed kjøre linux. og windows men windows går utrolig tregt

Skrevet
Hmm du kan bruke en modet Xbox til så og si alt som du kan bruke en pc til. du kan tilogmed kjøre linux. og windows men windows går utrolig tregt

5989079[/snapback]

Hvor mye koster denne moddingen ?

Kan du bruke den til å ha Azureus(fildeling) stå på i bakgrunnen mens du skriver et brev i word til din kjære mor ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...